Zdecydowana większość ankietowanych zamierza zaopatrzyć się w produkty potrzebne do zorganizowania świąt oraz prezenty korzystając z oferty zarówno sklepów stacjonarnych, jak i internetowych i przeznaczyć na ten cel do tysiąca złotych. Wyniki badania przeprowadzonego przez firmę PayU, potwierdzają wielokanałowe podejście konsumentów do zakupów.
Głównymi miejscami, w których badani internauci zamierzają zrobić przedświąteczne zakupy są w kolejności najczęściej wymienianych: sklepy stacjonarne (78%), serwis Allegro (64%) oraz sklepy internetowe (24%). 18% wybierze się także na targ lub bazar, a 4% deklaruje, że nie robi samodzielnie takich zakupów.
43% badanych internautów zamierza przeznaczyć na organizacje Świąt Bożego Narodzenia, w tym również na zakup prezentów, między 101 a 500 złotych. Ponad 1/3 (33%). planuje wydać na ten cel w kwotę od 501 do 1000 złotych.
Najpopularniejszą metodą płatności za zakupy internetowe wskazywaną przez badanych jest szybki e-przelew (84% wskazań), kolejną pozycję zajmuje karta kredytowa lub debetowa (37%), dalej gotówka przy odbiorze przesyłki (21%) oraz raty, na które wskazało 3% badanych.
Grupy produktów najczęściej wskazywane jako te, które internauci zamierzają nabyć, by sprezentować je bliskim, to kosmetyki (58% wskazań), książki, filmy, gry oraz zabawki (po 48%), odzież (47%) i elektronika (44%). Na same prezenty 37% badanych chce wydać między 101 a 300 złotych, a 31% od 301 do 500 złotych.
Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie 1100 internautów w Polsce, którzy korzystają aktywnie z płatności PayU .
Źródło: retailnet