Uruchomiony 15 lutego br. kanał TVP ABC w pierwszych dniach marca był
zdecydowanie najchętniej oglądaną telewizją dziecięcą. Jej udział w
całym rynku wyniósł 0,9 proc. TVP ABC było też trzecim najpopularniejszym kanałem wśród najmłodszych widzów.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement – przygotowanych dla
portalu Wirtualnemedia.pl – w okresie od 1 do 9 marca br. średni udział
TVP ABC w rynku wyniósł 0,92 proc., co zapewniło mu pozycję lidera
oglądalności wśród stacji dziecięcych. Kolejny kanał w rankingu – Nick
Jr. – miał już 0,54 proc. udziału. Trzecie miejsce zajęło MiniMini+ z
0,57 proc. udziału. Identyczna była kolejność w grupie wiekowej 4-12,
gdzie również TVP ABC miało dużą przewagę nad pozostałymi stacjami. Jego
udział wyniósł 5,6 proc. Wynik Nick Jr. to 4,14 proc., a MiniMini+ –
4,01 proc.
TVP ABC zajęło jednocześnie trzecie miejsce wśród wszystkich kanałów
oglądanych przez widzów w wieku od 4 do 12 lat. Liderem był tam Polsat z
12,48 proc., a drugi był TVN – 8,54 proc. Udział TVP ABC wyniósł
natomiast 5,6 proc.
Źródło: wirtualnemedia.pl