Aż 46% internautów kupuje świąteczne prezenty pod wpływem treści w social mediach, np. zdjęć na Instagramie czy wpisów na Facebooku – wynika z badania agencji social media Think Kong. Badanie zrealizowane na zlecenie agencji Think Kong specjalizującej się̨ w komunikacji w social media wskazało, że serwisy społecznościowe są̨ istotnym źródłem inspiracji dla kupujących świąteczne prezenty. Najbardziej dla najmłodszych użytkowników Internetu.
Uczestnicy badania w wieku do 24 lat w większości (58%) deklarują̨, że zdarzyło się̨ im kupić świąteczny upominek pod wpływem wpisów, zdjęć czy filmów zamieszczonych w serwisach społecznościowych. W starszych grupach zjawisko jest słabsze, ale nawet wśród osób w wieku 24-34 l. osoby, których rekomendacje w social media przekonują̨ do zakupu stanowią większość, 56%.
„Prawie 2 mln młodych ludzi w Polsce dużo częściej loguje się̨ do portali społecznościowych niż włącza telewizor” – komentuje Norbert! Kilen z agencji Think Kong – „Marki chcące docierać do młodszych odbiorców muszą wziąć to pod uwagę i uwzględnić skuteczną komunikację w social mediach swojej strategii marketingowej.”.
Badanie zrealizowała firma SW Research w listopadzie 2015r. na reprezentatywnej losowo dobranej grupie 811 respondentów.