• Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
niedziela, 8 czerwca, 2025
  • Login
Na Licencji
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Na Licencji
Brak wyników
Zobacz wszystkie

ELC – Świat licencji Warner Bros

20 maja 2014
w Aktualności
Czas czytania:4 mins read
A A

O nowych programach licencyjnych na ten i przyszły rok rozmawiamy
z Anettą Sroczyńską, country manager ELC.

„Świat Zabawek”: Jaką rolę pełni ELC na polskim rynku? Jaka
jest Państwa pozycja?

Anetta Sroczyńska: Jesteśmy jednym
z największych agentów licencyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej i wyłącznym
przedstawicielem na tym terenie jednego z największych światowych
licencjodawców – Warner Bros Consumer Products. Reprezentujemy także licencje
Cartoon Network oraz słynne kluby sportowe: FC Barcelona, Real Madryt,
Manchester United, Liverpool, Juventus Turyn i AC Milan.

Oprócz piłki nożnej ELC sprzedaje
też licencje na wykorzystanie wizerunku m.in. NBA oraz WWE (World Wrestling
Entertainment – ligi wrestlingu amerykańskiego).

Superman, Batman, Wonder Woman, Looney Tunes, WWE, a także
Scooby-Doo, Harry Potter to obecnie jedne z najgorętszych licencji w Polsce.
Jakie kampanie marketingowe związane są z tymi postaciami? Czym podyktowana
jest ich popularność?

– Batman, Superman, Looney Tunes,
Scooby-Doo to klasyczne marki, działające w popkulturze od ponad 70 lat. W
ubiegłym roku świętowaliśmy 75. urodziny Królika Bugsa oraz bohaterów DC
Comics. Scooby-Doo oraz Tom i Jerry to od dekad uwielbiane przez dzieci i dorosłych
postacie. Ich przygody przykuwają do telewizorów dzieciaki tak samo, jak
przykuwały ich rodziców. Harry Potter od ponad dziesięciu lat rządzi wyobraźnią
młodego pokolenia. Z nowej nieznanej marki przeobraził się w absolutną klasykę
i teraz nie wyobrażamy sobie świata bez czarodzieja w okrągłych okularach z
blizną na czole.

Wokół naszych najgorętszych marek
ciągle coś się dzieje – stale są obecne w telewizji, ukazują się nowe magazyny
i książki z ich przygodami, na ekrany kin wchodzą nowe filmy, które potem
wydawane są na DVD. Postacie wykorzystywane są do promocji skierowanych do
dzieci i całych rodzin – na Dzień Dziecka, na święta Bożego Narodzenia, w czasie
powrotu do szkoły. Okresowo organizowane są spotkania z bohaterami z kreskówki „Ben
10”, jak
również rozgrywki Bakugana. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że nasze postacie
ciągle żyją, a dzieje się tak dlatego, że jest na nie nieustający popyt na
rynku.

Do jakiej grupy wiekowej docierają głównie te licencje?

– To zależy od rodzaju produktu.
Największą grupę docelową stanowią dzieci od 5. do 9. roku życia. Do nich
adresowane są artykuły ze wszystkich obszarów rynkowych: zabawki, rozmaite
wydawnictwa, artykuły szkolne i papiernicze oraz produkty spożywcze. Starsze
dzieci także nie są obojętne na uroki licencji. Co ciekawe, coraz silniej
odczuwamy światowy trend zainteresowania produktami licencyjnymi wśród
dorosłych. Ta grupa uwielbia produkty w stylu vintage, czyli z nutką
sentymentu. Bo tak też odbieramy postacie, które były nam szalenie bliskie w
dzieciństwie – działają na naszą wyobraźnię, na nasze emocje i wzbudzają bardzo
pozytywne skojarzenia. Zgodnie z powiedzeniem „Czym skorupka za młodu
nasiąknie…”.

Jakie jeszcze licencje z Państwa portfolio warto mieć w
swojej ofercie?

– Każda firma jest w stanie
znaleźć w naszym portfolio coś dla siebie. Taka decyzja jest uwarunkowana
potrzebami przedsiębiorstwa, charakterem grupy docelowej i wyczuciem rynku. W
naszej ofercie mamy mnóstwo programów licencyjnych, które najlepiej zadziałają
na chłopców. Reprezentujemy także brandy, które obejmują swoim zasięgiem zarówno
dorosłych, jak i dzieci, i to niezależnie od płci. W obliczu zbliżającego się
Euro 2012 niewątpliwie warto pracować z licencjami klubów sportowych,
cieszącymi się coraz większym zainteresowaniem ze strony naszych partnerów.
Ciekawie rokuje także WWE – marka z ogromnym potencjałem, do której fani w
Polsce podchodzą bardzo entuzjastycznie, a która nie jest jeszcze
zagospodarowana na naszym rynku zgodnie ze swoim potencjałem.

Współpracują Państwo m.in. z firmą Bandai czy wydawnictwem Egmont.
Czy oprócz licencjobiorców globalnych zgłaszają się również do Państwa firmy
zabawkarskie z rodzimego podwórka?

– Mimo iż generalnie na naszym
rynku jest niewiele firm mogących konkurować z globalnymi producentami zabawek,
ELC ma wielu lokalnych partnerów, którzy rozwijają produkty na potrzeby
rodzimego rynku. Wszystkie projekty są tworzone przez nich samych. Do takich
firm należą np.: Mochtoys, Midex, Artyk czy Vison One.

Jakie warunki musi spełniać Państwa licencjobiorca, by
rozpocząć współpracę?

– Przede wszystkim potencjalny
partner musi mieć rozwiniętą sieć dystrybucji, ściśle określone cele
sprzedażowe i dysponować wystarczającymi środkami, aby te cele zrealizować.
Przyszły licencjobiorca jest zobowiązany przedstawić nam wstępne estymacje
sprzedażowe, które mają bezpośredni wpływ na decyzję o podjęciu współpracy. Na
późniejszym etapie od każdego licencjobiorcy oczekujemy zaangażowania w
powstanie, rozwój i promowanie produktu.

Dlaczego warto handlować artykułami na licencji?

– Produkty licencyjne mają
przewagę nad „zwykłymi” artykułami – niosą ze sobą walor emocjonalny – kochamy
bohaterów ulubionych filmów, seriali i kreskówek, a te uczucia przekładają się
na chęć posiadania rzeczy z ich wizerunkami. Tego typu sentymenty dotyczą nie
tylko dzieci. Kto z nas nie pamięta z dzieciństwa kreskówki np. z Flintstonami
(wtedy znanymi bardziej jako „Jaskiniowcy”)? Jeden z naszych klientów, firma
LPP, właściciel marki Reserved, w tym roku wypuścił na rynek kolekcję ubrań z
Flintstonami – co ciekawe, zarówno linia dla dzieci, jak i dla dorosłych
sprzedawała się imponująco dobrze. Ta dla dorosłych nawet lepiej.

A jakie inne gorące tematy licencyjne pojawią się w przyszłym
roku? Jakie wydarzenia promocyjne będą im towarzyszyć?

– Jeszcze w tym roku przed nami
pierwsza gala wrestlingu w Polsce, a w 2012 r. kolejne dwie. Czeka nas także
kolejna odsłona kreskówki „Looney Tunes”, bohaterów których pamiętają wszyscy
obecni 40-latkowie. Tym razem kreska będzie inna, nowoczesna. Ale przygody
pozostaną niezmiennie zabawne, szalone, pełne energii i szalonej uciechy.

Proszę przedstawić ranking popularności poszczególnych postaci
licencyjnych Warner Bros na rynku polskim.

– Od ładnych kilku lat
najpopularniejszym programem licencyjnym w naszym portfolio jest „Scooby-Doo”.
Dynamicznie rozwijają się inne marki Warner Bros, jak np. Tom i Jerry oraz DC
Comics. Bardzo dużą popularnością cieszą się też licencje Cartoon Network,
takie jak „Bakugan” czy „Ben 10”.
W przypadku tej ostatniej mamy już trzecią odsłonę licencji i jej popularność
nie maleje. Od 2006 r. „Ben 10”
stał się klasykiem, powodując zachwyt i entuzjazm dzieci na całym świecie.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała Anna Wakulak

Poprzedni

Nowa oferta Fancy Toys – rozmowa z Kirylem Matsiukiem oraz Ireneuszem Krupczyńskim

Następny

Dołączyło do nas czasopismo z Polski – rozmowa z Daniele Caroli, prezes ITMA.

redakcja_nalicencji

redakcja_nalicencji

Następny
Dołączyło do nas czasopismo z Polski – rozmowa z Daniele Caroli, prezes ITMA.

Dołączyło do nas czasopismo z Polski - rozmowa z Daniele Caroli, prezes ITMA.

Facebook

Produkty

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

8 września 2023
L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

29 sierpnia 2023
Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

25 sierpnia 2023

Aktualności

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

11 grudnia 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023
Powrót Littest Pet Shop

Powrót Littest Pet Shop

30 października 2023
Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

11 października 2023

Archiwa

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty

Tagi

Biznes centra handlowe centrum handlowe Deloitte dla dzieci działalność E-commerce ekologiczny figurka firma Gospodarka Gra planszowa Gry planszowe GUS Handel harry potter Inflacja Internet konsument krzysztof poznański Online pandemia polska rada centrów handlowych pracodawca pracownik prezes uokik przedsiębiorca przepisy Psi Patrol pzpn sieci handlowe sklep social media sprzedawca Sprzedaż sprzedaż detaliczna tomasz chróstny transakcja Transport ustawodawca Wiek: 3+ wzrost cen wzrost sprzedaży zabawka Świnka Peppa
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Na licencji

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes

Na licencji

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .