• Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
sobota, 7 czerwca, 2025
  • Login
Na Licencji
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Na Licencji
Brak wyników
Zobacz wszystkie

Handel świąteczny się rozkręca!

18 listopada 2014
w Aktualności
Czas czytania:2 mins read
A A

W okresie świątecznej gorączki zakupowej zyski ze sprzedaży mogą być wyższe nawet o 30 proc. w porównaniu do wyników w pozostałych miesiącach roku.

Jarosław Kracla, dyrektor merchandisingu i promocji w firmie Sellpro (spółka z Grupy Kapitałowej Work Service SA) uważa, że z tak dobrych rezultatów mogą się cieszyć jednak te firmy, które zaplanowały promocję sprzedaży swoich produktów jeszcze w lipcu. – Reklamy świąteczne, wystawy sklepowe, odpowiednia ekspozycja produktów na półkach to działania, które są planowane i realizowane zgodnie z kalendarzem handlowym. Jak tylko z półek sklepowych znikają znicze i wieńce, natychmiast pojawiają się czekoladowe mikołaje, ozdoby świąteczne, prezenty i specjalne promocje. Skuteczne w promowaniu swoich produktów firmy, zadbały o miejsce na półce w głównej alei hipermarketu jeszcze w miesiącach letnich. Dobre wyeksponowanie produktu to również efekt współpracy między producentem, a punktem sprzedaży. Kluczową rolę grają w tym procesie także relacje wypracowane miesiącami poprzez stałą obecność przedstawicieli handlowych w puntach sprzedaży – mówi Jarosław Kracla ze spółki Sellpro.
Coraz więcej firm inwestuje swój czas i pieniądze w wiedzę na temat tego, jak być liderem kategorii danego produktu. Okres świąteczno-noworoczny to szczyt obrotów sprzedaży, dlatego środki przeznaczone na działania z zakresu promocji i merchandisingu są nieporównywalnie wyższe niż w pozostałych okresach. Zdaniem Jarosława Kracli z Sellpro w okresie świątecznym merchandiserzy odpowiedzialni za zarządzanie kategoriami produktów w sklepach potrzebni są dwukrotnie częściej niż w pozostałych miesiącach. Firmy promują wówczas swoje najlepsze marki, albo typowo świąteczne oferty produktowe, dostępne tylko w tym sezonie. Liczy się przede wszystkim widoczność produktu, odpowiednia ekspozycja na półkach sklepowych, dzięki czemu klient kupi daną rzecz nawet wtedy, gdy jest zbędna. Minęły czasy, kiedy do skutecznej akcji promocyjnej wystarczyła dobra oferta i uśmiechnięta hostessa. Klientów zachęca się dziś do zakupu produktów bardziej subtelnymi metodami. Odpowiedni zapach, muzyka, czy światło powodują, że impuls zakupowy wśród klientów jest znacznie silniejszy. Producenci dążą do maksymalnego wykorzystania okresu zakupowego związanego ze świętami, aby zrekompensować słabsze wyniki sprzedaży w pozostałych okresach w roku. Świąteczne promocje widnieją zatem w sklepach już od początku listopada, chociaż, jak wynika z najnowszego raportu firmy Deloitte „Zakupy Świąteczne 2014″, po prezenty świąteczne wybierzemy się dopiero w okresie pomiędzy 1 a 24 grudnia.

Źródło: dlahandlu.pl

Poprzedni

Królik Bugs, Scooby-Doo i inne postacie Warner Bros. w Biedronce

Następny

19 listopada rusza akcja „Czytajmy z McDonald’s”

redakcja_nalicencji

redakcja_nalicencji

Następny
19 listopada rusza akcja „Czytajmy z McDonald’s”

19 listopada rusza akcja „Czytajmy z McDonald’s”

Facebook

Produkty

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

8 września 2023
L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

29 sierpnia 2023
Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

25 sierpnia 2023

Aktualności

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

11 grudnia 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023
Powrót Littest Pet Shop

Powrót Littest Pet Shop

30 października 2023
Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

11 października 2023

Archiwa

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty

Tagi

Biznes centra handlowe centrum handlowe Deloitte dla dzieci działalność E-commerce ekologiczny figurka firma Gospodarka Gra planszowa Gry planszowe GUS Handel harry potter Inflacja Internet konsument krzysztof poznański Online pandemia polska rada centrów handlowych pracodawca pracownik prezes uokik przedsiębiorca przepisy Psi Patrol pzpn sieci handlowe sklep social media sprzedawca Sprzedaż sprzedaż detaliczna tomasz chróstny transakcja Transport ustawodawca Wiek: 3+ wzrost cen wzrost sprzedaży zabawka Świnka Peppa
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Na licencji

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes

Na licencji

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .