Firma Decoratum sp. z o.o., S.K.A., do której należy marka Endo,
oferująca głównie odzież dla dzieci z zabawnymi grafikami, zdecydowała
się na przeniesienie sprzedaży produktów wyłącznie do internetu.
Firma jeszcze w ubiegłym roku posiadała salony w największych
centrach handlowych w kraju. Sklepy Endo można było znaleźć m.in. w
Centrum Handlowym Arkadia, Galerii Mokotów, CH Wola Park w Warszawie,
Starym Browarze w Poznaniu czy CH Bonarka City Center w Krakowie.
Największa liczba placówek stacjonarnych marki wynosiła 7 salonów w
galeriach handlowych. Wszystkie zostały zamknięte, a firma zdecydowała
się wyłącznie na prowadzenie sprzedaży artykułów Endo drogą online.
– Żeby wykorzystać potencjał, Endo przeniosło się ze sklepów
stacjonarnych do internetu. Zdajemy sobie sprawę, że brak „tradycyjnych”
sklepów może stanowić utrudnienie, zwłaszcza dla tych klientów, którzy
przyzwyczaili się do zakupów offline. Wierzymy jednak, że atrakcyjne
ceny i nowoczesny, na bieżąco ulepszany kanał sprzedaży pozwolą jeszcze
większej liczbie klientów odkrywać Endo i cieszyć się z naszych
produktów – czytamy na stronie e-sklepu Endo.pl.
W sklepie internetowym marki można znaleźć nie tylko odzież dla
dziewczynek i chłopców z bieżącej kolekcji, ale także działy „wyprzedaż”
oraz „outlet”, w której znajdują się artykuły po znacznie obniżonych
cenach. Endo.pl poza odzieżą dla dzieci oferuje także zabawki, książki
dla dzieci, drobne artykuły wyposażenia pokojów dziecięcych, a także
dział z odzieżą przeznaczoną dla dorosłych.
W ostatnich dniach UOKiK uznał, że klienci sklepu internetowego
Endo.pl nie byli prawidłowo informowani o prawie do odstąpienia od umowy
zawartej na odległość. Za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe
interesy konsumentów prezes UOKiK nałożyła na spółkę Decoratum karę
pieniężną w wysokości 15 084 zł. Przedsiębiorca zaniechał stosowania
kwestionowanych praktyk, dzięki czemu możliwe było obniżenie sankcji
finansowej.