Okres przedświąteczny to w branży zabawkowej czas żniw. Wzmożony
ruch dotyczy nie tylko galerii handlowych, ale i sklepów internetowych. Jak
wynika z raportu Grupy Unity „Zakup zabawek przez internet”, wśród
ankietowanych, którzy kupili zabawki w ciągu ostatniego roku, aż 76 proc. dokonało
transakcji właśnie w sieci.
Badanie Grupy Unity dotyczące e-commerce w sektorze zabawkowym
zostało przeprowadzone w formie anonimowej ankiety. Informacje zaprezentowane w
raporcie zostały opracowane na podstawie 894 odpowiedzi respondentów i miały
pomóc zdiagnozować oczekiwania osób kupujących zabawki online oraz przyjrzeć
się strategii sprzedaży w branży.
Z raportu wynika, że najczęstszą okazją do
zakupu zabawek w sieci są urodziny, ale już na drugim i czwartym miejscu znalazły
się kolejno święta Bożego Narodzenia i Mikołajki. Dane te zgodne są z
informacjami dotyczącymi rynkowych trendów, które pokazują, że największe zyski
w branży dziecięcej przypadają właśnie na przełom listopada i grudnia.
Dlaczego zaglądamy do sieci zamiast wybrać
się na zakupy do sklepu na osiedlu czy centrum handlowego? – Wśród
Internautów, ale też właścicieli sklepów krąży mit, że w internecie kupuje się,
aby było tanio. Oczywiście może to być jedna z przesłanek, jednak dla
decydentów zakupu zabawek, czyli przedmiotów przeznaczonych dla dzieci,
najważniejsze jest bezpieczeństwo, jakość i funkcjonalność. Zakupy online
pozwalają oszczędzać czas, ale dają też możliwość większego wyboru, sprawdzania
opinii innych użytkowników, porównywania, upewnienie się o właściwości wyboru-–
wyjaśnia Agnieszka Kasperska, Account Manager w Grupie Unity i autorka
raportu.
Aby otrzymać pełny raport Grupy Unity „Zakup
zabawek przez internet”, wystarczy skontaktować się z jego autorką – raport@unity.pl.
Autorka raportu: Agnieszka Kasperska, Grupa
Unity