Retail Congress 2015 jest głównym wydarzeniem towarzyszącym VI Międzynarodowym Targom Wyposażenia, Technologii i Usług dla Handlu RetailShow 2015. Udział w konferencji daje możliwość pozyskania branżowej wiedzy, zapoznania się z najnowszymi trendami oraz innowacyjnymi rozwiązaniami. To tam będzie można dowiedzieć się „kim jest klient 2016”, jak sprostać jego potrzebom, a także jak stworzyć oryginalny koncept sklepu. Retail Congress odbędzie się pierwszego dnia targów, tj. 18 listopada br. w Centrum EXPO XXI w Warszawie.
Konferencja Retail Congress dedykowana jest zarządzającym sieciami handlowymi oraz właścicielom sklepów. Podzielona będzie na trzy sesje: pierwsza pt. „Klient” przybliży zachowania współczesnego konsumenta, druga pt. „Koncept” będzie poświęcona aranżacji przestrzeni handlowej. Całość zakończy się częścią pt. „Innowacje”, podczas której eksperci przedstawią najnowsze rozwiązania przeznaczone dla branży retail.
Bezcenna wiedza o kliencie 2016
Podczas części zatytułowanej „Klient” słuchacze przekonają się jak wiele informacji dostarczają badania rynkowe i analiza zachowań klienta. Na ich podstawie Mariusz Pyc, Client Service Director z firmy badawczej Open Research, przedstawi słuchaczom 5 segmentów, w ramach których można dziś klasyfikować współczesnego konsumenta. Zdaniem eksperta z badań można uzyskać unikalną wiedzę na temat jego potrzeb, misji zakupowej, a także konkretnych zachowań w sklepie. To z kolei umożliwia stworzenie właściwego profilu, a co za tym idzie zaplanowanie skutecznych rozwiązań komunikacyjnych w miejscu sprzedaży. – Podczas konferencji chciałbym przekonać słuchaczy, że warto korzystać z metod badawczych, by dowiedzieć się jaki jest nasz klient, jak odbiera aranżację sklepu, po jakie produkty sięga, a co omija – mówi Mariusz Pyc. Dodaje także, że właściwe określenie klienta to klucz do sukcesu placówki handlowej. – Warto pozyskać takie informacje, a nie tylko polegać na własnej intuicji – dodaje.
Z kolei Joanna Bociąg, konsultant firmy Branch Brothers, omówi kwestię zarządzania doświadczeniem klienta online i offline. Podkreśla, że powinno być ono traktowane całościowo, by na każdym etapie dbać o kupującego. Ekspertka przedstawi również sposoby na tworzenie niezapomnianych doświadczeń zakupowych – zapamiętywanych i budujących lojalność. – Chciałabym zainspirować uczestników konferencji do zmian w sposobie prowadzenia firm, a także ukierunkowania kluczowych działań na zapewnienie klientom pozytywnego odbioru marki – zapowiada Joanna Bociąg.
Wykreować wyjątkowy sklep
Druga sesja konferencji pt. „Koncept” poświęcona będzie projektowaniu przestrzeni handlowej. Eksperci powiedzą o roli unikalnego konceptu placówki handlowej, który wyróżni ją na rynku i spełni oczekiwania współczesnego klienta. Przedstawią także filozofię tworzenia indywidualnych projektów wnętrz, które bazują na analizie oczekiwań rynku, łączą je z potrzebami klienta i inwestora, który w rezultacie odniesie sukces biznesowy.
W tej części wydarzenia znani projektanci przybliżą również przykłady remodelingu placówek, które podążają za klientem uwzględniając jego zmieniające się potrzeby. Sesja „Koncept” będzie zakończona panelem dyskusyjnym, w którym eksperci poszukają odpowiedzi na to jak pogodzić potrzeby rynku, oczekiwania inwestora oraz pomysły projektanta.
Innowacyjne rozwiązania
Trzecia sesja „Innowacje” umożliwi uczestnikom zapoznanie się z najnowszymi rozwiązaniami niezbędnymi przy zarządzaniu współczesną siecią handlową. Prezentowane będą narzędzia dedykowane rynkowi konsumenckiemu m.in. w zakresie rozwiązań mobilnych, automatycznego znakowania oraz identyfikacji towarów. Nie zabraknie informacji na temat innowacyjnych systemów opakowań zwrotnych, co jest kluczowe przy optymalizacji kosztów logistycznych. Będzie można także poznać najnowsze sposoby zarządzania reklamą wizualną w miejscu sprzedaży oraz na urządzeniach fiskalnych.
Konkurs Best Shop Concept 2015
Poza wiedzą przekazywaną podczas konferencji Retail Congress organizatorzy Targów RetailShow wyróżnią ciekawe przykłady nowo otwartych konceptów sklepowych. Zarządzający i właściciele, ale i wykonawcy mogą zgłaszać do konkursu „Best Shop Concept 2015” sklepy w różnych formatach, tj. sklep odzieżowy, specjalistyczny, hipermarket, supermarket, dyskont, sklep typu convenience oraz sklep po remodelingu. Jury nagrodzi te, które odznaczają się pod względem estetycznym i użytkowym, a zarazem stanowią spójny i unikalny koncept. Osoby zainteresowane mogą zgłosić sklep do 31 października 2015, udział w konkursie jest bezpłatny. Formularze znajdują się na stronie http://www.retailshow.pl/pl/best-shop-concept.
Informacje praktyczne
Konferencja Retail Congress 2015 odbędzie się 18 listopada br. w godzinach 10:00 – 16:00 w sali konferencyjnej C1 na I piętrze w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Koszt uczestnictwa wynosi 390 zł. Retail Congress 2015 stanowi część programu wydarzeń towarzyszących VI Międzynarodowych Targów Wyposażenia, Technologii i Usług dla Handlu RetailShow 2015. Organizatorem konferencji i targów jest firma ECP Polska. Wstęp na targi jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej lub w recepcji w dniu targów http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja.