Firma Lego zajęła pierwsze miejsce w kategorii „Zabawki” w programie Konsumencki Lider Jakości 2014, organizowanym przez Strefę Gospodarki, ogólnopolski dodatek do Dziennika Gazety Prawnej. Badanie zostało przeprowadzone i opracowane przez Instytut Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
Celem programu Konsumencki Lider Jakości jest wyłonienie najlepszych, w opinii konsumentów, marek i firm, produktów i usług dostępnych na polskim rynku. Jest on organizowany od 2012 roku przez redakcję Stefy Gospodarki, niezależnego i ogólnopolskiego dodatku do Dziennika Gazety Prawnej.
– Jesteśmy zaszczyceni, że klocki Lego wygrały w programie Konsumencki Lider Jakości 2014 w kategorii „Zabawki”. Nagroda cieszy nas tym bardziej, że została przyznana na podstawie rekomendacji osób, które znają klocki Lego, bawiły się nimi w dzieciństwie lub kupują je teraz dla swoich pociech. Lego to zabawka wielopokoleniowa, tak uniwersalna i „niezniszczalna”, że często dzieci bawią się zestawami, którymi kiedyś bawili się ich rodzice. Zgodnie z dewizą „Tylko najlepsze jest wystarczająco dobre”, klocki Lego są produkowane z materiałów spełniających najwyższe standardy bezpieczeństwa i jakości. Każdy poszczególny element jest testowany na etapie projektowania, produkcji oraz jako finalny produkt. W efekcie od 4 lat nie mieliśmy na całym świecie ani jednej reklamacji – mówi Emilia Kalinowska, Senior Marketing Manager w Lego Polska.
Nad merytoryczną jakością badania czuwa Instytut Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Tegoroczna edycja programu Konsumencki Lider Jakości została przeprowadzona na próbie 9499 respondentów i obejmowała analizę jakościową i ilościową. Zastosowano badania kwestionariuszowe oraz badanie opinii poprzez CAWI, przeprowadzone za pośrednictwem kanału on-line.
Klocki Lego to jedyna w swoim rodzaju zabawka, która rozwija kreatywność i wspomaga wszechstronny rozwój dzieci. Wzmacnia sprawność manualną, ćwiczy wyobraźnię, uczy logicznego myślenia i wytrwałości w dążeniu do celu, daje poczucie sprawstwa i satysfakcji z wykonanego zadania, dzięki czemu umacnia wiarę w siebie i poczucie własnej wartości. Z Lego można zbudować wszystko – liczy się tylko pomysł i wyobraźnia. Zaledwie 6 klocków Lego tego samego koloru daje aż 915 milionów sposobów ich połączenia. Lego oferuje ponad 20 różnych serii m.in. Lego Chima, Lego City, Lego Friends, Lego Star Wars™, Lego Technic czy Lego Duplo dla dzieci w wieku 1,5-5 lat.