Mattel powiększa swój rynek przejmując firmę Mega Brands.
28 lutego 2014 r w Montrealu Mattel i MEGA Brands ogłosiły ostateczną decyzję w
kwestii umowy o przejęciu przez koncern Mattel spółki MEGA
Brands, za kwotę 460 milionów USD.
Powyższa
transakcja stanowi część globalnej strategii Mattel, Inc.,
związanej z rozwojem marek. MEGA Brands jest
obecnie drugim pod względem udziałów rynkowych podmiotem w
kategorii zestawów klocków konstrukcyjnych z marką MEGA BLOKS.
„Kluczowym
filarem naszej globalnej strategii wzrostu jest strategiczne
pozyskiwanie marek zdolnych jednocześnie do właściwego
wykorzystania reprezentowanej przez nas skali i do wspierania naszej
ekspansji w nowych i rozwijających się kategoriach”
– powiedział Bryan G. Stockton, prezes zarządu i dyrektor
generalny Mattel, Inc. – „Kategoria
klocków i zestawów konstrukcyjnych jest popularna i uniwersalna, a
wskaźnik jej wzrostu w ciągu ubiegłych trzech lat należał do
najwyższych. Cieszymy
się na możliwość wspierania globalnego wzrostu marek MEGA Brands
i na związany z nim większy wybór zabawek dla większej liczby
dzieci i ich rodzin.”
Portfel
światowej klasy marek koncernu Mattel będzie doskonałym
uzupełnieniem flagowego produktu MEGA Brands – Mega BLOKS®, a
także produktów licencjonowanych, takich jak HALO®, Skylanders®,
Call of Duty®, Assassin’s Creed®, Power Rangers®, Hello Kitty®,
SpongeBob SquarePants® i inne.
Przejęcie
MEGA Brands stanowi jednocześnie możliwość rozwijania znaczącego
segmentu artykułów art & craft, między innymi w oparciu o takie
marki, jak Rose Art® i BoardDudes®. Zabawki z tej kategorii są
ogromnie popularne wśród dzieci z wszystkich grup wiekowych, a globalna
kategoria tego segmentu oznacza dla koncernu Mattel szansę na wzrost
ze względu na wykorzystanie marek kluczowych oraz współpracy
z producentami
korzystającymi z licencji.
„Firma
MEGA Brands wypracowała pozycję lidera w dużych, znaczących
segmentach rynku zabawek, zapewniając dzieciom i ich rodzinom
możliwość uczestnictwa w doświadczeniach twórczych dzięki
innowacyjnym, znakomicie zaprojektowanym produktom wysokiej jakości;
Mattel to idealny partner w przedsięwzięciu, którego celem jest
wprowadzenie naszych marek na kolejny poziom”
– powiedział Marc Bertrand, prezes zarządu i dyrektor generalny
MEGA Brands. – „Jesteśmy
przekonani, że skala i globalna obecność koncernu Mattel na stu
pięćdziesięciu rynkach świata – w połączeniu z doświadczeniem
naszego personelu w kategoriach rzemiosła artystycznego oraz klocków
i zestawów konstrukcyjnych – oznaczają wspaniałe możliwości
wzrostu dla naszych marek.”
Wartość
sprzedaży MEGA Brands w roku finansowym 2013 wyniosła 405 milionów
USD. Według danych opublikowanych przez NDP Group w roku 2013, firma
znalazła się w pierwszej piętnastce producentów zabawek na
świecie pod względem wartości sprzedaży, odnotowując w tym samym
roku rekordową sprzedaż zabawek konstrukcyjnych przeznaczonych dla
dzieci w wieku przedszkolnym.
Firma
MEGA Brands – z siedzibą w Montrealu, gdzie została założona –
zatrudnia około 1.700 pracowników w 17 krajach. Koncern Mattel
planuje utrzymanie obu zakładów produkcyjnych MEGA Brands w
Montrealu i w stanie Tennessee w Stanach Zjednoczonych, oraz siedzibę
swej nowej spółki w Montrealu. Zamierza także wykorzystać
sprawdzone umiejętności specjalistów MEGA Brands w zakresie
projektowania i produkcji zabawek w kategoriach klocków i zestawów
konstrukcyjnych.
„W
koncernie Mattel od lat postępujemy zgodnie z określoną filozofią
przejęć – dążymy do tworzenia wartości w drodze realizacji
nowych założeń z wykorzystaniem budulca w postaci wspaniałych
spółek, które przejmujemy, przy jednoczesnym utrzymaniu i
rozwijaniu zasadniczych wartości, talentu i wyjątkowych
umiejętności, które sprawiły, że spółki te osiągnęły
znaczącą pozycję rynkową”
– oświadczył Stockton. – „Darzymy
naszych nowych kolegów i nowe marki MEGA Brands wielkim szacunkiem
za dotychczasowe osiągnięcia i za entuzjazm związany ze wspólnymi
planami na przyszłość.”