• Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
sobota, 7 czerwca, 2025
  • Login
Na Licencji
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Na Licencji
Brak wyników
Zobacz wszystkie

Małe centra handlowe coraz bardziej atrakcyjne dla klientów

21 maja 2014
w Aktualności
Czas czytania:2 mins read
A A

Małe i średnie centra handlowe, obiekty typu convenience, zlokalizowane wśród gęstej zabudowy, stają się coraz bardziej popularne, zarówno wśród deweloperów, najemców, jak i samych klientów. Konsumenci doceniają przede wszystkim bliskość takich obiektów, wygodę zakupów, łatwy dostęp do produktów i usług oraz oszczędność czasu.


Zmiana zwyczajów zakupowych Polaków staje się coraz bardziej widoczna. Wielkopowierzchniowe i wielofunkcyjne obiekty handlowe są miejscem odwiedzanym głównie w weekendy, wymagają większej ilości czasu. Zakupy często łączą się tu z rozrywką i wspólnym posiłkiem z rodziną czy znajomymi. Tego typu centra handlowe nie spełniają oczekiwań klientów, którzy – ceniąc swój czas – chcą zrobić szybkie, codzienne zakupy i przy okazji skorzystać z dodatkowej oferty handlowo-usługowej.

Dlatego też coraz większą popularnością wśród klientów cieszą się mniejsze centra handlowe i obiekty typu convenience, składające się z głównego najemcy w postaci operatora spożywczego (którym może być dyskont, supermarket lub delikatesy) oraz od kilkunastu do kilkudziesięciu sklepów i punktów usługowych. Gwarantują wygodę zakupów i oszczędność czasu. Na ogół zlokalizowane są wśród gęstej zabudowy mieszkalnej i przy dobrze rozwiniętych szlakach komunikacyjnych, umożliwiając klientom łatwe dotarcie zarówno pieszo, komunikacją miejską, jak i własnym środkiem transportu. Charakteryzują się prostą ale funkcjonalną architekturą i przejrzystym układem sklepów, który umożliwia szybkie i komfortowe zakupy. Tenant mix dobrany jest w taki sposób, aby dostarczyć klientom podstawowe produkty i usługi, wzbogacone o ofertę modową, RTV AGD czy akcesoria do domu.

Mniejsze obiekty handlowe często postrzegane są przez klientów jako „moje centrum handlowe”, po sąsiedzku, takie, w którym bywam prawie codziennie, po drodze z pracy czy szkoły. Jednocześnie stanowią również zaplecze zakupowe dla mieszkańców z bardziej oddalonych terenów, którzy codziennie przejeżdżają koło niego wracając do domu. Dlatego tak istotna jest lokalizacja tego typu obiektów.

Analitycy przewidują, że na obecnym, coraz bardziej nasyconym runku, powstawać będzie coraz więcej mniejszych centrów handlowych, obiektów w stylu convenience i małych parków handlowych.

Źródło: www.propertynews.pl
Zdj. dreamstime

Poprzedni

Warszawskie Targi Książki

Następny

Kids&Shop 2/2014

redakcja_nalicencji

redakcja_nalicencji

Następny
Kids&Shop 2/2014

Kids&Shop 2/2014

Facebook

Produkty

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

8 września 2023
L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

29 sierpnia 2023
Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

25 sierpnia 2023

Aktualności

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

11 grudnia 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023
Powrót Littest Pet Shop

Powrót Littest Pet Shop

30 października 2023
Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

11 października 2023

Archiwa

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty

Tagi

Biznes centra handlowe centrum handlowe Deloitte dla dzieci działalność E-commerce ekologiczny figurka firma Gospodarka Gra planszowa Gry planszowe GUS Handel harry potter Inflacja Internet konsument krzysztof poznański Online pandemia polska rada centrów handlowych pracodawca pracownik prezes uokik przedsiębiorca przepisy Psi Patrol pzpn sieci handlowe sklep social media sprzedawca Sprzedaż sprzedaż detaliczna tomasz chróstny transakcja Transport ustawodawca Wiek: 3+ wzrost cen wzrost sprzedaży zabawka Świnka Peppa
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Na licencji

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes

Na licencji

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .