Grupa Ravensburger kupiła od szwedzkiego inwestora Proventus słynną szwedzką firmę zabawkarską Brio. Marka Brio znana jest przede wszystkim z wysokiej jakości kolejek drewnianych.
Vendor Proventus był głównym właścicielem Brio przez ponad 10 lat i doprowadził do rewitalizacji marki i zyskownego rozwoju przemysłu zabawek drewnianych. Nabycie firmy przez Ravensburgera związało także dwa rodzinne interesy, które łączy podobna filozofia korporacyjna i produktowa, jak również długotrwała historia i tradycja – 131 lat istnienia na rynku Ravensburgera oraz 130 lat Brio. – Zakup Brio zgodny jest ze strategią wzrostu rozwoju zagranicznego Ravensburgera oraz rozszerzenia swojej działalności z rynku gier na rynek zabawek – mówi prezes firmy Ravensburger Karsten Schmidt. Ravensburger znany jest konsumentom nie tylko z gier planszowych i puzzli, lecz także jako wydawca książek, którego możemy rozpoznać po logo z niebieskim trójkątem. Przejęcie Brio pozwoli grupie Ravensburger wzmocnić swoją pozycję jako firmy zabawkarskiej, jednocząc przy tym dwie silne marki w jedną strukturę. Marka Brio także na tym zyska – ze względu na obecność Ravensburgera na rynku międzynarodowym oraz jego wieloletnie doświadczenie i zaangażowanie w segmencie rodzinnym i dziecięcym. Heikki Takanen, prezes Brio Holding, komentuje przejęcie firmy następująco: – Cieszymy się, że Brio dołączy do grupy Ravensburger. Pozwoli to na zwiększenie nowych długoterminowych możliwości oraz przyspieszy wzrost.
Firma TM Toys, dawny dystrybutor Brio w Polsce, obecnie prowadzi rozmowy dotyczące sprzedaży tych produktów w naszym kraju.