Dropshipping to
odpowiedź na potrzeby nowoczesnego e-sprzedawcy. Dzięki niemu, właściciele
sklepów internetowych mogą skupić się na działaniach marketingowych zamiast
martwić się o kwestie logistyczne.
Dropshipping ma
zastosowanie wówczas, gdy dostawa towaru bezpośrednio do końcowego klienta
zostaje zlecona dostawcy sklepu internetowego. Rola sklepu w tym modelu
logistycznym sprowadza się do pozyskiwania klientów, gromadzenia zamówień i
przesyłania ich do dostawcy, który sam realizuje wysyłkę towaru. Sklep zarabia
na różnicy między ceną zakupu a ceną detaliczną (zwykle rozliczenia bazują na
modelu marżowym, rzadziej prowizyjnym). Dropshipping często występuje w
kombinacji z wysyłką z magazynu własnego. Stosując dropshipping, nawet
niewielkie przedsięwzięcie internetowe może wyglądać „z zewnątrz” na dużego
detalistę.
Więcej na ten temat przeczytają Państwo już w najbliższym wydaniu „Świata Zabawek” – 7-8/2013.