• Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
sobota, 20 września, 2025
  • Login
Na Licencji
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Na Licencji
Brak wyników
Zobacz wszystkie

Przełom w badaniach nad efektywnością social media?

21 maja 2014
w Aktualności
Czas czytania:3 mins read
A A

Rozpoczynając nową kampanię każdy marketer ma świadomość, iż
jego pracodawca zapyta w pewnym momencie, jak kształtuje się zwrot
nakładów poniesionych na działania marketingowe. Do tej pory kompleksowe
oszacowanie ROI mediów społecznościowych było niemożliwe – czy nowy
raport Google Analytics to zmieni?


Wiele tradycyjnych form marketingu posiada już dawno algortymy
pozwalające ofenić ich efektywność. Z social media sprawa jest jednak
znacznie bardziej skomplikowana. Dostępne dotąd narzędzia przeznaczone
były dla poszczególnych mediów społecznościowych z osobna, z czego
większość z nich była osiągalna jedynie w wersji anglojęzycznej i nie
rzadko ich użytkowanie wiązało się z zakupem licencji.

Co więcej, w przypadku działań w sektorze social media, precyzyjna
prezentacja wyników ROI jest w praktyce niemożliwa lub bardzo trudna
ponieważ zbyt wiele czynników wpływa na efektywność działań. Wynika to
przede wszystkim z faktu, iż te działania w obszarze mediów
społecznościowych są prowadzone na wielu płaszczyznach jednocześnie.
Świadomy marketer planuje bowiem kampanię społencznościową w taki
sposób, by komunikat docierał nie tylko za pośrednictwem
najpopularniejszego w tej chwili serwisów społecznościowych jakim jest
Facebook, ale także był obceny na blogach, forach internetowych,
mikrologach czy kanałach multimedialnych. Działana marektingowe w tym
środowisku mogą się spotkać od razu z niezwykle optymistycznym
przyjęciem i przełożyć sniemal od razu na wzrost zainteresowania i
sprzedaży ale może zdarzyć się także tak, że efekt będzie zauważalny
dopiero po dłuższym czasie. Czy zatem możliwe jest obliczenie zwrotu z
inwestycji w social media w określonym przedziale czasowym?

Tym bardziej przełomowe wydaje się być ogłoszenie przez Google
Analytics wprowadzenie raportu społecznego, bazującego na wartości
konwersji generowanej ze wszystkich kanałów społecznościowych.

Dominika Chłopicka, Manager ds. Social Media w 365PR: „Raport
ten ma wreszcie zidentyfikować pełen potencjał aktywności i zmierzyć,
jak prowadzi on do bezpośredniej konwersji lub jak na nią wpłynie w
przyszłości. Ma również pomóc zrozumieć działania społeczne zachodzące
na jak i poza stroną oraz w rezultacie zoptymalizować zaangażowanie
użytkowników i zwiększyć kluczowe wskaźniki wydajności (KPI – Key
Performance Indicators). To wszystko powinno zaowocować podejmowaniem
bardziej efektywnych, bo opartych na konkretnych danych decyzji w
obrębie programów marketingowych.”


W końcu tajemnicą przestanie być, jaka część efektu końcowego
kampanii jest zasługą odnośników społecznościowych. Taki raport da nam
również wiedzę na temat konwersji, tak potrzebną w tym środowisku. Do
tego dochodzi niezwykle ważny społeczny bilans źródła obrazujący
zachowania odwiedzających z różnych kanałów, cenny choćby ze względu na
jaśniejszy ogląd interakcji i zachowań w witrynie – zestawienie oparte o
te aktywności bezsprzecznie pozwoli zoptymalizować stronę czy fan page.
 Co więcej, możliwe stanie się zweryfikowanie najbardziej powszechnie
akceptowanych i polecanych artykułów oraz ustalenie, na jakich serwisach
społecznościowych są później udostępniane.

Nie wiadomo czy nowa funkcja analityczna badająca ROI będzie
faktycznie tym, czego wszyscy po niej oczekują, ale na pewno pozwoli
podjąć trafniejsze decyzje dotyczące inwestycji w ten jeszcze notabene
nowy kanał komunikacji i sprzedaży. Trzeba mieć jednak świadomość tego,
że lokata w social media zwraca się przede wszystkim w postaci
zadowolonych klientów i danych, którzy oni dostarczają, bowiem to opinie
klientów mają decydujący wpływ na dalsze funkcjonowanie i potrzebę
ewentualnej modernizacji firmy.


365 PR  to dynamicznie rozwijajaca się
multi-agencja z Krakowa, która specjalizuje się w strategiach obecności
firm w Internecie. 365 PR zarządza rozwojem projektów e-commerce,
opracowuje i wdraża modele obecności w nowych mediach. Firma proponuje
nowoczesne narzędzia promocji marki – jaki elektroniczne biura prasowe
oparte na modelu wire-service. Krakowska agencja specjalizuje się w
usługach konsultingowych z zakresu e-marketingu, prowadzi też dla swoich
klientów zintegrowane kampanie promocyjne w Internecie. W środowisku
socila media rozwija autorskie apliakcje i projekty biznesowe. Ale
przede wszystkom, 365 PR to skuteczne usługi PR przez 365 dni w roku. 

Poprzedni

Warszawskie Targi Książki

Następny

Kids&Shop 2/2014

redakcja_nalicencji

redakcja_nalicencji

Następny
Kids&Shop 2/2014

Kids&Shop 2/2014

Facebook

Produkty

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

8 września 2023
L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

29 sierpnia 2023
Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

25 sierpnia 2023

Aktualności

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

11 grudnia 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023
Powrót Littest Pet Shop

Powrót Littest Pet Shop

30 października 2023
Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

11 października 2023

Archiwa

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty

Tagi

Biznes centra handlowe centrum handlowe Deloitte dla dzieci działalność E-commerce ekologiczny figurka firma Gospodarka Gra planszowa Gry planszowe GUS Handel harry potter Inflacja Internet konsument krzysztof poznański Online pandemia polska rada centrów handlowych pracodawca pracownik prezes uokik przedsiębiorca przepisy Psi Patrol pzpn sieci handlowe sklep social media sprzedawca Sprzedaż sprzedaż detaliczna tomasz chróstny transakcja Transport ustawodawca Wiek: 3+ wzrost cen wzrost sprzedaży zabawka Świnka Peppa
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Na licencji

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes

Na licencji

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .