• Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
sobota, 20 września, 2025
  • Login
Na Licencji
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Na Licencji
Brak wyników
Zobacz wszystkie

Sklepy online nie zastąpią sklepów stacjonarnych

21 maja 2014
w Aktualności
Czas czytania:2 mins read
A A

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się w bardzo dynamicznym tempie. Według Jose Luisa Martina, dyrektora Cross Border Retail, EMEA, CBRE w Polsce klienci wciąż jeszcze przyzwyczajeni są do sprawdzania produktów w sklepach stacjonarnych. Przede wszystkim klienci marek odzieżowych lubią wcześniej przymierzyć ubranie, a dopiero potem ewentualnie zakupić go w sieci.

– W Polsce e-commerce nie ma jeszcze takich udziałów jak na zachodzie Europy, czy w innych krajach na świecie. Tradycyjne sklepy w dalszym ciągu będą bardzo ważne. 10 tysięcy przebadanych przez nas konsumentów powiedziało, że dla nich tradycyjne sklepy w dalszym ciągu będą bardzo ważne. Nie wszystkie branże w jednakowym stopniu odczuwają konkurencję e-commerce. Największe straty obserwujemy w branży elektroniki, książek. W sektorze modowym bardzo ważne jest posiadanie sklepu stacjonarnego. E-commerce nie koniecznie musi spowodować zmniejszenie powierzchni sklepów. W niektórych przypadkach możemy mieć do czynienia z procesem odwrotnym, bo trzeba będzie utworzyć punkty odbioru zamówionego w internecie towaru – twierdzi Jose Luis Martin, dyrektor Cross Border Retail, EMEA, CBRE w Polsce.

Zdaniem specjalisty ulice handlowe nie są postrzegane w sposób tak prestiżowy jak najpopularniejsze centra handlowe. To powoduje, że często marki otwierające sklepy przy ulicach handlowych w innych krajach, w naszym kraju decydują się na lokalizacje w galeriach handlowych.

– Detaliści, którzy zazwyczaj rozwijają się na ulicach handlowych w Europie, w Polsce nie widzą problemu w otwieraniu swoich placówek w centrach handlowych. Przykładem mogą być takie marki jak Camper czy Michael Kors. W Warszawie ulice handlowe nie są tak ważne, jak w innych krajach europejskich. Zagraniczni detaliści zrozumiawszy, z czego to wynika za wszelką cenę nie szukają tu lokalizacji i pozostają w centrach handlowych. Przekonuje ich to, że pustostany są bliskie zeru. W centrach handlowych w najlepszych lokalizacjach jest bardzo wysoki footfall. Oczywiście gdyby się pojawiły lokalizacje na ulicach handlowych to byłyby mile widziane przez detalistów i Warszawa powinna czynić starania w tym zakresie. Barierą, z którą mamy do czynienia jest m.in. kwestia reprywatyzacji. I to jest ryzyko dla developerów i inwestorów. Władze miast muszą zrozumieć dlaczego rewitalizacja ulic handlowych jest tak ważna. Mamy dobre przykłady z Londynu, Paryża. Inspiracja zawsze szła od prywatnego sektora – dodaje Jose Luis Martin.

Źródło:reatailnet.pl

Zdjęcie:dreamstime

Poprzedni

Warszawskie Targi Książki

Następny

Kids&Shop 2/2014

redakcja_nalicencji

redakcja_nalicencji

Następny
Kids&Shop 2/2014

Kids&Shop 2/2014

Facebook

Produkty

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

8 września 2023
L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

29 sierpnia 2023
Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

25 sierpnia 2023

Aktualności

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

11 grudnia 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023
Powrót Littest Pet Shop

Powrót Littest Pet Shop

30 października 2023
Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

11 października 2023

Archiwa

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty

Tagi

Biznes centra handlowe centrum handlowe Deloitte dla dzieci działalność E-commerce ekologiczny figurka firma Gospodarka Gra planszowa Gry planszowe GUS Handel harry potter Inflacja Internet konsument krzysztof poznański Online pandemia polska rada centrów handlowych pracodawca pracownik prezes uokik przedsiębiorca przepisy Psi Patrol pzpn sieci handlowe sklep social media sprzedawca Sprzedaż sprzedaż detaliczna tomasz chróstny transakcja Transport ustawodawca Wiek: 3+ wzrost cen wzrost sprzedaży zabawka Świnka Peppa
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Na licencji

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes

Na licencji

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .