• Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
niedziela, 8 czerwca, 2025
  • Login
Na Licencji
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Na Licencji
Brak wyników
Zobacz wszystkie

Polacy wydadzą średnio ponad 90 zł na świąteczną pomoc dla najbardziej potrzebujących

17 grudnia 2021
w Aktualności
Czas czytania:4 mins read
A A

Ponad jedna czwarta badanych po bożonarodzeniowe zakupy uda się do lokalnych sklepów.

Jak pokazuje 24. edycja międzynarodowego badania „Zakupy świąteczne 2021”, przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, Polacy coraz chętniej kupują lokalnie. 30 proc. rodaków planuje wydać świąteczny budżet w sklepach, które stosują zrównoważone praktyki. Nie zapominają także o tych najbardziej potrzebujących, 2 na 3 osoby planuje finansową pomoc charytatywną.

Polacy deklarują, że na świąteczne wydatki przeznaczą w tym roku średnio 2 129 zł.

„Zakupy świąteczne 2021”

open in new windowPrzejdź do strony z raportem

W te święta planujemy wydać więcej niż rok wcześniej, choć niekoniecznie więcej kupimy. Głównym powodem będzie wzrost cen. W koszyku zakupowym znajdzie się przede wszystkim jedzenie i napoje, planujemy także podróże w okresie okołoświątecznym

– wyjaśnia Anita Bielańska, dyrektor w dziale Konsultingu,
liderka Consumer Industry w Deloitte

Święta odpowiedzialne społecznie

W tym roku chcemy kupować rozsądnie. Niemal 2 na 3 respondentów przyznaje, że chce zrealizować świąteczne zakupy w ramach ustalonego budżetu. Ponad połowa osób zamierza kupić wyłącznie produkty z listy zakupowej oraz zacząć zakupy wcześniej. Jedynie 18 proc. deklaruje, że nie będzie ograniczać wydatków. Planując świąteczny budżet pamiętamy także o najbardziej potrzebujących. 65 proc. Polaków chce w okresie świątecznym wesprzeć działania charytatywne. Średnia kwota planowana na taką pomoc to około 90 złotych. Największe datki planują osoby między 35. a 44. rokiem życia, a także młodzi, do 24. r.ż. Zauważalny jest również wzrost hojności wraz ze wzrostem zarobków.

Uczestnictwo w akcjach charytatywnych staje się z roku na rok coraz popularniejsze, a także łatwiej dostępne i lepiej zorganizowane. Angażują się nie tylko osoby prywatne, całe rodziny, ale także firmy czy organizacje. Jest to piękny sposób na uczczenie świąt także w życiu zawodowym i jednocześnie możliwość integracji zespołu współpracowników

– mówi Adam Mariuk, prezes Fundacji Deloitte. 


Zakupy świąteczne coraz częściej lokalnie

30 proc. Polaków deklaruje, że woli zrobić zakupy w sklepach, które stosują zrównoważone praktyki lub skorzystać z inicjatyw odpowiedzialnych społecznie. Taką chęć częściej wyrażają osoby po 25. roku życia.
Równie dużą popularnością cieszą się sklepy lokalne. 27 proc. respondentów uda się na zakupy do nich, nie zaś do ogólnopolskich sieci handlowych.

Niekwestionowanym liderem świątecznych zakupów są serwisy internetowe oraz drogerie – to na nie wskazuje 40 proc. osób. Jednocześnie warto zauważyć zwiastuny zmian w kierunku zielonych wyborów. Już prawie jedna trzecia Polaków deklaruje chęć zakupów w miejscach dbających o zrównoważony rozwój. Są to zarówno sklepy lokalne, rzemieślnicze, hobbystyczne, jak i te z używaną odzieżą. Taki wynik pokazuje, jak zmienia się świadomość społeczeństwa oraz jak ważne zaczynają być kwestie ochrony środowiska i klimatu

– mówi Irena Pichola, partner, lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i Europie Środkowej, Deloitte.

Raport do pobrania znajduje się tutaj.

O badaniu:

Badanie online przeprowadzono w dniach 1-18 listopada 2021 roku, wśród blisko 1 tys. respondentów w wieku od 18 lat.

Tagi: adam mariukanita bielańskaBoże NarodzeniebudżetcharytatywnyDeloittedrogeriairena picholaOnlinesklepwzrost cenZakupy
Poprzedni

Konsumenci zmieniają zachowanie w Black Friday. Sklepy z RTV i AGD mocno straciły na odwiedzalności

Następny

Największe obawy wśród polskich konsumentów wzbudzają wizyty w restauracji i w sklepach

redakcja_nalicencji

redakcja_nalicencji

Następny
Największe obawy wśród polskich konsumentów wzbudzają wizyty w restauracji i w sklepach

Największe obawy wśród polskich konsumentów wzbudzają wizyty w restauracji i w sklepach

Facebook

Produkty

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

8 września 2023
L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

29 sierpnia 2023
Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

25 sierpnia 2023

Aktualności

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

11 grudnia 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023
Powrót Littest Pet Shop

Powrót Littest Pet Shop

30 października 2023
Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

11 października 2023

Archiwa

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty

Tagi

Biznes centra handlowe centrum handlowe Deloitte dla dzieci działalność E-commerce ekologiczny figurka firma Gospodarka Gra planszowa Gry planszowe GUS Handel harry potter Inflacja Internet konsument krzysztof poznański Online pandemia polska rada centrów handlowych pracodawca pracownik prezes uokik przedsiębiorca przepisy Psi Patrol pzpn sieci handlowe sklep social media sprzedawca Sprzedaż sprzedaż detaliczna tomasz chróstny transakcja Transport ustawodawca Wiek: 3+ wzrost cen wzrost sprzedaży zabawka Świnka Peppa
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Na licencji

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes

Na licencji

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .