• Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
czwartek, 17 lipca, 2025
  • Login
Na Licencji
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Na Licencji
Brak wyników
Zobacz wszystkie

Adam Tutajewski z firmy Polex

21 sierpnia 2014
w Aktualności
Czas czytania:3 mins read
A A

Adam Tutajewski, od kilku lat związany z rodzinną firmą Polex, gdzie odpowiada m.in. za dział eksportu. Prywatnie uprawia żeglarstwo i windsurfing, pasjonuje się również jeździectwem konnym.

„Kids Shop”: Jak trafił Pan do sektora artykułów dziecięcych, jakie były początki Pana kariery w tej branży?

Adam Tutajewski: – Z pewnością było to w pewnym stopniu podyktowane tym, iż jest to firma rodzinna. Mówiąc, że w pewnym stopniu, mam na myśli to, że moje obowiązki w pełnym zakresie pokrywają się z wykształceniem. Już w szkole średniej dostrzegłem, iż to właśnie ekonomia jest dziedziną, w której się odnajduję. Podążając tą drogą, wybrałem studia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, na kierunku międzynarodowe stosunki gospodarcze z specjalizacją handel zagraniczny. W ciągu tych studiów dzięki wielu świetnym wykładowcom miałem możliwość poznania teorii, którą w późniejszym czasie połączyłem z praktyką w firmie Polex.

Jakie dostrzega Pan największe plusy, a jakie minusy pracy w branży artykułów dziecięcych, zwłaszcza jeśli chodzi o sektor, w którym działa Państwa firma? Jakie są jego bolączki, a jakie nadzieje?

– Moim zdaniem jeżeli przyjrzymy się bliżej branży dziecięcej w Polsce, stwierdzimy, że jest ona nieco „zepsuta”. Spoglądając na inne europejskie kraje, np. Francję czy nawet Włochy, z pewnością możemy dostrzec, iż ludzie przywiązują dużą wagę do kwestii ubioru i samej marki. U nas natomiast konsumenci są bardziej skłonni do zakupu towaru jak najtańszego, nie zwracając uwagi na jakość materiałów wykorzystanych do produkcji, przez to sami napędzamy import „chińskiej” – mam tu na myśli odzież z Chin, Bangladeszu itp. – odzieży, wypierając przy tym rodzimą oraz europejską branżę odzieżową.

Branża odzieżowa jest niezwykle trudna. Sprzedaż opiera się na trendach i sezonowości, dlatego niezwykle ważne są szybko podejmowane działania oraz znajomość najnowszych fasonów, które będą przodować w nadchodzącym sezonie, a także kolorystyki.

W naszym przypadku system sprzedaży opiera się na zasadach kontraktacji. Pokazy odbywają się dwa razy do roku i prezentujemy podczas nich pełne kolekcje. Przykładowo w czerwcu miał miejsce pokaz brandów Girandola, Ceremony by Wójcik, 3Pommes, Wójcik oraz Jamiks na sezon wiosna-lato 2015 i okres sprzedażowy zostanie zakończony pod koniec września.

Wspomniał Pan, że pracuje w rodzinnej firmie. Jak zatem rozwijała się Pańska kariera i jakie ma Pan plany na przyszłość?

– W firmie Polex pracuję już od 2007 r. Obecnie jestem odpowiedzialny za cały dział eksportu, poszerzanie naszych rynków zbytu oraz poszukiwanie nowych. Jest to praca niezwykle trudna i wymagająca wielu poświęceń. Obecnie jesteśmy w trakcie wdrażania kilku ważnych dla firmy projektów, przez co przybyło mi nowych obowiązków.

Bywa, że nieraz w podróżach służbowych spędzam więcej czasu niż we własnym domu – ale niestety, taka jest specyfika mojej pracy i z pewnością branży, w której pracuję. Jednak jest w tym czymś coś, co mnie nakręca do działania i interesuje, dlatego rekompensatą jest satysfakcja z tego, co robię!

Ma Pan zapewne swój ulubiony sposób na spędzanie wolnego czasu i prywatne hobby…

– Nieraz bywa, że brakuje mi tego wolnego czasu, który chciałbym poświęcić swojemu hobby. Obecnie moim największym zamiłowaniem są sporty wodne – żeglarstwo i windsurfing. Żeglarstwo zaczęło się u mnie w 2007 r., po spędzeniu dwóch dni na regatach z Mateuszem Kusznierewiczem. Cały czas je kontynuuję, starając się zdobywać coraz to wyższe uprawnienia do kierowania jachtami.

Oprócz sportów wodnych moim nowym zamiłowaniem jest jeździectwo konne. Wspólnie z bratem, który posiada nieco większe doświadczenie, jeździmy na wyprawy.

Najbliższe plany? Nie wybiegając daleko w przyszłość, z pewnością mogę powiedzieć, że chcę kontynuować naukę na studiach MBA. A w życiu zawodowym? Na pewno realizować się w wykonywanej na co dzień pracy.

Wysłuchała Jolanta Tokarczyk

Poprzedni

Fuzja MB Creations ze SmarToys s.c

Następny

Trwają przygotowania do Targów RetailShow

redakcja_nalicencji

redakcja_nalicencji

Następny
Trwają przygotowania do Targów RetailShow

Trwają przygotowania do Targów RetailShow

Facebook

Produkty

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

8 września 2023
L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

29 sierpnia 2023
Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

25 sierpnia 2023

Aktualności

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

11 grudnia 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023
Powrót Littest Pet Shop

Powrót Littest Pet Shop

30 października 2023
Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

11 października 2023

Archiwa

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty

Tagi

Biznes centra handlowe centrum handlowe Deloitte dla dzieci działalność E-commerce ekologiczny figurka firma Gospodarka Gra planszowa Gry planszowe GUS Handel harry potter Inflacja Internet konsument krzysztof poznański Online pandemia polska rada centrów handlowych pracodawca pracownik prezes uokik przedsiębiorca przepisy Psi Patrol pzpn sieci handlowe sklep social media sprzedawca Sprzedaż sprzedaż detaliczna tomasz chróstny transakcja Transport ustawodawca Wiek: 3+ wzrost cen wzrost sprzedaży zabawka Świnka Peppa
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Na licencji

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes

Na licencji

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .