Międzynarodowe Targi Zabawek Spielwarenmesse (28 stycznia – 2 lutego 2015 roku) to bez wątpienia największe i najważniejsze wydarzenie branżowe na świecie. Nie ma takiej drugiej imprezy, podczas której znajdziemy niemal milion produktów, z czego 75 tysięcy to nowości. Wśród niemal 2,8 tys. wystawców (122 kraje, zagraniczni klienci – 71 proc.) nie brakuje żadnego liczącego się producenta oraz dostawcy zabawek i artykułów dziecięcych.
To jedyne międzynarodowe targi, które mogą pochwalić się taką dynamiką wzrostu odwiedzających, bo aż 4 proc. w stosunku do poprzedniego roku (inne targi: 0,5 proc.). Ubiegłoroczne targi odwiedziło łącznie 75 888 handlowców (zagraniczni klienci: 56 proc.). 25 tys. gości targowych przyjeżdża wyłącznie na targi do Norymbergi – nie pojawiają się oni na żadnych innych targach. Polska znajduje się w pierwszej dziesiątce, jeśli chodzi o liczbę odwiedzających. O randze tego wydarzenia świadczy również obecność na targach niemal 3 tys. dziennikarzy z 43 państw.
Top 5 – najwięksi wystawcy zagraniczni:
Chiny: 243
Hongkong: 174
Wielka Brytania: 164
Francja: 142
USA: 140
Wystawcy z Polski
2014: 47
2013: 44
2012: 47
Top 5 – najwięcej odwiedzających z zagranicy
Włochy: 4226
Francja: 3061
Holandia: 2346
Wielka Brytania: 2074
Hiszpania: 2007
Polska:
2014: 1561
2013: 1433
2012: 1469
Hale targowe
Targi odbywają się w 18 halach, na powierzchni niemal 170 tys. mkw. W przyszłym roku wyroby karnawałowe pojawią się w hali 9. Natomiast artykuły lifestyle & trends, które w tym roku zadebiutowały na targach, będzie można oglądać na specjalnie przygotowanej powierzchni w pobliżu popularnego środkowego wejścia – Eingang Mitte. Produkty lifestyle’owe odgrywają w życiu dzieci i młodzieży, a tym samym w handlu, coraz większą rolę. W miejscu prezentacji tych wyrobów odwiedzający będą mogli dowiedzieć się, jak młodzi spędzają czas wolny, jakie trendy wiodą prym w ich życiu, w jaki sposób chcą wyrażać siebie. Zakres oferty obejmuje takie dziedziny, jak: moda i akcesoria, dom i wyposażenie, zabawki designerskie, artykuły piśmiennicze, artykuły dla fanów, prezenty, artykuły licencyjne pożądane przez dzieci i młodzież.
Tematy specjalne
TrendGallery – prezentacja kilku wiodących trendów w branży zabawkarskiej. W 2014 roku miała miejsce prezentacja nowości: 144 produkty (100 wystawców), prezentacja trendów: 30 produktów (28 firm, w tym 2 firmy, które nie były wystawcami). TrendGallery łączy trendy, nowości i wiedzę o rynku dziecięcym.
ToyAward – od 1 października do 31 grudnia br. każdy wystawca może zgłosić do tego konkursu swoje nowości prezentowane na targach, łącznie 3 produkty – bez ponoszenia żadnych kosztów. W ubiegłym roku do konkursu stanęło niemal 500 artykułów, a zgłosiło je 271 firm. Zwycięzcy wyłonieni będą w czterech kategoriach, które odpowiadają poszczególnym etapom rozwoju dziecka:
– Baby & infant (0-2 lata),
– PreSchool (3-5 lat),
– SchoolKids (6-10 lat),
– Teenager & family (powyżej 11 lat).
Zabawki oceniane są pod względem oryginalności, bezpieczeństwa, radości z zabawy, wykonania, jakości materiałów użytych do ich produkcji, koncepcji produktu, a także potencjalnego sukcesu w handlu. Organizator targów – Spielwarenmesse eG – zaprezentuje grono 12 nominowanych 22 stycznia 2015 roku, podczas głównej konferencji targów. Zwycięzcy w każdej z czterech kategorii zostaną uhonorowani podczas uroczystości otwarcia targów 27 stycznia 2015 roku.
Dodatkowe informacje można znaleźć na www.toyaward.com.
Toy Business Forum to szereg bezpłatnych prezentacji odbywających się od środy do niedzieli w godzinach 13.00-18.00. W przyszłym roku poruszone zostaną następujące tematy:
* środa: ToyKnowHow – trendy i technologie przyszłości,
* czwartek: Licencje – identyfikacja światowych trendów w 2015 roku,
* piątek: Online marketing – strategie internetowe,
* sobota: Marketing – odkrywanie możliwości dla handlu,
* niedziela: Visual merchandising – inscenizowanie światów doznań.
Prezentacji można słuchać w języku angielskim i niemieckim.
Więcej informacji na: www.spielwarenmesse.de/toybusinessforum.
Wybrane prezentacje z Toy Business Forum 2014 można obejrzeć pod adresem: www.youtube.com/Spielwarenmesse.
TrendGallery – prezentuje najciekawsze trendy roku, przedstawia nowości.
New Exhibitor Center – nowi wystawcy i nowe pomysły w hali 3A.
Nowe innowacyjne firmy – hala 3A.
Lifestyle & trends – Eingang Mitte.
SpieleCafé – spotkania z autorami gier oraz wystawa Niemieckiego Archiwum Gier w Norymberdze w foyer hali 11.0.
Best of China Pavillon (organizator: Spielwarenmesse eG) – wystawcy produktów najwyższej jakości – hala 11.0.
Testing & inspecting center – instytuty badające bezpieczeństwo zabawek – hala 11.1.
Informacje praktyczne
Najważniejsze dane:
* numer 1 na świecie w temacie zabawy i czasu wolnego;
* 75 888 odwiedzających specjalistów ze 122 krajów w 2014 roku.;
* 2748 wystawców z 61 krajów w 2014 roku;
* ponad milion produktów, w tym około 75 tys. nowości;
* 170 tys. mkw. powierzchni wystawienniczej;
* targi trwają od środy 28.01 do poniedziałku 2.02.2015 roku.
Ceny biletów wstępu:
* e-ticket bilet dzienny: w przedsprzedaży 18 euro;
* e-ticket na całe targi: w przedsprzedaży 38 euro;
* papierowy bilet dzienny: w przedsprzedaży 21 euro, w kasie 25 euro;
* papierowy bilet na całe targi: w przedsprzedaży 41 euro, w kasie 49 euro;
* e-ticketing w 96 krajach dla zarejestrowanych odwiedzających z branży.
Bilet wstępu oraz e-ticket upoważniają w dni targowe do bezpłatnego korzystania ze środków transportu publicznego na całym obszarze Verkehrsverbund Großraum Nürnberg (VGN).
Godziny otwarcia:
Codziennie od środy do niedzieli w godzinach 9.00-18.00, w poniedziałek do godz. 17.00.
Zasady dla zwiedzających: dzieci i młodzież do 16. roku życia nie mają wstępu na targi.
Spielwarenmesse w internecie:
www.spielwarenmesse.de (j. niemiecki) www.toyfair.de (j. angielski)
www.spielwarenmesse.cn (j. chiński)
www.toy-award.de
www.facebook.com/Spielwarenmesse
www.twitter.com/spielwarenmesse
www.youtube.de/spielwarenmesse
www.pinterest.com/spielwarenmesse
Imprezy towarzyszące Spielwarenmesse:
* wtorek 27.01.2015: PressPreview, uroczystość otwarcia (sala Tokyo – NCC Ost);
* środa 28.01.2015: ToyNight;
* środa 28.01.2015: Start Toy Business Forum;
* sobota 31.01.2015: Toy City; fajerwerki o godzinie 18.05;
* niedziela 1.02.2015: uhonorowanie wystawców;
* niedziela 1.02.2015: Niedziela Plus dla handlu specjalistycznego.
Jak wziąć udział w targach?
Wystawcy: dokumenty zgłoszeniowe dostępne są pod adresem: www.spielwarenmesse.de/aussteller
Kontakt: Susanne Maichel, e-mail: s.maichel@spielwarenmesse.de
Odwiedzający specjaliści – otrzymują bilety wstępu w swoich krajach u przedstawicieli: www.spielwarenmesse.de/repraesentanten,
lub w Niemczech pod adresem:
www.spielwarenmesse.de/besucher/tickets-kaufen
Kontakt: Marion Weiss, e-mail: m.weiss@spielwarenmesse.de
Firma w internecie:
www.spielwarenmesse-eg.de
Pobyt w Norymberdze
Rezerwacja noclegów: kwatery prywatne za pośrednictwem Airbnb lub pokoje hotelowe z programu partnerskiego dostępnego pod adresem: www.spielwarenmesse.de/aufenthalt/unterkunft
Odkrywanie Norymbergi: www.spielwarenmesse.de/aufenthalt/nuernberg.
Przedstawiciel targów w Polsce:
MERITUM SC
ul. Kwiatkowskiego 1/29
03-984 Warszawa
tel.: 22 828 27 34
faks: 22 828 23 87
meritum@meritum.it.pl
www.toyfair.de
Do zobaczenia na targach!
Anna Wakulak, redaktor naczelna „Świata Zabawek”