VII edycja konferencji Retail Congress odbędzie się 16 listopada, tj. pierwszego dnia VII Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow 2016, w Centrum EXPO XXI w Warszawie. Eksperci przedstawią dane i trendy dla rynku retail, a także informacje o zachowaniach współczesnego klienta. Uczestnicy zdobędą wiedzę o budowaniu właściwych strategii sprzedażowych i marketingowych przy użyciu innowacyjnych metod i technologii.
Konferencja Retail Congress to wydarzenie, podczas którego zarządzający sieciami handlowymi oraz właściciele sklepów pozyskają wiedzę, która ułatwi im podejmowanie właściwych decyzji zarządczych. Cenne informacje otrzymają także osoby odpowiedzialne za marketing, rozwój, IT, merchandising oraz zakupy.
Projektowanie przyszłości
Eksperci z wiodących firm badawczych i konsultingowych zaprezentują dane o rynku handlu detalicznego oparte na badaniach i sektorowych analizach. Agnieszka Górnicka z firmy badawczej Inquiry Market Research przedstawi informacje na temat trendów i prognoz na najbliższe lata.
Na tegorocznym spotkaniu będzie podkreślona tematyka dynamicznych zmian w otoczeniu i zachowaniu klientów powodowanych rozwojem technologii. Podczas prelekcji Agnieszki Chrostowskiej z firmy Human Traffic słuchacze dowiedzą się czego już dziś oczekują klienci podczas zakupów. – Chcielibyśmy, aby uczestnicy zobaczyli miejsca sprzedaży oczami klientów, a także spojrzeli razem z nami w przyszłość. Dobrze wiedzieć, co czeka rynek za kilka lat, by nie tylko aktywnie reagować na zmiany, ale dołączyć do tych, którzy wyznaczają trendy – mówi.
Z kolei Sebastian Starzyński z firmy badawczej ABR SESTA omówi wpływ innowacji na sposoby projektowania, produkcji, dystrybucji i sprzedaży. Powie także dlaczego osoby odpowiedzialne za strategie i innowacje powinny być zaznajomione z ekonomią współpracy, sztuczną inteligencją, Big Data i Internetem rzeczy. – Świat nigdy nie rozwijał się tak dynamicznie, dlatego w najbliższych latach czeka nas duży skok w obszarze korzystania z technologii. W trakcie prelekcji podpowiem jak zauważyć zmiany wkraczające do naszej branży – dodaje.
Praktyczne rady ekspertów
Retail Congress to także prezentacje, podczas których specjaliści odniosą się do wybranych obszarów biznesu. Ewa Gawroniak-Olejniczak, właścicielka EGO-STUDIO Shop Design, podzieli się wiedzą na temat skutecznej współpracy z projektantem. Opowie o znaczeniu precyzji w określeniu założeń projektu. – Dobrze sporządzony brief pozwoli uniknąć zbędnych kosztów oraz zaowocuje ciekawym i funkcjonalnym projektem – zachęca.
Natomiast dr Maciej Kraus z firmy PwC Polska w formie praktycznych warsztatów zapozna słuchaczy z polityką cenową w różnych branżach i na poszczególnych etapach łańcucha wartości. Uczestnicy poznają sprawdzone i praktyczne metody zarządzania przychodami i strategie cenowe. – Warsztat będzie okazją do zaznajomienia się ze znaczeniem efektywnej polityki cenowej, a także szansą do wymiany doświadczeń branżowych – zapowiada prelegent.
Konferencja Retail Congress to także dostęp do najnowszych rozwiązań wspomagających zarządzanie sieciami handlowymi. Będzie mowa m.in. o eSAMBO, systemie w chmurze obsługującym sieci handlowe czy narzędziach automatycznego znakowania oraz identyfikacji towarów. W programie znajdzie się również prezentacja, podczas której będzie można znaleźć odpowiedź na pytanie jak terminal płatniczy zwiększa przychody punktów handlowych.
Informacje praktyczne
Konferencja Retail Congress 2016 odbędzie się 16 listopada br. w godzinach 10.00-16.15 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie: www.retailshow.pl/pl/retail-congress. Język konferencji: polski i angielski, konferencja będzie tłumaczona symultanicznie.
Koszt uczestnictwa dla przedstawicieli sieci handlowych i właścicieli sklepów wynosi 390 zł, a przy zgłoszeniu do 12 października obowiązuje rabat w wysokości 20%. Retail Congress stanowi część programu wydarzeń towarzyszących Targów RetailShow 2016. Organizatorem konferencji i targów jest firma ECP Polska. Wstęp na targi jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.
***
Kontakt dla mediów:
Agnieszka Kuźma-Filipek, Lawenda Public Relations, tel. + 48 601 99 10 89
Wojciech Smoktunowicz, Marketing Manager ECP Polska Sp. z o.o., tel. + 48 22 865 0442 wsmoktunowicz@ecppolska.pl
_______
ECP Polska to organizator Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow, największego wydarzenia branży handlowej w Europie Środkowo-Wschodniej. To także wydawca Perfect Store, specjalistycznego magazynu poświęconego aktualnym trendom i innowacjom w wyposażeniu, technologiach, logistyce, zagadnieniach sprzętowych i rozwiązaniach stosowanych przez sieci food i non-food oraz centra handlowe.