• Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
piątek, 23 maja, 2025
  • Login
Na Licencji
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Na Licencji
Brak wyników
Zobacz wszystkie

Sklepy tradycyjne z dalszym wzrostem sprzedaży w czerwcu Badanie danych M/platform dla segmentu handlu tradycyjnego

14 lipca 2021
w Aktualności
Czas czytania:2 mins read
A A

Jak wynika z danych M/platform, czerwiec 2021 to drugi z kolei miesiąc, w którym obroty w handlu tradycyjnym w Polsce wzrosły w ujęciu rok do roku. Wzrost obrotów na poziomie 4,5% sterowany był przez wzrost liczby transakcji, a także nieco większy koszyk niż przed rokiem.

Podobnie jak w roku ubiegłym, wraz ze spadkiem liczby zachorowań, luzowaniem obostrzeń, a jednocześnie wzrostem temperatur wróciliśmy do częstszych odwiedzin w placówkach handlowych. W czerwcu 2021 odwiedzaliśmy średnio sklepy tradycyjne 327 razy w ciągu dnia, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej odwiedzaliśmy je średnio 317 razy, zaś jeszcze miesiąc temu 301 razy dziennie. Zwiększona o 3,3% częstotliwość naszych odwiedzin w czerwcu 2021 vs czerwiec 2020 była jednym z głównych czynników przyczyniających się do wzrostu obrotów w kanale handlu tradycyjnego.

Warto zaznaczyć także, iż częstszym zakupom w tym miesiącu towarzyszył również nieco większy koszyk, jeśli porównamy go do koszyka sprzed roku. O ile bowiem wartość średniego koszyka w sklepie tradycyjnym sukcesywnie malała od kwietnia br., o tyle porównując tę wartość do czerwca 2020, mogliśmy odnotować wzrost o 1,2%. W czerwcu w tym kanale sprzedaży wydaliśmy średnio 20,59 zł, co w dalszym ciągu dowodzi, iż mimo okresowych fluktuacji związanych z okresami poluzowanych obostrzeń, wakacji czy świąt, w sklepie spożywczym podczas jednej wizyty wydajemy więcej niż przed pandemią.

Kategoriami, które charakteryzowały się w kanale tradycyjnym największymi wzrostami względem czerwca 2020 były produkty świeże i na wagę, jak mięso, wędliny, owoce, warzywa czy nabiał, ale także wyroby tytoniowe, które zanotowały wzrost na poziomie 4,6%. W czerwcu 2021 wzrosła także wartość sprzedaży napojów bezalkoholowych (o 13,0%) oraz mrożonek, w tym lodów (o 10,5%), na co oczywisty wpływ miały wysokie temperatury. Napoje bezalkoholowe oraz mrożonki, czyli dwie najszybciej rosnące grupy kategorii w czerwcu 2021 roku, zdecydowanie częściej trafiły do naszych koszyków. Liczba koszyków zawierających mrożonki, w tym lody, była w ostatnim miesiącu o blisko 20% wyższa niż przed rokiem, zaś koszyków zawierających napoje bezalkoholowe wyższa o blisko 6%.

Pogoda okazała się także sprzymierzeńcem dla innej niezwykle istotnej w handlu tradycyjnym kategorii – kategorii piwa. Po raz pierwszy od kilku miesięcy odwrócił się bowiem spadkowy dotychczas trend dla tego popularnego w Polsce trunku, który w czerwcu br. odnotował wzrost o 0,8% w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku – komentuje badanie Ewa Rybołowicz, Dyrektor ds. Analiz Rynkowych M/platform.

—

Analiza przygotowana na podstawie danych reprezentatywnej próby sklepów = 3808 sklepów wybranych spośród ponad 12 000 sklepów handlu tradycyjnego z M/platform.

Tagi: Sklepy tradycyjneSprzedażWzrost
Poprzedni

Metamorfoza Ateneum

Następny

ELFINKI

redakcja_nalicencji

redakcja_nalicencji

Następny
ELFINKI

ELFINKI

Facebook

Produkty

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

8 września 2023
L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

29 sierpnia 2023
Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

25 sierpnia 2023

Aktualności

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

11 grudnia 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023
Powrót Littest Pet Shop

Powrót Littest Pet Shop

30 października 2023
Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

11 października 2023

Archiwa

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty

Tagi

Biznes centra handlowe centrum handlowe Deloitte dla dzieci działalność E-commerce ekologiczny figurka firma Gospodarka Gra planszowa Gry planszowe GUS Handel harry potter Inflacja Internet konsument krzysztof poznański Online pandemia polska rada centrów handlowych pracodawca pracownik prezes uokik przedsiębiorca przepisy Psi Patrol pzpn sieci handlowe sklep social media sprzedawca Sprzedaż sprzedaż detaliczna tomasz chróstny transakcja Transport ustawodawca Wiek: 3+ wzrost cen wzrost sprzedaży zabawka Świnka Peppa
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Na licencji

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes

Na licencji

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .