12 lutego 2014 Turner Broadcasting System Poland zaprezentował swoje plany programowe i marketingowe na 2014 rok swoich kanałów dla dzieci – Cartoon Network i Boomerang.
Premiery nowej generacji produkcji Cartoon Network, nowych sezonów ulubionych przez dzieci i wielokrotnie nagradzanych seriali oraz kampania wizerunkowa podkreślająca potęgę wyobraźni i przyjaźni to kluczowe plany Cartoon Network na 2014 rok. Kanał, który w 2013 r. był najchętniej oglądaną stacją przez chłopców w wieku 4-15 lat* i utrzymał silną pozycję w pierwszym miesiącu 2014 r.**zapowiada rok pełny przygód, śmiechu i kreatywności.
Wśród imponującej liczby nowości, jakie Cartoon Network pokaże w tym roku swoim widzom, znalazły się premiery trzech własnych produkcji kanału, tak zwanych Next Generation of Cartoon Network Originals: Wujcio Dobra Rada, Steven Universe i Clarence. Fani animacji studia Cartoon Network będą mogli zobaczyć również nowe sezony takich przebojów jak Niesamowity świat Gumballa, Ben 10: Omniverse, Pora na przygodę i Zwyczajny serial. Dodatkowo na antenę stacji powrócą kultowe Atomówki w zupełnie nowej odsłonie – odcinku specjalnym wykonanym
w technologii CGI, a u boku tria maleńkich bohaterek pojawi się legenda The Beatles – Ringo Starr, który specjalnie na potrzeby produkcji napisał i wykonał piosenkę I Wish I Was a Powerpuff Girl.
Wśród tegorocznych premier znalazły się także Mixele – globalna marka stworzona z myślą o wielu platformach, która jest wynikiem współpracy Cartoon Network i Grupy LEGO oraz francuska animacja Kumple z dżungli. By nadchodzące miesiące były jeszcze bardziej ekscytujące, stacja kupiła nowe sezony: przygodowego serialu wytwórni DreamWorks Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk, komediowego Johnny’ego Testa, animowanego reality show z serii Totalna Porażka oraz seriale pełne akcji i superbohaterów takie jak: Liga Młodych: Inwazja, Młodzi Tytani: Akcja! oraz Xiaolin Chronicles. Dodatkowo kanał pracuje nad planami związanymi z lokalną produkcją.
Wraz z tegorocznymi premierami nadawca zaprezentował również nowe podejście do tego jak poszczególne seriale będą rozmieszczane w ramówce Cartoon Network. To rezultat badania jakie na zlecenie Turnera przeprowadziła Stratosfera we wrześniu 2013 r.*** Celem badania było poznanie potrzeb, postawy i trendów, które wpływają na życie polskich dzieci oraz ich opinii i opinii ich rodziców na temat Cartoon Network.
Badanie wykazało, że dzieci postrzegają kanał Cartoon Network jako zabawny, bystry, nowoczesny, pełny fajnych kreskówek i przygód oraz zabawnych postaci, które je rozśmieszają. Natomiast rodzice twierdzili, że stacja ma dużo interesujących seriali, ale czasami czują, że mogłaby bardziej wspierać ich w zadaniach jakie stawia przed nimi rodzicielstwo. Dlatego, by odpowiedzieć na tę potrzebę, ale również pozostać wiernym tożsamości marki Cartoon Network, u której podstaw leży chęć stworzenia miejsca, w którym dzieci mogą śmiać się do rozpuku i puścić wodze wyobraźni w środowisku, które jest odpowiednie dla każdego widza w grupie docelowej 6-12 lat, stacja postanowiła przebudować swoją ramówkę tak, aby lepiej odpowiadała wymogom polskiej widowni.
W nowym układzie programów poranki będą wypełnione komediami takimi jak Angelo rządzi, Tom i Jerry, Garfield Show czy Looney Tunes Show, po południu na antenie pojawi się więcej seriali przygodowych z elementami akcji oraz komedii m.in. Jeźdźcy smoków, Scooby-Doo! I brygada detektywów, Niesamowity świat Gumballa i Ben 10: Omniverse, natomiast wieczorem widzowie obejrzą tak kultowe seriale dla starszych dzieci jak Pora na przygodę czy Zwyczajny serial.
„Przysłuchiwaliśmy się uważnie temu co mówiły dzieci i ich rodzice w trakcie badania. Dowiedzieliśmy się, że polskie dzieci niezmiennie uwielbiają Cartoon Network za nowoczesne seriale pełne życia, humoru i wyobraźni, ale nie tylko dzieci oglądają ten kanał. Dzisiejsi rodzice są bardzo zaangażowani we wszystko co robią ich dzieci, łącznie z tym co oglądają w telewizji. Przy tym jak duży nacisk kładzie się na edukację i zajęcia pozalekcyjne, które zajmują większość dnia współczesnym dzieciom, czas na rozrywkę jest ograniczony i w pewien sposób kontrolowany. Ten trend to kluczowy czynnik, który sprawił, że postanowiliśmy wprowadzić zmiany w ramówce Cartoon Network. Chcemy wyjść naprzeciw potrzebom rodziców, zachowując tożsamość stacji, która opiera się na tym, że jest wesoła, nieprzewidywalna, w dobrym tego słowa znaczeniu, i zapewnia aktywnym, ciekawskim dzieciom miejsce, gdzie mogą się dobrze bawić i być sobą” mówi Matthias Heinze, Vice President Commercial, PR & Marketing TBS w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, krajach Beneluksu, regionie CEE i w Rosji.
Nowe podejście do ramówki wprowadzone z początkiem 2014 r. zostanie wsparte miesięczną, ogólnopolską kampanią wizerunkową, która wystartuje 17 lutego i będzie skierowana przede wszystkim do rodziców. Głównym elementem kampanii jest 30” spot zaprezentowany podczas spotkania, który podkreśla potęgę wyobraźni, przyjaźni i wpływ jaki na życie dzieci ma ojciec – odważny i kreatywny wzór do naśladowania, który tak jak jego synowie uwielbia przygodę i humor. Spot będzie emitowany przez kanały komercyjne oraz kanały własne Turnera (Cartoon Network, Boomerang i TCM), będzie również wyświetlany w sieci kin Multikino oraz w ramach kampanii internetowej.
Dodatkowo w największych miastach Polski pojawi się 180 billboardów, a uzupełnieniem kampanii będą reklamy w prasie i internecie. Cartoon Network uruchomi również specjalną podstronę dla rodziców na www.cartoonnetwork.pl z sekcją dedykowaną przed wszystkim ojcom. W tym miejscu będą mogli dowiedzieć się więcej o stacji, nowym układzie ramówki i ulubionych bohaterach swoich dzieci, przeczytać porady ekspertów i wskazówki innych ojców na temat wychowania dzieci i spędzania z nimi czasu, sprawdzić jaki typ taty ze świata Cartoon Network reprezentują, pograć w gry i zobaczyć czy ich wyniki dorównują wynikom ich dzieci oraz zagłosować na swoje ulubione seriale z dzieciństwa.
** Nielsen Audience Measurement 01/2014, Age 4-15, 06:00-20:59
*** Badanie zostało przeprowadzone przez Stratosferę we wrześniu 2013 w Warszawie i Lublinie, na grupie dzieci w wieku
7-11 lat (chłopcy i dziewczynki) oraz grupach rodziców. Metodologia: grupy fokusowe, pogłębione wywiady indywidualne,
ring.