30 września br. odbyła się konferencja poświęcona przyszłorocznej edycji targów Spielwarenmesse. Gościem specjalnym był Christian Ulrich, dyrektor marketingu targów, a spotkanie poprowadziła Anna Talarek – Meritum, przedstawiciel targów w Polsce.
Międzynarodowe Targi Zabawek – Spielwarenmesse (28 stycznia – 2 lutego 2015 r.) to bez wątpienia największe i najważniejsze wydarzenie branżowe na świecie. Nie ma takiej drugiej imprezy, podczas której znajdziemy blisko milion produktów, z czego 75 tys. to nowości. Gdzie wśród prawie 2800 wystawców (122 kraje, zagraniczni klienci: 71 proc.) nie brakuje żadnego znaczącego producenta i dostawcy zabawek i artykułów dziecięcych.
To jedyne międzynarodowe targi, które mogą pochwalić się taką dynamiką wzrostu odwiedzających, bo aż 4 proc. w stosunku do poprzedniego roku (inne targi: 0,5 proc.). W sumie ubiegłoroczne targi odwiedziło 75 888 handlowców (zagraniczni klienci: 56 proc.). 25 tys. gości targowych przyjeżdża wyłącznie na targi do Norymbergi – nie pojawiają się oni na żadnych innych targach. Polska znajduje się w pierwszej dziesiątce, jeśli chodzi o liczbę odwiedzających. O randze tego wydarzenia świadczy również obecność na targach prawie 3 tys. dziennikarzy z 43 państw.
Top 5 – najwięksi wystawcy zagraniczni:
Chiny: 243
Hongkong: 174
Wielka Brytania: 164
Francja: 142
USA: 140
Wystawcy z Polski
2014: 47
2013: 44
2012: 47
TOP 5 – najwięcej odwiedzających z zagranicy
Włochy: 4226
Francja: 3061
Holandia: 2346
Wielka Brytania: 2074
Hiszpania: 2007
Polska:
2014: 1561
2013: 1433
2012: 1469
Hale targowe
Targi odbywają się w 18 halach na powierzchni blisko 170 tys. mkw. W przyszłym roku wyroby karnawałowe pojawią się w hali 9. Natomiast artykuły Lifestyle&Trends, które zadebiutowały na targach w tym roku, będzie można oglądać na specjalnie przygotowanej powierzchni, przy popularnym środkowym wejściu – Eingang Mitte. Produkty lifestylowe odgrywają w życiu dzieci i młodzieży, a tym samym w handlu, coraz większe znaczenie. W miejscu prezentacji tych wyrobów odwiedzający będą mogli się dowiedzieć o tym, jak młodzi spędzają czas wolny, jakie trendy wiodą w ich życiu, w jaki sposób chcą wyrażać siebie. Zakres oferty obejmuje takie dziedziny, jak: moda i akcesoria, dom i wyposażenie, zabawki designerskie, artykuły piśmiennicze, artykuły dla fanów, prezenty, artykuły licencyjne pożądane przez dzieci i młodzież.
Tematy specjalne
TrendGallery – prezentacja kilku wiodących trendów w branży zabawkarskiej. W 2014 r. miała miejsce prezentacja nowości: 144 produkty (100 wystawców), prezentacja trendów: 30 produktów (28 firm, w tym 2 firmy, które nie były wystawcami). TrendGallery łączy trendy, nowości i wiedzę o rynku dziecięcym.
ToyAward – od 1 października tego roku do 31 grudnia br. każdy wystawca może zgłosić do tego konkursu swoje prezentowane na targach nowości. W sumie 3 produkty – bez ponoszenia żadnych kosztów. W ubiegłym roku do konkursu stanęło blisko 500 artykułów, a zgłosiło je 271 firm. Zwycięzcy wyłonieni będą w czterech kategoriach, które odpowiadają poszczególnym etapom rozwoju dziecka:
– Baby&Infant (0-2 lata);
– PreSchool (3-5 lat);
– SchoolKids (6-10 lat);
– Teenager&Family (pow. 11 lat).
Zabawki oceniane są pod względem oryginalności, bezpieczeństwa, radości z zabawy, wykonania, jakości użytych materiałów, koncepcji produktu, a także potencjalnego sukcesu w handlu. Organizator targów – Spielwarenmesse Eg, zaprezentuje grono dwunastu nominowanych 22 stycznia 2015 roku, podczas głównej konferencji targów. Zwycięzcy z każdej z czterech kategorii zostaną uhonorowani na uroczystości otwarcia targów 27 stycznia 2015 r.
Dodatkowe informacje na: www.toyaward.com.
Laureaci w 2014 r.
Baby&Infant
Heros Building Block Chain – Simba Toys GmbH & Co. KG
PreSchool
Playmobil Leisure Park – Geobra Brandstaetter GmbH & Co. KG
SchoolKids
Cartoon Workshop – Dorling Kindersley Verlag GmbH
Teenager&Family
Revell Control Nano Quad – Revell GmbH
Toy Business Forum – to szereg bezpłatnych prezentacji, odbywających się od środy do niedzieli, w godzinach od 13.00 do 18.00. W przyszłym roku poruszone zostaną następujące tematy:
* środa: ToyKnowHow – trendy i technologie przyszłości,
* czwartek: Licencje – identyfikacja światowych trendów w 2015 r.,
* piątek: Online Marketing – strategie internetowe,
* sobota: Marketing – odkrywanie możliwości dla handlu,
* niedziela: Visual Merchandising – inscenizowanie światów doznań.
Prezentacji można słuchać w języku angielskim i niemieckim.
Więcej informacji na: www.spielwarenmesse.de/toybusinessforum.
Wybrane prezentacje z Toy Business Forum 2014 można obejrzeć pod adresem: www.youtube.com/Spielwarenmesse.
TrendGallery – prezentuje najciekawsze trendy roku, przedstawia nowości.
New Exhibitor Center – nowi wystawcy i nowe pomysły w hali 3A.
Nowe Innowacyjne Firmy – hala 3A.
Lifestyle&Trends – Eingang Mitte.
SpieleCafé – spotkania z autorami gier oraz wystawa Niemieckiego Archiwum Gier w Norymberdze w foyer hali 11.0.
Best of China Pavillon (organizator: Spielwarenmesse Eg) – wystawcy produktów najwyższej jakości hala 11.0.
Testing&Inspecting Center – Instytuty badające bezpieczeństwo zabawek w hali 11.1.
Niedziela plus
Właściciele sklepów, którzy dotrą na Spielwarenmesse w niedzielę, będą mogli zwiedzać targi w szczególnie efektywny sposób. Dzięki prezentacjom trendów oraz akcjom wystawców „Niedziela na plus” mogą oni samodzielnie skonfigurować obszerny program wizyty, pozwalający im na zbieranie informacji w skumulowany sposób.
W przygotowaniach wizyty na targach pomoże strona: www.spielwarenmesse.de/aufenthalt.
Trzy hale dla artykułów Infant
Produkty dla niemowląt i małych dzieci pojawią się w halach 1, 2 oraz 3.
Paleta wyrobów obejmuje: zabawki dla niemowląt i małych dzieci, tekstylia dziecięce, wózki i meble. A zaprezentuje ją ok. 350 wystawców. Oferta Infant będzie wkomponowana w pokrewne tematycznie grupy produktów takie, jak: lalki, zabawki pluszowe i drewniane. Przedstawicielka wystawców – Claudia Lässig, prezes spółki Lässig GmbH komentuje: „Bardzo podoba nam się pogrupowanie tej strefy, bo skróciło to drogi, poprawiła się także jakość kontaktów z odpowiednimi przedstawicielami handlu. Dzięki powiązaniom tematycznym hal od 1 do 3A bardzo dobrze widoczny jest rozwój rynku, a właściwi handlowcy trafiają bezpośrednio do nas. Rynek artykułów dla niemowląt i małych dzieci stale rośnie. W Niemczech, we Francji i w Hiszpanii w 2013 roku sprzedaż wzrosła o 4 proc. (w porównaniu z rokiem ubiegłym), we Włoszech o 2 proc. Targi Spielwarenmesse dostosowują się do tej tendencji poprzez rozbudowę strefy dla niemowląt i małych dzieci.
Odpowiedzi na pytania dotyczące grupy produktów dla niemowląt i małych dzieci udziela: Sabine Liebscher, s.liebscher@spielwarenmesse.de, telefon: +49 (0) 9 11 998 13 11.
Spielwarenmesse eG partnerem w organizacji targów na świecie
Spielwarenmesse eG jest partnerem w organizacji targów oraz działaniach marketingowych dla branży zabawkarskiej na całym świecie. Firma znana dotychczas jako organizator największych na świecie targów Spielwarenmesse®, rozszerza strategicznie swój profil od 2009 roku. Kolejne organizowane targi branżowe stwarzają producentom i handlowcom nowe szanse działalności na rynkach wschodzących w Azji, na Bliskim Wschodzie oraz w Europie Wschodniej. Spółki zależne w Chinach oraz Turcji dbają na swoich rynkach o perfekcyjną organizację imprez. Poza tym utworzona w 2014 roku agencja reklamowa Die roten Reiter GmbH, oferuje usługi w zakresie komunikacji.
Przegląd wszystkich informacji dotyczących firmy, organizowanych przez nią imprez oraz o branży zabawkarskiej jest dostępny w Newsroomie na stronie www.spielwarenmesse-eg.de/newsroom.
Organizator targów chce, aby klienci mogli przygotowywać swoje uczestnictwo w targach korzystając z indywidualnego wsparcia i pomocy przedstawiciela targów w danym kraju, dlatego utworzono międzynarodową sieć 64 przedstawicielstw, które odpowiadają za 94 kraje. W tym gronie od 1 stycznia 2010 roku znajduje się spółka Spielwarenmesse Shanghai Co., Ltd., która odpowiada za rynek chiński. Tę spółkę utworzono w celu optymalnej obsługi największego rynku produkcji w branży zabawkarskiej. Oprócz wiodących międzynarodowych targów na rynkach rozwijających się powstają często targi krajowe, ponieważ handlowcy i producenci chcą najpierw rozwinąć swoją działalność na rodzimym rynku. Imprezy te są interesujące dla firm, które chciałyby zdobyć nowy rynek eksportowy. Dzięki World of Toys by Spielwarenmesse eG opracowano międzynarodowy program targów dla potrzeb zorganizowanego uczestnictwa na krajowych i międzynarodowych targach branżowych. W World of Toys Pavillons na następujących targach firmy mogą nawiązywać lub rozszerzać swoje kontakty handlowe: w Azji na Hong Kong Toys & Games Fair oraz Kids India, na Bliskim Wschodzie na targach Toyzeria oraz w Rosji na targach Kids Russia. Podczas planowania oraz na miejscu wystawcy korzystają ze wsparcia i usług osób dedykowanych do kontaktów przez Spielwarenmesse eG. W Rosji Spielwarenmesse eG od 2008 roku posiada znaczne udziału w Grand Expo, CJSC (do 2014: RNTA Expo), która jest organizatorem Kids Russia oraz Licensing World na rynku wschodnioeuropejskim. W Turcji utworzono spółkę zależną Spielwarenmesse Middle East Fuarcılık Ltd. Şti. Zespół w Stambule jest organizatorem przejętych równocześnie targów Toyzeria. Targi branżowe w Stambule są skierowane do rynku tureckiego oraz Bliskiego Wschodu. Pierwszą własną zagraniczną imprezą Spielwarenmesse eG były targi Kids India w Bombaju. Spółdzielnia współpracuje w zakresie realizacji targów z Indo German Chamber of Commerce (IGCC). Od października 2015 r. firma wykorzysta po raz pierwszy swoją wiedzę targową na kolejnym rynku dóbr konsumpcyjnych w Niemczech i zorganizuje nowe targi PBS-Expo Insights-X. Targi branżowe artykułów papierniczych, biurowych i materiałów piśmienniczych (PBS) w Norymberdze stanowią nowy impuls dla producentów, kupców i handlowców, specjalizujących się w artykułach biurowych, szkolnych i hobbystycznych.
Informacje praktyczne
Najważniejsze dane:
* Numer 1 na świecie w temacie zabawy i czasu wolnego;
* 75 888 odwiedzających specjalistów z 122 krajów w 2014 r.;
* 2748 wystawców z 61 krajów – 2014 r.;
* Ponad milion produktów, z tego ok. 75 tys. nowości;
* 170 tys. mkw. powierzchni wystawienniczej;
* Targi trwają od środy – 28.01.2015 r. do poniedziałku – 02.02.2015.
Ceny biletów wstępu:
* e-ticket bilet dzienny: w przedsprzedaży: 18 euro;
* e-ticket na całe targi: w przedsprzedaży 38 euro;
* papierowy bilet dzienny: w przedsprzedaży: 21 euro/w kasie: 25 euro;
* papierowy bilet na całe targi: w przedsprzedaży: 41 euro/w kasie: 49 euro;
* e-ticketing w 96 rajach dla zarejestrowanych odwiedzających z branży.
Bilet wstępu oraz e-ticket upoważniają w dni targowe do bezpłatnego korzystania ze środków transportu publicznego na całym obszarze Verkehrsverbund Großraum Nürnberg (VGN).
Godziny otwarcia:
Codziennie od środy do niedzieli od godz. 9.00 do 18.00, w poniedziałek do godz. 17.00.
Zasady dla zwiedzających: dzieci i młodzież do 16. roku życia nie mają wstępu na targi.
Spielwarenmesse w Internecie:
www.spielwarenmesse.de (j. niemiecki) www.toyfair.de (j. angielski)
www.spielwarenmesse.cn (j. chiński)
www.toy-award.de
www.facebook.com/Spielwarenmesse
www.twitter.com/spielwarenmesse
www.youtube.de/spielwarenmesse
www.pinterest.com/spielwarenmesse
Imprezy towarzyszące Spielwarenmesse:
* wtorek, 27.01.2015: PressPreview, uroczystość otwarcia (sala Tokyo – NCC Ost);
* środa, 28.01.2015: ToyNight;
* środa, 28.01.2015: Start Toy Business Forum;
* sobota, 31.01.2015: Toy City; fajerwerki o godz. 18.05;
* niedziela, 01.02.2015: uhonorowanie wystawców;
* niedziela, 01.02.2015: Niedziela Plus dla handlu specjalistycznego.
Jak wziąć udział w targach?
Wystawcy: dokumenty zgłoszenia dostępne są pod adresem: www.spielwarenmesse.de/aussteller
Kontakt: Susanne Maichel
s.maichel@spielwarenmesse.de
Odwiedzający specjaliści – otrzymują bilety wstępu w swoich krajach u przedstawicieli: www.spielwarenmesse.de/repraesentanten
lub w Niemczech pod adresem:
www.spielwarenmesse.de/besucher/tickets-kaufen
Kontakt: Marion Weiss m.weiss@spielwarenmesse.de
Firma w Internecie:
www.spielwarenmesse-eg.de
Pobyt w Norymberdze
Rezerwacja noclegów: kwatery prywatne za pośrednictwem Airbnb lub pokoje hotelowe z programu partnerskiego dostępnego pod adresem: www.spielwarenmesse.de/aufenthalt/unterkunft
Odkrywanie Norymbergii: www.spielwarenmesse.de/aufenthalt/nuernberg.
Przedstawiciel targów w Polsce:
MERITUM S.C.
Ul. Kwiatkowskiego 1/29
03-984 Warszawa
Tel.: 22 828 27 34
Faks: 22 828 23 87
meritum@meritum.it.pl
www.toyfair.de
Do zobaczenia na targach,
Anna Wakulak, red. nacz. „Świata Zabawek”