• Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
piątek, 4 lipca, 2025
  • Login
Na Licencji
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Na Licencji
Brak wyników
Zobacz wszystkie

Przychody sklepów online rosną pomimo kryzysu

24 lipca 2013
w Aktualności
Czas czytania:2 mins read
A A

Jak wynika z danych GUS, Statystyczny Polak na zakupy w internecie wydaje rocznie około 464 euro. 32 proc. obywateli naszego kraju kupuje w sieci przynajmniej raz w tygodniu.  

Liczba Polaków robiących zakupy on-line stale rośnie. Co trzeci z ankietowanych, którzy jeszcze nigdy nie kupili nic przez internet planuje w przyszłości spróbowania takiej formy zakupów. Najczęściej wymienianymi powodami są niższe ceny produktów oraz oszczędność czasu.

Jeszcze kilka lat temu zakupy on-line robiło się głównie poprzez aukcje internetowe, teraz najczęściej kupujemy w e-sklepach oraz w portalach oferujących zniżki grupowe. Przy wyborze towarów chętnie korzystamy też z porównywarek cen i for internetowych.

Fakt popularności e-sklepów wykorzystały m.in. globalne sieci hipermarketów, które poprzez umożliwienie konsumentom zakupów on-line skutecznie wzburzyły rynkiem e-commerce. Sieć Tesco, znajdująca się na 3. miejscu w Europie, rozpoczęła sprzedaż internetową w Wielkiej Brytanii już w latach 80. Wtedy serwis ten miał tylko 450 użytkowników, dziś jest to potężny biznes – dzięki specjalnie stworzonej globalnej platformie sprzedano do tej pory ok. 4 mln produktów.

Jednym z powodów, dla których konsumenci nie decydują się na zakupy w sieci jest brak możliwości obejrzenia nabywanego produktu – tak twierdzi prawie połowa ankietowanych niekupujących on-line. Ale już niebawem nie powinno to stanowić problemu – rzeczywistość, w której chodzimy po wirtualnym sklepie i zdejmujemy z półek produkty w 3D, które możemy obejrzeć z każdej strony, jest już coraz bliżej.

Na razie nic nie wskazuje jednak na to, że stacjonarne sklepy przestaną istnieć. Konsumenci nadal lubią tradycyjne zakupy – dostają produkt tu i teraz, bez konieczności czekania na przesyłkę i mogą go obejrzeć oraz dotknąć przed nabyciem. A poza tym po prostu lubią „chodzić po sklepach” – przynajmniej panie – podaje Grupa 365 Net.

Źródło:retilnet

Zdjęcie:dreamstime

Poprzedni

Gorące nowości od Mega Bloks

Następny

“Wieczorynka” znika z TVP1, od września tylko w TVP Kultura

redakcja_nalicencji

redakcja_nalicencji

Następny
“Wieczorynka” znika z TVP1, od września tylko w TVP Kultura

“Wieczorynka” znika z TVP1, od września tylko w TVP Kultura

Facebook

Produkty

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

8 września 2023
L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

29 sierpnia 2023
Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

25 sierpnia 2023

Aktualności

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

11 grudnia 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023
Powrót Littest Pet Shop

Powrót Littest Pet Shop

30 października 2023
Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

11 października 2023

Archiwa

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty

Tagi

Biznes centra handlowe centrum handlowe Deloitte dla dzieci działalność E-commerce ekologiczny figurka firma Gospodarka Gra planszowa Gry planszowe GUS Handel harry potter Inflacja Internet konsument krzysztof poznański Online pandemia polska rada centrów handlowych pracodawca pracownik prezes uokik przedsiębiorca przepisy Psi Patrol pzpn sieci handlowe sklep social media sprzedawca Sprzedaż sprzedaż detaliczna tomasz chróstny transakcja Transport ustawodawca Wiek: 3+ wzrost cen wzrost sprzedaży zabawka Świnka Peppa
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Na licencji

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes

Na licencji

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .