• Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
środa, 17 września, 2025
  • Login
Na Licencji
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Na Licencji
Brak wyników
Zobacz wszystkie

Dzieci kochają gry komputerowe

9 czerwca 2014
w Aktualności
Czas czytania:2 mins read
A A

Gry dla dzieci to może nie największy i nie najbardziej dochodowy segment wirtualnej rozrywki, ale za to bardzo ważny ze względu dla grupę docelową.

Wbrew powszechnej opinii rodzice postrzegają gry komputerowe jako coś dobrego. Wybierając odpowiednie gatunki gier doceniają oni walory edukacyjne, jak i rozrywkowe tych produktów.

Raport Game Industry Trends został przeprowadzony w lutym tego roku na próbie 6180 osób, spośród których główną część kwestionariusza wypełniło 2516 ankietowanych. Głownym celem badania było poznanie zwyczajów rodziców i dzieci związanych z grami wideo. W wielu miejscach liczba ankietowanych jest inna od wspomnianej wyżej, a wynika to ze złożonej konstrukcji kwestionariusza i zadawania pytań konkretnej grupie docelowej. Trzeba mieć na uwadze to, że jest to perspektywa rodzica, która czasami może być bardziej życzeniem, niż rzeczywistością z jaką mamy do czynienia.

Informacje o respondentach:
6180 ankietowanych
3382 – osoby mające dzieci
2674 – dzieci grają w gry wideo
2798 – osoby nie mające dzieci
2516 – rodzice, którzy grają w gry sami, z dziećmi lub zamierzają grać
708 – dzieci nie grają w gry wideo

Kto i dlaczego (nie) gra?
Płeć grających dzieci

Chłopcy – 58 proc.
Dziewczynki – 42 proc.

Wiek grających dzieci
Poniżej 3 lat – 8 proc.
3-6 lat – 26 proc.
7-12 lat – 31 proc.
13-16 lat – 15 proc.
17-18 lat – 3 proc.
Powyżej 18 lat – 17 proc.

Okazje dawania gier dzieciom
Z jakiej okazji najczęściej dziecko dostaje od Pana/i grę?

Spontanicznie – 35 proc.
Urodziny/imieniny – 24 proc.
Boże Narodzenie/ Mikołajki i inne święta – 19 proc.
Jako nagroda – 10 proc.
Dzień Dziecka – 7 proc.
Z okazji premiery oczekiwanej gry – 4 proc.
Inna okazja – 1 proc.

N = 2674 – osoby, których dzieci grają w gry wideo

Czynniki wpływające na zakup gry
Co decyduje o wyborze przez Pana/ią konkretnej gry dla dziecka?

Prośba dziecka – 54 proc.
Walory edukacyjne – 39 proc.
Przystępna cena – 39 proc.
Występowanie w grze ulubionej przez dziecko postaci – 34 proc.
Polecenie tytułu przez rodzinę/znajomych – 22 proc.
Chęć pogrania samemu/ej w tę grę – 19 proc.
Popularność gry (reklamy TV, prasa, Internet) – 17 proc.
Polecenie tytułu przez sprzedawcę/specjalistę – 12 proc.

N = 2176 – tylko osoby, które kupują lub pobierają dziecku gry wideo

Wybierane gatunki gier dla dzieci
Jeśli chodzi o dzieci, to maluchy najchętniej decydują się na gry: strategiczne, strzelanki, sportowe, zręcznościowe, przygodowe, rzadziej edukacyjne, muzyczne, symulatory. Jednak w większej mierze to rodzice dokonują zakupów. A ci do koszyka najczęściej wkładają gry: edukacyjne, przygodowe, zręcznościowe, strategiczne.

N = 2176 – tylko osoby, które kupują lub pobierają dziecku gry wideo

Źródło: Badanie Game Industry Trends: Kids 2014, SW Research na zlecenie NoNoobs
Pełnym raportem dysponuje NoNoobs.pl SA

Poprzedni

Mundialowa oferta od Panini

Następny

Osobowość branży: Piotr Respondowski z firmy MGAE

redakcja_nalicencji

redakcja_nalicencji

Następny
Osobowość branży: Piotr Respondowski z firmy MGAE

Osobowość branży: Piotr Respondowski z firmy MGAE

Facebook

Produkty

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

8 września 2023
L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

29 sierpnia 2023
Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

25 sierpnia 2023

Aktualności

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

11 grudnia 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023
Powrót Littest Pet Shop

Powrót Littest Pet Shop

30 października 2023
Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

11 października 2023

Archiwa

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty

Tagi

Biznes centra handlowe centrum handlowe Deloitte dla dzieci działalność E-commerce ekologiczny figurka firma Gospodarka Gra planszowa Gry planszowe GUS Handel harry potter Inflacja Internet konsument krzysztof poznański Online pandemia polska rada centrów handlowych pracodawca pracownik prezes uokik przedsiębiorca przepisy Psi Patrol pzpn sieci handlowe sklep social media sprzedawca Sprzedaż sprzedaż detaliczna tomasz chróstny transakcja Transport ustawodawca Wiek: 3+ wzrost cen wzrost sprzedaży zabawka Świnka Peppa
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Na licencji

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes

Na licencji

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .