Firma Egmont rok 2012 zdecydowanie może zaliczyć do owocnych, a jeszcze pozostały nam do jego zakończenia 4 najgorętsze miesiące – sezon kontraktacji i sprzedaży gwiazdkowej. Dlaczego? Bo nie tylko odnotowuje wysoką sprzedaż swoich gier, ale również sukcesywnie wprowadza na rynek nowości.
Liczba 13 w przypadku firmy Egmont na pewno nie należy do pechowych. Trzynaście to liczba nowych gier , które do końca tego roku pojawią się na rynku. Do szczęśliwych liczb należy również 8 – bo z taką liczbą dodruków gier zamknie ten rok Egmont.
PREZENTUJEMY NOWOŚCI NA WRZESIEŃ-PAŹDZIERNIK
2012 r. FIRMY EGMONT:
3,
2, 1… START!
Autor: Adam
Kałuża
Liczba graczy:
2-5
Wiek graczy: 8+
Czas gry: 20 min
Data wydania:
początek września
Każdy
gracz posiada 4 pionki samochodów, które ścigają się na czterech
torach wyścigu. Tory składają się z płytek o różnych
wartościach. Kolejne pola trasy gracze pokonują poprzez odpowiednie
wykładanie kart ruchu. Na koniec gry gracze zdobywają tyle punktów
ile pól udało się pokonać ich samochodom. Gra posiada dwa
warianty rozgrywki.
ŁAP
ZWIERZAKI!
Autor: Michael
Ferch
Liczba graczy:
2-4
Wiek graczy: 8+
Czas gry: 20 min
Data wydania:
połowa września
Zadaniem
graczy jest łapanie zwierząt (kur, prosiąt, owiec i jednej krowy),
które rozbiegły się po łące. Punkty można zdobyć na kilka
sposobów: posiadając najwięcej zwierząt jednego rodzaju,
posiadając najwięcej zwierząt niezależnie od ich rodzaju oraz
zdobywając ostatnie zwierzę dostępne na łące na koniec każdej z
rund. Gra karciana z prostymi zasadami, zapewniająca emocjonującą
rozgrywkę zarówno dzieciom jak i dorosłym graczom.
WILK,
KOZA I KAPUSTA
Autorzy:
Valery Fourcade i Jean-Philippe Mars
Liczba graczy:
2-4
Wiek graczy: 6+
Czas gry: 20 min
Data wydania:
połowa września
Jak
przewieźć statkiem wilka, kozę i kapustę? To nie takie proste,
ponieważ wilk ma apetyt na kozę, a koza chętnie schrupie kapustę!
Jedyna nadzieja w tym, że na statku znajdzie się pies, który
zapewni porządek na pokładzie. Gracze będą musieli wykazać się
sprytem i dobrą pamięcią aby przewieźć na wyspę swoje zwierzęta
i kapustę.
CZEKOLADKI
– słodka gra logiczna (seria ThinkFun)
Liczba graczy:
1
Wiek graczy:
8+
Data wydania:
początek września
Rozmieść
w bombonierce wszystkie czekoladki, korzystając ze wskazówek
znajdujących się na kartach zadań. Gdy skończysz, odwróć kartę
i sprawdź, czy czekoladki są na swoich miejscach. Łamigłówka
zawiera 40 nowych zadań o czterech poziomach trudności.
RUSH
HOUR – zakorkowana gra logiczna (seria ThinkFun)
Liczba graczy:
1
Wiek graczy:
8+
Data wydania:
początek września
Wyjedź
z zakorkowanego parkingu! Przestawiaj auta w taki sposób, aby
wyjechać czerwonym autem z parkingu. Możesz je przesuwać wyłącznie
do przodu i do tyłu.
Łamigłówka
zawiera 40 nowych zadań o czterech poziomach trudności.
HOP!
HOP! – skoczna gra logiczna (seria ThinkFun)
Liczba graczy:
1
Wiek graczy:
8+
Data wydania:
początek września
Twoim
zadaniem będzie takie przeskakiwanie żabek, by na planszy pozostała
tylko jedna – czerwona. W jaki sposób usuwasz zielone żaby z
planszy? Gdy przeskoczysz żabę siedzącą na sąsiednim liściu,
zdejmujesz ją z planszy. Będziesz musiał dokładnie zaplanować
swoje skoki!
Łamigłówka
zawiera 40 zadań o czterech poziomach trudności.
PORTRET
PAMIĘCIOWY (seria ThinkFun)
Liczba graczy:
2-6
Wiek graczy:
6+
Data wydania:
połowa października
Zapamiętuj,
rysuj, wygrywaj! Staraj się zapamiętać wszystkie cechy postaci
przedstawionej na wylosowanej karcie. Następnie zakryj kartę i
narysuj zapamiętaną postać. Za każdą poprawnie narysowaną cechę
zdobędziesz punkty!
HOBBIT
– gra karciana
Autor: Martin
Wallace
Liczba graczy:
2-5
Wiek graczy: 10+
Czas gry: 30 min
Data wydania:
połowa października
Gandalf,
Thorin i Bilbo Baggins stają do walki z siłami zła. Będą się
starali pokonać smoka Smauga i orka Bolga. Gracze wcielając się w
wybranych bohaterów stają po stronie dobra lub zła. Wykorzystują
umiejętności swoich postaci, współpracują ze swoimi sojusznikami
i zadają obrażenia wrogom.