W I kwartale 2013 roku na pozycję lidera wśród pism dla dzieci awansowały „Zabawy i Marzenia z Barbie”. Największym wzrostem pochwalić się mógł magazyn „Gormiti”, z kolei najwięcej stracił „H2O Wystarczy Kropla Magazyn”.
Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska) w I kwartale 2013 roku wyniosła 60 086 egz. i w porównaniu do I kwartału 2012 roku była wyższa o 13,97 proc. Rok temu pismo to zajmowało miejsce trzecie.
Na drugą pozycję z pierwszej spadł miesięcznik „Scooby – Doo!” (Media Service Zawada). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie jednak wzrosła o 1,23 proc. i wyniosła 58 764 egz.
Na trzecim miejscu uplasował się miesięcznik „Monster High” (Egmont Polska), który pojawił się na rynku pod koniec marca ub.r. (więcej na ten temat). Wynik sprzedażowy tego pisma w badanym okresie uplasował się na poziomie 53 802 egz.
Największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł znajdujący się na pozycji 14. magazyn „Gormiti” (Media Service Zawada). Wynik tego pisma w I kwartale 2013 roku zwiększył się o 36,10 proc. i wyniósł 20 969 egz.
Z kolei największy spadek zanotował plasujący się dwa oczka niżej tytuł „H2O Wystarczy Kropla Magazyn” (Media Service Zawada), którego średni wynik sprzedażowy zmalał o 44,16 proc. do poziomu 18 683 egz
W marcu 2013 roku pierwsze miejsce należało do miesięcznika „Scooby – Doo!”. Wynik tego pisma w porównaniu do marca 2012 roku zwiększył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 35,96 proc. i uplasował się na poziomie 69 647 egz. Drugie miejsce zajęły „Zabawy i Marzenia z Barbie” (56 780 egz.; spadek o 2,15 proc.), a trzecie – „Monster High” (54 952 egz.). Z kolei w tym ujęciu najwięcej stracił „Kubuś i Przyjaciele” (Egmont Polska) – było to 47,81 proc.