• Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
wtorek, 13 maja, 2025
  • Login
Na Licencji
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Na Licencji
Brak wyników
Zobacz wszystkie

Grupa Unity: Polski rynek zabawek jest słabo rozwinięty, ale obiecujący

1 stycznia 2014
w Aktualności
Czas czytania:2 mins read
A A

Wartość globalnego rynku sprzedaży zabawek szacuje się na 90 mld USD.
Rodzima branża wyceniana jest na ok. 2 mld PLN, ale jak wynika z raportu
Grupy Unity – „Zakup zabawek przez Internet”, wszystkie współczynniki
wzrostu sprzedaży retail zachęcają do inwestowania w tę gałąź.

–
Patrząc na polski rynek zabawkowy
przez pryzmat krajów zachodnich wydaje się on być dość płytki, słabo
rozwinięty, ale… jednocześnie obiecujący. Jego silną stroną jest oferta
polskich i zagranicznych firm, dostępność znanych światowych marek, ale
też różnorodność kategorii. Słabą – średnia wartość przeznaczana na
zakup zabawek, która jest około trzykrotnie niższa niż zachodnich
sąsiadów
– ocenia Radosław Hec, sales manager w TM Toys.

Badanie przeprowadzone wśród 894 respondentów w formie anonimowej
ankiety internetowej, wskazuje więcej obszarów, nad którymi sprzedawcy
powinni nieustannie pracować, aby wykorzystać potencjał kanału online.

Spośród najczęściej pojawiających się odpowiedzi na
pytanie „Jaki powinien być sklep żeby chciało się w nim kupować”,
ankietowani wskazywali argument atrakcyjnej ceny. Aż pięć z otrzymanych
odpowiedzi, nie wymaga żadnych lub angażuje niewielkie nakłady finansowe
sklepów (kategorie zostały podkreślone na wykresie na kolor czerwony).
Okazuje się, że dla konsumentów równie ważne są takie funkcje, jak
intuicyjna nawigacja, możliwość wyboru formy płatności, brak
konieczności zakładania konta, łatwość uzyskania ważnych dla użytkownika
informacji czy opinie innych użytkowników.

–
Z badania jasno wynika, że
przemyślenie strategii pod kątem rozumienia klienta i wymaganych
funkcjonalności, powinno być to kluczowym punktem przy planowaniu wejścia w
ten kanał sprzedaży
– podkreśla Agnieszka Kasperska, account manager w Grupie Unity i autorka raportu.

Według ekspertów, sytuacja w branży zmienia się dynamicznie. Do gry o
najmłodszych klientów przystępują też wersje online największych sieci
spożywczych, które oferują już nie tylko kaszki czy pieluchy, ale coraz
śmielej właśnie zabawki.

–
Jako klientka, z miesiąca na miesiąc
obserwuję, jak zwiększa się nie tylko liczba referencji, ale też
podejście do zakupów. Gama produktów wychodzi poza tzw. kategorię basic.
Wprowadzane są kolekcje skierowane do wąskiej grupy amatorów danego
bohatera, bajki, etc
. – podsumowuje Justyna Torres, e-commerce project manager Toys „R” Us Poland.

Badanie „Zakup zabawek przez internet” zostało przygotowane przez Grupę
Unity w listopadzie 2013 roku, w celu zdiagnozowania oczekiwań osób
kupujących zabawki online i zbadać strategie sprzedaży w sektorze.

Poprzedni

Wesołych Świąt życzy „Świat Zabawek”

Następny

Liderzy pism dziecięcych

redakcja_nalicencji

redakcja_nalicencji

Następny
Liderzy pism dziecięcych

Liderzy pism dziecięcych

Facebook

Produkty

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

8 września 2023
L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

29 sierpnia 2023
Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

25 sierpnia 2023

Aktualności

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

11 grudnia 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023
Powrót Littest Pet Shop

Powrót Littest Pet Shop

30 października 2023
Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

11 października 2023

Archiwa

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty

Tagi

Biznes centra handlowe centrum handlowe Deloitte dla dzieci działalność E-commerce ekologiczny figurka firma Gospodarka Gra planszowa Gry planszowe GUS Handel harry potter Inflacja Internet konsument krzysztof poznański Online pandemia polska rada centrów handlowych pracodawca pracownik prezes uokik przedsiębiorca przepisy Psi Patrol pzpn sieci handlowe sklep social media sprzedawca Sprzedaż sprzedaż detaliczna tomasz chróstny transakcja Transport ustawodawca Wiek: 3+ wzrost cen wzrost sprzedaży zabawka Świnka Peppa
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Na licencji

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes

Na licencji

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .