• Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
niedziela, 8 czerwca, 2025
  • Login
Na Licencji
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Na Licencji
Brak wyników
Zobacz wszystkie

Dołączyło do nas czasopismo z Polski – rozmowa z Daniele Caroli, prezes ITMA.

20 maja 2014
w Aktualności
Czas czytania:4 mins read
A A

Dołączyło
do nas czasopismo z Polski

–
rozmowa z Daniele Caroli,
prezes
ITMA.


Kim
są członkowie International Toy Magazines Association?
Jakie
warunki trzeba spełnić, by stać się członkiem organizacji? Czy
przyjmowane są tylko pisma branży zabawkarskiej?


� Obecnie
Międzynarodowe Stowarzyszenie Czasopism Zabawkarskich (ITMA) liczy
12 członków. Większość z nich pochodzi z Europy, jednak mamy
również członków w Azji i Ameryce. Aktualnie czasopisma
członkowskie t „Baby Leketøy & Hobby” (Norwegia),
„Giochi
& Giocattoli” (Włochy), „Juguetes B2B” (Hiszpania),
„Leksaks Revyn” (Szwecja),
„Playthings”
(USA), “Speelgoed en Hobby” (Holandia), “Das Spielzeug”
(Niemcy),
“Świat
Zabawek” (Polska), „Toy & Hobby” (Chiny), „T&G/Toys &
Games” (Belgia),
„Toys
'n’ Playthings” (Wielka Brytania), „Weekly Toy News” (Japonia).
Ostatnio
dołączyło do nas czasopismo z Polski. Niestety, czasopismo
amerykańskie obecnie wydawane jest jako dodatek do innego magazynu,
na skutek czego nie kwalifikuje się na członka – ta kwestia
zostanie omówiona na naszym dorocznym spotkaniu 4 lutego i moim
zdaniem pozostali członkowie zgodzą się, iż „Playthings”
należy wykluczyć. Aby zostać członkiem, czasopismo musi być
wysoce reprezentatywne dla branży zabawkarskiej w swoim kraju i
publikować co najmniej cztery wydania rocznie (drukowane). Tylko
czasopisma, dla których zabawki i gry stanowią główny temat, mogą
należeć do ITMA, przy czym muszą to być czasopisma handlowe
skierowane do branży zabawkarskiej, a nie do klientów.

Jak
doszło do powstania ITMA? Gdzie się zrodziła ta idea?
� ITMA
założono w maju 1978
roku
w celu nawiązania współpracy i wymiany informacji między
członkami.
Wydawcy
francuskiego czasopisma „La
Revue du Jouet” i niemieckiego „Das Spielzeug” zaprosili swoich
kolegów z zagranicy na spotkanie w Wiedniu, nowo powstałe
stowarzyszenie zrzeszało członków z Włoch, Hiszpanii i Wielkiej
Brytanii, aby w następnych latach rozszerzyć się na
przedstawicieli innych krajów.

� Jakie
akcje podejmuje stowarzyszenie na rzecz swoich członków? Czy
organizowane są spotkania, konferencje, seminaria?

Głównym
celem stowarzyszenia jest wymiana informacji.
Z
tego tytułu na podstawie harmonogramu opracowanego przez prezesa w
porozumieniu z wydawcami stowarzyszonych czasopism członkowie
przekazują artykuły w języku angielskim dotyczące ich własnego
rynku lub informacji specjalnych o znaczeniu międzynarodowym, które
posiadają. Prezes wysyła tekst i ilustracje wszystkim członkom,
którzy mogą opublikować je w swoich czasopismach i w swoim języku.
Projekt
ten z powodzeniem funkcjonuje od kilku lat, a obecnie rozprowadzany
jest wśród członków średnio jeden artykuł na dwa miesiące.
Co
więcej, ITMA
współpracuje z organizatorami najważniejszych wystaw handlowych
zabawek na świecie w celu przekazania czytelnikom wszystkich
magazynów aktualnych sprawozdań z takich wydarzeń. Co
jakiś czas firmy zabawkarskie o światowej renomie zapraszają grupy
członków ITMA
do odwiedzenia swoich siedzib, salonów sprzedaży i fabryk, w ten
sposób uzyskując międzynarodowe i profesjonalne sprawozdania ze
swojej działalności i linii produktów. Obecnie
opracowywane są jeszcze inne działania ITMA.

Jakie
są główne problemy pism zabawkarskich w oparciu o Pana
doświadczenia?

� Podobnie
jak większość prasy w wielu krajach czasopisma zabawkarskie
podlegają konkurencji ze strony internetu, jednak profesjonalne i
dogłębne podejście pozwoli im kontynuować działalność.
W
obszarach, w przypadku których branża zabawkarska jest kontrolowana
przez dystrybucję na rynku masowym, liczba czytelników zmniejsza
się, a czasopisma zabawkarskie tracą ważność.
Niemniej
jednak producenci i dystrybutorzy potrzebują ich jako źródła
prawdziwych i aktualnych informacji o swojej działalności.

� Czy
polscy przedsiębiorcy mogą za pośrednictwem pism zrzeszonych w
ITMA

dotrzeć
do kontrahentów z innych krajów?

Stowarzyszenie
nie jest organizacją komercyjną.
Każdy
członek dba o własną działalność.
Niemniej
jednak producent np. z Polski organizujący w swojej siedzibie wizytę
członków ITMA
potrzebuje międzynarodowej relacji na wysokim poziomie. W
innym przypadku zamieszczanie reklam we wszystkich lub w wybranych
czasopismach ITMA
pozwala uzyskać dodatkową przestrzeń medialną, pozwalając na
dotarcie do osób zawodowo zajmujących się branżą zabawkarską na
całym świecie.

Jakie
korzyści/ informacje czerpią przedsiębiorcy z pisma przynależącego
do stowarzyszenia?

Wymiana
informacji i artykułów wśród czasopism członkowskich daje
każdemu z nich lepszą orientację międzynarodową, co jest bardzo
ważne w czasach powszechnej globalizacji, gdyż czasopisma
zabawkarskie nie mogą już zajmować się wyłącznie rynkiem
lokalnym.
Wiele
można się nauczyć z zagranicznych doświadczeń, sytuacji,
podejścia do działalności itp.

W
których państwach najlepiej rozwija się rynek zabawkarski? Jakie
ma Pan prognozy na rok 2011?

Stany
Zjednoczone to największy rynek zabawkarski na świecie, a
jednocześnie kraj, który jednak nie rozwija się.
Europa
stała się najważniejszym obszarem zabawkarskim na świecie, a
jeśli chodzi o wartość tutejszego rynku, to uważam, iż będzie
ona rosła, szczególnie dzięki krajom środkowej i wschodniej
Europy.
Z
czasem Azja dzięki liczbie dzieci w Chinach i w Indiach stanie się
obszarem numer
1,
jednak wymaga to czasu.
Obecnie
pewne jest, iż opracowywanie i produkcja zabawek na całym świecie
muszą uwzględniać potrzeby, gusta i wymagania bezpieczeństwa
Ameryki Północnej i Europy.
Miejmy
nadzieję, iż w roku 2011
pojawią się nowe produkty, co pobudzi rozwój głównych rynków
zabawkarskich; przy tworzeniu zabawek coraz ważniejsze staje się
udzielanie licencji (i rozrywka), jednak wiele zależy od sukcesu
filmów, seriali telewizyjnych, postaci itp., a nie od jakości i
wartości rozrywkowej produktu.

Poprzedni

ELC – Świat licencji Warner Bros

Następny

Markowe zabawki w Allegro.pl

redakcja_nalicencji

redakcja_nalicencji

Następny
Markowe zabawki w Allegro.pl

Markowe zabawki w Allegro.pl

Facebook

Produkty

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

8 września 2023
L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

29 sierpnia 2023
Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

25 sierpnia 2023

Aktualności

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

11 grudnia 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023
Powrót Littest Pet Shop

Powrót Littest Pet Shop

30 października 2023
Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

11 października 2023

Archiwa

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty

Tagi

Biznes centra handlowe centrum handlowe Deloitte dla dzieci działalność E-commerce ekologiczny figurka firma Gospodarka Gra planszowa Gry planszowe GUS Handel harry potter Inflacja Internet konsument krzysztof poznański Online pandemia polska rada centrów handlowych pracodawca pracownik prezes uokik przedsiębiorca przepisy Psi Patrol pzpn sieci handlowe sklep social media sprzedawca Sprzedaż sprzedaż detaliczna tomasz chróstny transakcja Transport ustawodawca Wiek: 3+ wzrost cen wzrost sprzedaży zabawka Świnka Peppa
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Na licencji

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes

Na licencji

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .