• Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
środa, 14 maja, 2025
  • Login
Na Licencji
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Na Licencji
Brak wyników
Zobacz wszystkie

Autorskie badanie „Świata Zabawek” i GfK Polonia | 11.01.2012 r.

20 maja 2014
w Aktualności
Czas czytania:2 mins read
A A

Świat Zabawek wraz z grupą badawczą Gfk Polonia przygotował raport, który powinien znaleźć się na biurku każdego przedsiębiorcy branży zabawkarskiej:  Postawy, zachowania, zwyczaje – Polacy w świecie zabawek.

Pełny raport już w
sprzedaży!



57 proc. Polaków deklaruje,
że kupuje zabawki dla dzieci (do 15 lat) przynajmniej od czasu do czasu. Wśród indagowanych,
średnia zakupu wynosi 9 razy w roku. Co trzeci kupujący nabywa zabawkę
przynajmniej raz w miesiącu.

Polacy którzy kupują zabawki
to przede wszystkim osoby w wieku 30-49 lat. W tej grupie jest więcej osób z
wykształceniem zasadniczym zawodowym, gospodyń domowych, robotników
wykwalifikowanych i pracowników umysłowych niż w grupie niekupujących.
Najczęściej zabawki otrzymują dzieci do lat trzech.

Blisko ¾ Polaków obdarowuje
najmłodszych zabawkami z okazji urodzin/imienin, oraz Bożego Narodzenia.

Popularnymi okazjami są również Mikołajki oraz Dzień Dziecka. Rzadziej
kupuje się bez okazji (co trzeci respondent) lub jako nagroda (już tylko co
dziesiąty indagowany), natomiast walentynki oraz rozpoczęcie nowego roku
szkolnego nie są w ogóle okazjami typowymi dla kupowania zabawek. Polacy
najczęściej wybierają się po zabawki do hipermarketów (35 proc.). Również
popularnymi miejscami do zakupu tych produktów są tradycyjne sklepy z zabawkami
(29 proc.). Najważniejszymi czynnikami decydujący o wyborze zabawki są walory
estetyczne/ wygląd zabawki, cena, bezpieczeństwo i jakość – wszystkie
wymienione były na pierwszym miejscu przez 16-21 proc. Polaków kupujących
zabawki.

Dla dzieci do 3. roku życia częściej kupuje się zabawki bezpieczne i dobrej
jakości.

W przypadku dzieci w wieku 4-6 lat częściej niż w innych grupach ważne
są walory estetyczne oraz preferencje dziecka. Natomiast wybierając zabawkę dla
dzieci starszych częściej w porównaniu do młodszych dzieci zwraca się uwagę na
markę zabawki, rekomendacje czy też reklamę w TV.

A jakie produkty
kupujemy najczęściej?

Jak się okazuje zabawki z kategorii pojazdy/kolejki były
najczęściej wybierane podczas ostatnich zakupów (19 proc.). Równie często były
kupowane lalki, gry, układanki i klocki (17 proc.).

 

Próba badawcza:

Reprezentatywna ogólnopolska
losowa próba Polaków powyżej 15. roku życia (warstwowy wielostopniowy dobór
próby na podstawie Dep. Rej. Państwowych Łączności i Informatyki MSWiA), N=1000.

Pełny raport już w sprzedaży:

Kontakt:

tel. 22/320 16 04

e-mail: aksiazek@unit.com.pl

Poprzedni

Gra „Faras”

Następny

Children Fashion Cologne

redakcja_nalicencji

redakcja_nalicencji

Następny
Children Fashion Cologne

Children Fashion Cologne

Facebook

Produkty

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

8 września 2023
L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

29 sierpnia 2023
Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

25 sierpnia 2023

Aktualności

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

11 grudnia 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023
Powrót Littest Pet Shop

Powrót Littest Pet Shop

30 października 2023
Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

11 października 2023

Archiwa

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty

Tagi

Biznes centra handlowe centrum handlowe Deloitte dla dzieci działalność E-commerce ekologiczny figurka firma Gospodarka Gra planszowa Gry planszowe GUS Handel harry potter Inflacja Internet konsument krzysztof poznański Online pandemia polska rada centrów handlowych pracodawca pracownik prezes uokik przedsiębiorca przepisy Psi Patrol pzpn sieci handlowe sklep social media sprzedawca Sprzedaż sprzedaż detaliczna tomasz chróstny transakcja Transport ustawodawca Wiek: 3+ wzrost cen wzrost sprzedaży zabawka Świnka Peppa
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Na licencji

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes

Na licencji

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .