Program licencyjny Polskiego Związku Piłki Nożnej to kolekcja produktów ze znakami towarowymi z rodziny PZPN oraz wizerunkami zawodników reprezentacji Polski. To propozycja dla kibiców piłkarskich, aby być jeszcze bliżej reprezentacji Polski, a dla producentów szansa na stworzenie wyjątkowych artykułów. PZPN od 2013 roku rozwija swój program licencyjny, stale współpracując z kilkunastoma licencjobiorcami. Dziś mając w portfolio prawie 500 produktów, dwa sklepy stacjonarne oraz jeden online stawiany jest jako wzorzec dla innych piłkarskich federacji europejskich. Harmonogram najbliższych meczów reprezentacji Polski zapowiada się niezwykle ciekawie, z ośmioma pojedynkami jeszcze w 2020 roku oraz przyszłorocznymi finałami mistrzostw Europy, w których na pewno wystąpi nasza drużyna.
Popularność piłki nożnej i reprezentacji Polski
Piłka nożna dziś to sport nr 1 Polaków, 48% dzieci w Polsce uprawia tę dyscyplinę, a 70% Polaków deklaruje, że to główna dziedzina sportu, którą się interesuje. Piłka nożna to sport nie tylko dla mężczyzn, identyfikujemy trend związany z tym, że kobieca odsłona tej gry zyskuje coraz większe zainteresowanie, 63% Polek deklaruje, że lubi i ogląda ten sport. Popularność tej dyscypliny to zasługa jej pozytywnego wizerunku oraz reprezentacji Polski, której kibicuje 87% Polaków (Kantar Media, 2019). Reprezentanci Polski, którzy odnoszą sukcesy na europejskich boiskach – Robert Lewandowski, Kamil Glik, Wojciech Szczęsny, Grzegorz Krychowiak, Piotr Zieliński, Arkadiusz Milik, Kamil Grosicki to tylko wybrane postaci, które dla młodych zawodników i zawodniczek są wzorem do naśladowania na boisku i w życiu codziennym.
Precyzyjne zasady i szeroki zakres licencji
Nabywając licencję PZPN, licencjobiorcy mogą posługiwać się na produktach logo Polska oraz rozpoznawalnym hasłem Łączy nas piłka, wizerunkami zawodników i zawodniczek reprezentacji Polski w jej oficjalnym stroju. Przedmiotem licencjonowania jest również wizerunek maskotki drużyny narodowej – Orła Bielika. Każdy z producentów otrzymuje dostęp do obszernej bazy zdjęć oraz portalu licencyjnego z materiałami graficznymi.
Licencjobiorcy PZPN tworząc produkty licencyjne podkreślają walory związane z wykorzystaniem piłki nożnej, charakteryzującej się wyjątkowymi wartościami, ideą rywalizacji, zdrowym trybem życia oraz zasadami fair play. Co więcej, znacząca medialność, rozpoznawalność oraz zaufanie do reprezentacji i jej zawodników to sposób na dotarcie do nowej, bardzo zaangażowanej, grupy odbiorców.
Warto podkreślić, że kolejne miesiące będą stały pod znakiem piłki reprezentacyjnej. Tylko do końca tego roku reprezentacja Polski mężczyzn rozegra aż osiem meczów, w tym zmierzy się z Holandią oraz Włochami w ramach Ligi Narodów UEFA. W przyszłym roku rozpocznie natomiast zmagania w eliminacjach do mistrzostw świata w Katarze oraz weźmie udział w finałach mistrzostw Europy, grając na pewno z Hiszpanią i Szwecją. Warto podkreślić, że awans na EURO 2020 to dla tej drużyny trzecia z rzędu promocja na międzynarodową imprezę piłkarską.
Bogata oferta, sprawdzona jakość i nieustanny rozwój
Poranna kawa w kubku z ulubionym zawodnikiem, a wieczorem rodzinne układanie puzzli z naszymi boiskowymi bohaterami? To wszystko możliwe dzięki produktom z wizerunkami reprezentantów Polski, które dostępne są w Sklepie Kibica Reprezentacji Polski (www.sklep.laczynaspilka.pl), dużych sieciach handlowych, stacjach benzynowych, księgarniach i punktach sprzedaży prasy. Katalog produktów licencyjnych to prawdziwy raj dla wszystkich kibiców reprezentacji Polski. Młodszych kibiców zainteresują artykuły szkolne, szaliki, kolorowanki, pościele, gry planszowe i karciane oraz karty i figurki kolekcjonerskie. Poza tym, dostępne są etui do telefonów, kubki, bidony, akcesoria komputerowe, wartościowe w treści książki oraz produkty spożywcze, w tym woda mineralna i lody licencyjne. Ofertę uzupełnia bogata kolekcja odzieży, z oficjalną koszulką meczową reprezentacji na czele.
Wszystkie produkty licencyjne PZPN oznaczone są odpowiednim znakiem z podpisem Oficjalny Produkt Licencyjny PZPN. Asortyment z taką notą to gwarancja najwyższej jakości oraz pewność, że powstały zgodnie ze standardami Polskiego Związku Piłki Nożnej. Trzystopniowa akceptacja produktów sprawia, że nasze produkty są sprawdzane pod wieloma względami: wizualnymi, użytkowymi oraz merytorycznymi. W 2016 roku Unia Europejskich Związków Piłkarskich (UEFA) wyróżniła PZPN i program licencyjny nagrodą UEFA KISS Marketing Award w kategorii Najlepsze partnerstwo komercyjne. Dziś mamy przyjemność współpracować z prawie 20 licencjobiorcami, jednakże, z myślą o kibicach, stale staramy się powiększać skalę działania i budować nową ofertę. Więcej informacji o programie licencyjnym PZPN oraz zapytania odnośnie współpracy i tworzenia nowych produktów prosimy kierować na adres marketing@pzpn.pl.
Łączy nas piłka.