Już tylko dwa miesiące do VII Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow 2016, największego wydarzenia branży retail w Europie Środkowo-Wschodniej. Przez dwa dni przedstawiciele sieci handlowych i właściciele sklepów poznają trendy wyposażenia i aranżacji placówek handlowych oraz najnowsze produkty, technologie i rozwiązania informatyczne dla handlu. Targom towarzyszą konkursy branżowe „Best Shop Concept 2016” oraz „Innowacje Handlu 2016”, a także inspirująca konferencja i warsztaty. Targi RetailShow odbędą się 16 i 17 listopada br. w Centrum EXPO XXI w Warszawie.
Wystawcy oraz odwiedzający podkreślają biznesowy charakter Targów RetailShow i możliwość spotkania się z decydentami. W związku z dynamicznym rozwojem targów organizator niemal dwukrotnie powiększył powierzchnię ekspozycyjną. Tylko podczas tej imprezy goście targów mają możliwość obejrzenia cieszącego się ogromnym zainteresowaniem Modelowego Sklepu, który co roku prezentowany jest w zupełnie nowej aranżacji.
Ugruntowana pozycja RetailShow
Targi RetailShow zdobyły zaufanie i wiodącą pozycję w branży retail w Europie Środkowo-Wschodniej. Doceniane są przez profesjonalistów, którzy właśnie tam co roku dokonują przeglądu najnowszej oferty rynkowej. Zeszłoroczną edycję odwiedziło ponad 4000 branżowych klientów, wśród których byli przedstawiciele sieci spożywczych, odzieżowych, gastronomicznych, obuwniczych, sportowych, drogeryjnych, RTV-AGD, Dom i Ogród, jubilerskich, sieci saloników prasowych, banków, aptek, stacji paliw oraz innych sklepów specjalistycznych. Co roku targi goszczą także zarządzających centrami handlowymi, najemców, osoby prowadzące niezależne placówki handlowe, przedstawicieli firm dostarczających wyposażenie dla sklepów oraz hurtowni.
– Cieszy nas duże zainteresowanie branży handlowej naszym wydarzeniem. W tym roku ofertę przedstawi około 200 wystawców z Polski i zagranicy stąd nasza decyzja o zwiększeniu powierzchni ekspozycyjnej. Chcemy zapewnić maksymalny komfort zarówno wystawcom, jak i odwiedzającym – mówi Wojciech Smoktunowicz, dyrektor marketingu firmy ECP Polska, organizatora targów. Dodaje także, że wydarzenia towarzyszące, tj. konferencja Retail Congress oraz warsztaty w Retail Innovations Theatre, podczas których branżowi eksperci i praktycy dzielą się swą wiedzą i doświadczeniem, przyciągają szerokie grono profesjonalistów.
Wszystko dla sklepów
Targi RetailShow to wydarzenie, podczas którego dostępna jest kompleksowa oferta wyposażenia sklepów. W tym roku znacznie powiększy się grupa wystawców z ofertą mebli i oświetlenia.
Poza tym wystawcy zaprezentują najnowsze kasy, wagi, oprogramowanie dla handlu, czytniki i drukarki kodów kreskowych, drukarki fiskalne oraz systemy zabezpieczeń, kontroli dostępu i obsługi płatności. Nie zabraknie wyposażenia obejmującego wózki sklepowe i magazynowe, boksy kasowe, systemy prowadzenia klienta, klimatyzację i wentylację, systemy POS i display oraz identyfikację wizualną.
O uwagę odwiedzających zabiegać będą również dostawcy systemów informatycznych w obszarach zakupów, sprzedaży, marketingu, logistyki czy księgowości oraz rozwiązań sprzedażowych i marketingowych w kanałach e-commerce & mobile. Jak co roku zainteresowani znajdą także rozwiązania w obszarze systemów komunikacji bezprzewodowej i mobilnej, lojalnościowych, geolokacyjnych, liczenia klientów czy digital signage, aroma- i audiomarketingu.
Konkursy branżowe – wyprzedzić konkurencję
Integralną część Targów RetailShow stanowią dwa konkursy: „Best Shop Concept 2016” oraz „Innowacje Handlu 2016”, które cieszą się coraz większym prestiżem w branży.
W konkursie „Best Shop Concept 2016” Jury wyróżni sklepy ze spójnym i unikalnym konceptem, wysokimi walorami estetycznymi i użytkowymi. Oceniane będą w kategoriach: sklep odzieżowy, specjalistyczny, hipermarket, supermarket, dyskont, sklep typu convenience oraz sklep po remodelingu. Warunkiem zgłoszenia jest wymóg działalności placówki na terenie Polski oraz jej otwarcie w bieżącym roku.
W drugim konkursie „Innowacje Handlu 2016” wyłonione zostaną najlepsze urządzenia, produkty i usługi dla branży handlowej spośród prezentowanych na targach RetailShow. Oceniane będą one w 12 kategoriach: systemy i technologie IT; projekty i wyposażenie wnętrz sklepowych; oświetlenie, kasy fiskalne i wagi; drukarki, skanery, kolektory, POS; rozwiązania płatnicze; programy lojalnościowe; e-commerce & mobile; ochrona i systemy zabezpieczeń; systemy marketingowe, POS i digital signage; systemy franczyzowe dla handlu oraz logistyka i magazyn. Zwycięzcy konkursu zaprezentują nagrodzone produkty szerokiej publiczności w Retail Innovations Theatre.
Zgłoszeń do obu konkursów należy dokonać do 15 października. Formularze znajdują się na stronie http://www.retailshow.pl/pl/pobierz.
Informacje praktyczne
VII Targi RetailShow odbędą się w dniach 16-17 listopada 2016 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska. Wstęp na targi jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej lub w recepcji w dniu targów http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja.