5 lutego w Businessman Institute w Warszawie odbyła się kolejna konferencja z cyklu Game Industry Trends – GIT Kids 2014.
To pierwsza konferencja, podczas której mogliśmy poznać specyfikę rynku gier dla dzieci. Zagadnienia,
które zostały poruszone związane były z produkcją,
tworzeniem i
dystrybucją gier i aplikacji dla dzieci.
Podczas spotkania, w którym uczestniczyło ponad 100 osób, przedstawione zostały także wyniki pierwszego,
dedykowanego badania GITKids, które zrealizowała firma badawcza SW
Research na wielotysięcznej grupie polskich rodziców.
Uczestnicy konferencji dowiedzieli się m.in.: w jaki sposób rodzice kupują gry, w jaki sposób ich dzieci grają najczęściej, ile
czasu przeznaczają na granie, jakie czynniki zachęcają do gry z
dzieckiem oraz ile pieniędzy wydają na gry i gdzie szukają o nich
informacji.
Warto zwrócić uwagę na trendy rynku gier komputerowych dla dzieci, które zaprezentował Michał Gembicki, dyrektor zarządzający.
Rynek gier komputerowych ma iść w kierunku :
-przeglądowe gry z funkcjami społecznościowymi
-gry wykorzystujące kontrolery ruchowe: Sony Move, MS Kinect
-gry łączące światy rzeczywiste i wirtualne: Disney Infinity, Telepods
-gry wykorzystujące Augmented Reality
-Oculus Rift
-Druk 3D