Akcje i prawa do akcji (PDA) spółki CDRL S.A., właściciela marki Coccodrillo, zadebiutowały 28 października na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych. Na otwarciu kurs wzrósł o 2,68% do 15,30 zł za akcję.
Spółka jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo. Zdobyła wiodącą pozycję na rynku polskim oraz w Europie Środkowo-Wschodniej, a także działa w krajach poza Unią Europejską. Sklepy Coccodrillo znajdują się na czterech kontynentach, m.in. w Arabii Saudyjskiej, Chinach czy Brazylii.
Przed debiutem, spółka z sukcesem zakończyła swoją ofertę publiczną z której pozyskała 14,9 mln zł brutto na rozwój. Akcje CDRL cieszyły się dużym zainteresowaniem i stopa redukcji w transzy dla inwestorów indywidualnych wyniosła 81,75%.
W okresie kilku ostatnich lat sieć sklepów spółki w ostatnim czasie regularnie rosła. Na koniec 2013 r. Spółka miała 342 sklepów wobec 294 rok wcześniej oraz 234 w 2011 r. Spółka od 2010 r. oferuje swoje produkty również w sklepie internetowym, który systematycznie jest rozwijany. Spółka planuje m.in. dalszą rozbudowę sieci sprzedaży, a także rozwój sklepu internetowego i inwestycje w logistykę.
W I połowie 2014 r. Grupa CDRL zanotowała 71,7 mln zł przychodów oraz 6,1 mln zł zysku netto, wobec 65,4 mln zł przychodów i 0,8 mln zł straty w analogicznym okresie 2013 r. W swojej historii spółka zawsze odnotowywała zysk na poziomie operacyjnym oraz wyniku finansowego netto.
W Prospekcie spółka przedstawiła prognozę wyników na cały 2014 r. Zgodnie z nią skonsolidowany zysk netto wyniesie 10,868 mln zł i będzie wyższy o 258,2% od osiągniętego w poprzednim roku. Wynik EBITDA ma wzrosnąć o 81,3% do 18,448 mln zł a przychody o 7,2% rok do roku do 159,386 mln zł.
Źródło: CDRL SA