• Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
środa, 17 września, 2025
  • Login
Na Licencji
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Na Licencji
Brak wyników
Zobacz wszystkie

Formatex – sprawdzone produkty + dobry marketing

27 października 2014
w Aktualności
Czas czytania:4 mins read
A A

Formatex to gigant w dystrybucji zabawek na rynku węgierskim. W swoim portfolio ma m.in. takie marki, jak: Bakugan, Moon Sand, Tech Deck, Aqua Beads, Fur Berries, Mighty Beanz, Terranator RC, Geomag, Sylvanian Families, Color Me Mine, Trash Pack. W przyszłym roku firma będzie świętować dwudziestolecie. Na polskim rynku jest obecna zaledwie od kilku lat, ale chyba większość z Państwa słyszała bądź widziała takie hity zabawkowe, jak Little Miss Muffin czy poduszki Happy Nappers. To m.in. dzięki tym produktom Formatex zapisał się w świadomości naszych konsumentów.

Jak firma będzie budować swoją pozycję w naszym kraju, na których produktach oprze się tegoroczna sprzedaż i w jaki sposób importer planuje wzmocnienie ich popularności opowiada Iwona Parol, country manager Polska w firmie Formatex.

Anna Wakulak: – W jaki sposób Formatex prowadzi działa w Polsce? Jak chcą Państwo budować pozycję firmy?

Iwona Parol: – Formatex działa na polskim rynku od jesieni ubiegłego roku. I od początku duży nacisk kładzie na dobór odpowiedniego asortymentu oraz wsparcie marketingowe wprowadzanych linii. Rok 2013 to kampanie takich serii, jak: Gelarti, Little Miss Muffin czy Happy Nappers. W tym roku swoją wielką premierę ma linia Shopkins. Przyszły rok to kolejne nowe serie z silnymi kampaniami telewizyjnymi. W ciągu dwóch lat Formatex zamierza otworzyć swój oddział w Polsce.

Czy dystrybucja produktów będzie się opierać na sprzedaży wielokanałowej?

– Nasza firma zamierza dotrzeć ze swoimi zabawkami do jak największej liczby sklepów. Szeroka dostępność oferty na półkach wraz z odpowiednio dobranym wsparciem marketingowym niezmiennie jest gwarancją sukcesu w branży zabawkowej. Oferta Formatexu jest już dostępna u wszystkich dużych dystrybutorów zabawek oraz w wybranych sieciach handlowych. Zakładamy sprzedaż naszych linii przez dystrybutorów o uznanej pozycji na rynku, co zagwarantuje nam dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów, jak i profesjonalizm w działaniu.

Shopkins, Glitza Violetta i X-Shot – wyrzutnie na strzałki i dyski to tematy wiodące w tegorocznej ofercie firmy. Co kryje się za tymi hasłami?

– Shopkins to małe figurki do kolekcjonowania i zestawy do zabawy w sklep dla dzieci od 4 lat. Trzepotek, Migotka, Panna Cukiereczek czy Chybotek to tylko kilka spośród nazw 148 słodkich figurek dostępnych w serii pierwszej. Shopkins pogrupowane są w kategorie, m.in.: owocowo-warzywne, rozrywkowe, mleczne, mrożone czy zdrowie i uroda, dostępna będzie również edycja limitowana. „Spróbuj raz, polubisz nas” – to hasło kampanii telewizyjnej promującej linię już od października. Oprócz telewizji seria będzie wspierana dedykowaną stroną www.shopkins.pl, na której znajdą się webisody – zabawne filmiki z życia Shopkins. Glitza Violetta to brokatowe tatuaże, które można przyklejać na różne powierzchnie, dedykowane dziewczynkom od 6. roku życia. Jest to produkt idealnie wpisujący się w potrzeby nieco starszych dziewczynek – fanek Violetty. W zestawach znajdują się szablony do przyklejania, brokat oraz pędzelki do nanoszenia brokatu. X-Shot – wyrzutnie na strzałki i dyski to cała seria zabawek dla chłopców powyżej 8. roku życia. Głównymi atutami tej linii są wysoka jakość wykonania, niesamowita siła strzału i dokładność oraz konkurencyjna cena.

Które produkty kreowane są na świąteczne hity sprzedaży?

– Gwiazdkowy hit w tym roku to dla nas przede wszystkim cała linia Shopkins. Wierzymy, że zagości ona na stałe w dziecięcych pokojach i będzie dostarczała wiele radości małym kolekcjonerom.

Ile produktów liczy cała oferta polskiego dystrybutora?

– Oferta liczy obecnie około 200 produktów i oprócz wymienionych artykułów obejmuje takie linie, jak: Monchhichi (kultowe małpki), pluszaki Hideaway Pets, zabawki firmy Galt (zabawki dla niemowląt i kreatywne) oraz samochodziki Micro Chargers.

Są Państwo znani z ogromnego wsparcia reklamowego swoich produktów. Na kampanie marketingowe, które naprawdę odbijają się głośnym echem na rynku zabawkarskim, Formatex przeznacza ogromne fundusze. Jakie akcje reklamowe i których produktów przewidziane są do końca roku, szczególnie w okresie wzmożonych zakupów gwiazdkowych?

– Można powiedzieć, że w tym roku postawiliśmy wszystko na jedną kartę, tj. na Shopkins. To linia o ogromnym potencjale, co pokazały świetne wyniki sprzedaży w Stanach Zjednoczonych i Anglii, gdzie zabawki Shopkins miały już swoją premierę kilka miesięcy temu. Chcemy wywołać modę na kolekcjonowanie figurek Shopkins, która trwać będzie przez kilka lat dzięki silnemu wsparciu marketingowemu i wprowadzaniu dwa razy w roku nowych serii produktów.

W jaki inny sposób wspierają Państwo swoich odbiorców?

– Na tym etapie naszej działalności oferujemy klientom do większości linii przeróżne displaye półkowe i podłogowe. Zamierzamy również uczestniczyć w targach dla klientów detalicznych.

Najważniejsze wydarzenia tegoroczne i plany na przyszły rok?

– Najważniejsze wydarzenie tegoroczne to niewątpliwie premiera linii Shopkins. Planujemy dalszy rozwój tej serii i kolejne kampanie telewizyjne już od wiosny 2015 roku. Poza tym w pierwszym półroczu przyszłego roku zaplanowane są minimum dwie kampanie TV, m.in. Hideaway Pets – pluszowych zwierzątek, które uwielbiają się chować.

Przed nami zatem sporo pracy i wiele wyzwań, jednak wierzymy, że atrakcyjna oferta i silny marketing przyczynią się do stałego umacniania naszej obecności na polskim rynku.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała Anna Wakulak

Poprzedni

Shopkins już na rynku!

Następny

Pozytywna opinia IMiDz dla DIY Bands od Hipo

redakcja_nalicencji

redakcja_nalicencji

Następny
Pozytywna opinia IMiDz dla DIY Bands od Hipo

Pozytywna opinia IMiDz dla DIY Bands od Hipo

Facebook

Produkty

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

8 września 2023
L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

29 sierpnia 2023
Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

25 sierpnia 2023

Aktualności

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

11 grudnia 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023
Powrót Littest Pet Shop

Powrót Littest Pet Shop

30 października 2023
Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

11 października 2023

Archiwa

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty

Tagi

Biznes centra handlowe centrum handlowe Deloitte dla dzieci działalność E-commerce ekologiczny figurka firma Gospodarka Gra planszowa Gry planszowe GUS Handel harry potter Inflacja Internet konsument krzysztof poznański Online pandemia polska rada centrów handlowych pracodawca pracownik prezes uokik przedsiębiorca przepisy Psi Patrol pzpn sieci handlowe sklep social media sprzedawca Sprzedaż sprzedaż detaliczna tomasz chróstny transakcja Transport ustawodawca Wiek: 3+ wzrost cen wzrost sprzedaży zabawka Świnka Peppa
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Na licencji

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes

Na licencji

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .