W lutym 2014 roku najpopularniejszym kanałem wśród dzieci w wieku od 4
do 12 lat był Polsat. W czołówce – oprócz stacji z tzw. „wielkiej
czwórki” – znalazły się też Nickelodeon i TV Puls.
W lutym 2014 roku pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji
telewizyjnych wśród widzów mających od 4 do 12 lat należało do Polsatu.
Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem analogicznego okresu
ub.r. zmniejszył się o 14,47 proc. i wyniósł 10,99 proc. – wynika z
danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu
Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęła stacja TVN, której udział wzrósł o 5,23 proc. i
wyniósł 8,45 proc. Na trzeciej lokacie znalazła się TVP1, tracąca 5,41
proc. do 5,77 proc.
Na czwartym miejscu uplasował się Nickelodeon – będący najwyżej w
zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział wzrósł o 1,17 proc. do 5,18
proc. W lutym 2013 roku stacja ta zajmowała miejsce szóste.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka TVP2, której udział zmniejszył się
o 4,66 proc. i wyniósł 5,11 proc. Oczko niżej znalazł się kanał TV
Puls, który awansował z miejsca jedenastego. Jego średni udział w
badanym okresie wyniósł 4,75 proc., po wzroście o 20,87 proc.
Największy wzrostem udziału w rankingu top 20 programów pochwalić się
mógł BBC CBeebies (1,38 proc. udziału; w górę o 160,38 proc.), z kolei
najwięcej stracił Disney XD (2,40 proc. udziału; w dół o 41,89 proc.).
W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje
jak: MiniMini+ (4,50 proc. udziału; spadek o 20,91 proc.), Nick Jr (4,41
proc.; wzrost o 121,61 proc.), Puls 2 (4 proc.; + 53,85 proc.) oraz
Disney Channel (3,98 proc.; – 18,61 proc.).
Źródło: wirtualnemedia.pl