Dokąd wybierają się profesjonalni sprzedawcy detaliczni, aby poznać najnowsze trendy w branży zabawek? Dokąd udają się firmy, pragnące wejść na lukratywny, wart 21,87 mld dol., rynek zabawek w Stanach Zjednoczonych? Odpowiedź jest prosta: American International Toy Fair (Amerykańskie Międzynarodowe Targi Zabawek) – 10-13 lutego 2013 r.
Według Toy Industry Association impreza będzie okazją do spotkania się 1100 sprzedawców zabawek z blisko stu krajów.
Stany Zjednoczone to miejsce, gdzie sprzedaje się rocznie ponad 3 mld zabawek. Co prawda, amerykański i kanadyjski rynek rządzi się swoimi prawami i jest nieco inny, niż europejski, to jednak wiele z pojawiających się tam trendów po pewnym czasie przenosi się także do nas. Toy Fair to dobre miejsce dla producentów, poszukujących dystrybutora swoich zabawek za oceanem, to doskonałe okazja, by zapoznać się z nowinkami zabawkarskimi i wykorzystać tę wiedzę w swojej działalności. To w końcu miejsce dla tych, którzy chcą być o krok przed konkurencją, mając wiedzę i wizję rozwoju tego sektora w skali globalnej.
Odbywające się od przeszło wieku targi Toy Fair stały się popularną na całym świecie imprezą, która corocznie zmienia ponad 34 tys. mkw. powierzchni największych w Nowym Jorku hal targowych w plac zabaw z ponad 100 tys. zabawek i produktów rozrywkowych dla młodzieży.
Hale wystawiennicze pękają w szwach od klasycznych zabawek i gier aż do zabawek współpracujących z aplikacjami (app-cessories) oraz wszystkiego, co mieści się pomiędzy tymi kategoriami: figurki i laleczki przedstawiające znane postacie z filmów, komiksów i bajek; gry, puzzle i łamigłówki; zestawy konstrukcyjne, artystyczne i kreatywne; rowerki, rowerki trójkołowe i wszelkie jeździki; pojazdy zdalnie sterowane; samochody, ciężarówki i pociągi; zabawki dla niemowląt i dzieci w wieku przedszkolnym, kolekcje ekologiczne i edukacyjne; kukiełki i pluszaki; zabawki mechaniczne; sprzęt sportowy i do zabaw na świeżym powietrzu; produkty tematyczne związane z Halloween i Bożym Narodzeniem; książki, artykuły piśmiennicze oraz artykuły do urządzania przyjęć i wiele, wiele więcej.
Lokalizacja Toy Fair w światowym epicentrum medialnym gwarantuje też setkom debiutujących na rynku produktów miejsce w świetle jupiterów – takie ponadczasowe skarby, jak sprężysta, gumowa substancja Silly Putty, Pan Bulwa i Barbie, klasyczne przytulani, jak Tickle Me Elmo i Ugly Dolls oraz takie bestsellery, jak gry „Skylanders Giants” i „Hot Wheels Wall Tracks” – wszystkie po raz pierwszy pojawiły się na targach Toy Fair.