• Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
czwartek, 11 września, 2025
  • Login
Na Licencji
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Na Licencji
Brak wyników
Zobacz wszystkie

Rusza XV edycja konkursu Świat Przyjazny Dziecku

5 sierpnia 2016
w Aktualności
Czas czytania:3 mins read
A A

Wartościowy konkurs, od lat uznany znak jakości dla produktów i miejsc dla dzieci 0-14 roku życia, wreszcie sposób na pozyskanie środków na pomoc dzieciom w trudnej sytuacji rodzinnej. Mowa o konkursie KOPD Świat Przyjazny Dziecku, który ruszył po raz 15. Finalistów poznamy w 2017 roku. O wyjątkowej edycji i organizacji tak ogromnego przedsięwzięcia rozmawiamy z osobą o wielkim sercu, Magdaleną Stachowiak z KOPD.

 

Pani Magdo KOPD to organizacja pomagająca w trudnych sytuacjach najmłodszych i ich rodzin. Wśród działań od 15 lat prowadzą Państwo konkurs Świat Przyjazny Dziecku. Już wkrótce rusza XV jubileuszowa edycja. Skąd pomysł na taki konkurs i jaki ma cel? Jakie wartości promuje konkurs?

Komitet Ochrony Praw Dziecka jest ogólnopolską organizacją pożytku publicznego, działamy na rzecz dzieci od 1981 roku. W tym roku zresztą mamy 35lecie działalności. Pomysł na konkurs narodził się z paru obserwacji i potrzeb. Trochę potrzeby zmiany wizerunku i pójścia w stronę bardziej radosną, stronę dzieciństwa. Bo nasza rzeczywistość, czy też rzeczywistość naszych podopiecznych, nie jest radosna- rodzice, opiekunowie zwracają się do nas z prośba o pomoc, prawną, psychologiczną, mediacyjną. Udzielamy jej- i nasze porady, diagnozy, terapie są darmowe.  Ale ponieważ musimy sami mieć srodki na działalność- pozyskujemy je z dotacji, darowizn, zbiórek publicznych, uznaliśmy że i Konkurs może być okazją do wsparcia finansowego naszych działań. To była kolejna potrzeba.

Trzecia potrzeba- sygnały od samych dorosłych, którym brakowało opinii ekspertów na temat bezpiecznych, dobrych zabawek ( to jest najstarsza kategoria konkursu ) i książek. Uznaliśmy, że możemy wesprzeć rodziców w doborze bezpiecznych i mądrych produktów. Piętnaście lat temu rzeczywistość wyglądała inaczej- nasz konkurs był śmiałym projektem, nowatorskim, wokół którego skupiliśmy fantastycznych ludzi: psychologów, artystów, plastyków, grafików, autorów książek dla dzieci. I te osoby są z nami niezmiennie od 15 lat.

I wreszcie same firmy, wiem że są zainteresowane naszym i podpowiedziami i ocenami.

Kto ocenia zgłoszone produkty? Czy są one pogrupowane w kategorie, czy jest to jedna nagroda?

Produkty zgłaszane są w 11 kategoriach – książki, zabawki, miejsca, inicjatywa, bezpieczeństwo, zdrowie, kultura, dom, dziecko w szkole,d ziecko i Internet, ekologia i rehabilitacja. Kategorie są ciale rozbudowywane- bo taka też jest i potrzeba. Produkty- czy to w postaci książki, zabawki czy sklepu internetowego, są oceniane przez naszą Kapitułę. Kapitła to fantastyczni ludzie, którzy są ekspertami w konkretnych dziedzinach, poświęcają swój wolny czas na ocenę i współpracę przy konkursie, a prywatnie też są rodzicami, dziadkami, opiekunami.

Jakie firmy/produkty powinny być zgłaszane do Waszego konkursu?

Chętnie ocenimy każdy- inicjatywę, miejsce, zabawki, zwłaszcza że wybór jest ogromny. Nie przyjmujemy do konkursu zabawek militarnych. Chcemy oceniać i nagradzać dobre, wartościowe, edukacyjne i bepziecnze produkty dla dzieci w wieku 0-14 r. 

Czy jest już ustalony harmonogram edycji 15-stej?

Tak, do 2 listopada czekamy na zgłoszenia: ankiety i produkty. Potem prace rozpoczyna Kapituła  zarówno dorosła jak i mała, a ogłoszenie wyników w marcu przyszłego roku.

Obecnie mamy wysyp konkursów organizowanych przez podmioty komercyjne. Czym Państwa inicjatywa wyróżnia się na ich tle?

Nasz konkurs ma już piętnaście lat. To nowatorski pomysł, którego autorem jest organizacja pożytku publicznego. Proste zasady konkursu. Zaproszenie do Kapituły przyjmują od lat uznani eksperci: artysci, graficy, psychologowie, autorzy książek dla dzieci, osoby znane i szanowane. I najważniejsze – Środki przekazywane przez firmy nie idą na cele komercyjne, a charytatywne.

Konkurs oprócz dobrego przesłania ma również inny wymiar. Pomaga wspierać Komitet w realizowaniu jego zadań statutowych. Czy może nam Pani przybliżyć, czym na co dzień zajmuje się Komitet?

 

 

… odpowiedź na to i inne pytania dotyczące konkursu znajdziesz w sierpniowym wydaniu magazyn Świat Zabawek.

zamów wersję drukowaną: http://unit.pl/kiosk/swiat-zabawek

lub zapisz się na newsletter Świata Zabawek, a bezpłatnie otrzymasz wersję pdf.

 

Poprzedni

RUSZA PIERWSZY W POLSCE LEGO® STORE!

Następny

Świat Zabawek – wydanie 8/2016

redakcja_nalicencji

redakcja_nalicencji

Następny
Świat Zabawek – wydanie 8/2016

Świat Zabawek – wydanie 8/2016

Facebook

Produkty

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

8 września 2023
L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

29 sierpnia 2023
Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

25 sierpnia 2023

Aktualności

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

11 grudnia 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023
Powrót Littest Pet Shop

Powrót Littest Pet Shop

30 października 2023
Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

11 października 2023

Archiwa

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty

Tagi

Biznes centra handlowe centrum handlowe Deloitte dla dzieci działalność E-commerce ekologiczny figurka firma Gospodarka Gra planszowa Gry planszowe GUS Handel harry potter Inflacja Internet konsument krzysztof poznański Online pandemia polska rada centrów handlowych pracodawca pracownik prezes uokik przedsiębiorca przepisy Psi Patrol pzpn sieci handlowe sklep social media sprzedawca Sprzedaż sprzedaż detaliczna tomasz chróstny transakcja Transport ustawodawca Wiek: 3+ wzrost cen wzrost sprzedaży zabawka Świnka Peppa
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Na licencji

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes

Na licencji

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .