• Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
czwartek, 22 maja, 2025
  • Login
Na Licencji
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Na Licencji
Brak wyników
Zobacz wszystkie

Jak zorganizować firmę, aby móc wyjechać na urlop?

21 lipca 2022
w Biznes
Czas czytania:4 mins read
A A

Wakacje to czas upragnionych urlopów, wspólnych rodzinnych wakacji i przerwy od pracy. Jednak wielu przedsiębiorców nie decyduje się na urlop. Nie przysługuje im ustawowy urlop jak podczas pracy na etat. Powstaje ryzyko zaniedbania firmy podczas odpoczynku
i strach przed pozostawieniem jej w nieswoich rękach. W jaki sposób tego uniknąć?

Każdy potrzebuje zasłużonego odpoczynku. Bycie przedsiębiorcą na co dzień wiążę się
z większym poziomem stresu, ciągłym poczuciem odpowiedzialności i decyzyjności. Dlatego urlop jest niezwykle istotny i powinien on być brany częściej niż raz do roku. Dodatkowo zmiana otoczenia przez właściciela niejednokrotnie przynosi wiele korzyści. Możliwość odcięcia się od pracy pozwala przewietrzyć głowę i spojrzeć na niektóre sytuacje czy problemy w inny sposób, znajdując nowe możliwości. Skoro jest tak wiele plusów urlopu dlaczego nie wszyscy przedsiębiorcy pozwalają sobie na odpoczynek? Właściciele firm mają wrażenie, że jeżeli ich zabraknie w firmie, nie będzie ona prawidłowo funkcjonować. Jest to błędne założenie, ponieważ  można zorganizować firmę i pracę w taki sposób, aby bez problemu wyjechać na urlop. Jak to zrobić?

Właściwe zorganizowanie pracy pracownikom

Właściwa organizacja pracy pracowników jest podstawowym czynnikiem wpływającym na jakościowe prowadzenie firmy, nie tylko podczas urlopów.  Jej brak stwarza problem, który ogranicza przedsiębiorców i uniemożliwia spokojne zarządzenie firmą. Struktura organizacyjna powinna być planowana systematycznie przez cały rok, tak aby urlop nic nie zmieniał w procesach firmy. Jednak w sytuacji, kiedy nie ma dobrze zorganizowanej struktury należy pamiętać o kliku rzeczach, które ułatwią pracę. Przede wszystkim urlop najlepiej brać w czasie mniejszej zajętości. Dodatkowo nie  należy planować żadnych wyjątkowych, nowych wydarzeń czy akcji w tym okresie. Jeśli nie ma lidera, trzeba wyznaczyć go na ten okres. Będzie to osoba decyzyjna, wykonująca czynności przedsiębiorcy.

– Ważne jest szczegółowe omówienie zadań i obowiązków z wyznaczoną osobą
i przygotowanie jej na hipotetyczne sytuacje, które mogą ją czekać. Poświęćmy jej odpowiednią ilość czasu i przygotujmy dokładny plan działań. Należy ustalić jaki zakres decyzji musi podejmować samodzielnie, a kiedy musi skonsultować swoją decyzję. Jest to kluczowe dla naszego wypoczynku, ponieważ jeżeli nie ustalimy właściwie zakresu decyzyjności to może się okazać, że wyznaczona osoba będzie dzwonić z każdym problemem.

Wtedy pracownik się nie rozwinie, a szef odpowiednio nie wypocznie – podkreśla Marcin Pruszyński, strateg i trener biznesu, przedsiębiorca, właściciel trzech restauracji

Jak zachować jakość świadczonych usług?

Jakość usług jest zależna od wypracowanej struktury, którą ciężko jest osiągnąć w tydzień lub dwa przed wyjazdem. Należy stworzyć system, który będzie działał nie tylko podczas naszego urlopu, ale będzie stanowił szkielet całej firmy. Zorganizowanie odpowiednich procedur pozwoli uniezależnić firmę od szefa. W taką strukturę wpisują się jasne i klarowne zasady, zastępstwa pracowników na danych stanowiskach, sposoby postępowania w trudnych sytuacjach, odpowiednio zbudowana hierarcha stanowisk.

Jak wykorzystać nowoczesny marketing do promocji firmy podczas urlopu?

Nowoczesne działania marketingowe również wspomagają funkcjonowanie firmy podczas nieobecności przedsiębiorcy. Od kilku już lat obserwujemy zdecydowanie zagęszczenie na rynku, dlatego o wyróżnieniu się decyduje nie tylko jakość obsługi, która jest podstawowym aspektem, ale i marketing. Powinien być on podstawą, ponieważ dzięki niemu firma zdobywa klientów. Należy się dowiedzieć z jakimi działaniami wiąże się marketing, i które z narzędzi będzie pasować do wizji naszej firmy. W czasie naszej nieobecności nowoczesne rozwiązania marketingowe zdecydowanie to ułatwiają. Wiele czynności można ustawić automatycznie
i zaplanować zdecydowanie wcześniej

– Dobry marketing to podstawa. W każdej firmie powinna być osoba odpowiedzialna na SM, która na bieżąco będzie informowała o nowościach i ciekawych informacjach. Niezależnie od dziedziny, w której pracujemy jest to konieczne. Jednak poleganie jedynie na Social Mediach, nie jest wystarczające. Marketing internetowy oferuje mnóstwo bardzo konkretnych mechanizmów, przynoszących duże korzyści na niewielki koszt. Sprecyzowane reklamy na portalach społecznościowych i Google, są wstanie dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców, którzy są naszymi potencjalnymi klientami. W porównaniu do reklamy zewnętrznej, która trafia do przypadkowych osób, w tym wypadku mamy nad tym całkowitą kontrolę.
W momencie kiedy wiem o planowanym urlopie możemy zaplanować marketing na co najmniej 2-3 miesiące w przód, ustawić automaty i jedynie korygować wyniki
– komentuje Marcin Pruszyński.

Tagi: Biznesjakośćmarcin pruszyńskiodpowiedzialnośćorganizacjapracownikprzedsiębiorcasocial mediaSystemurlopwłaścicielwyjazd
Poprzedni

Mikrofirmy najbardziej obawiają się zmian w przepisach. Eksperci: Zamieszanie z Polskim Ładem zrobiło swoje

Następny

Czy Prime Day dał sprzedawcom detalicznym tak bardzo potrzebny zastrzyk energii?

redakcja_nalicencji

redakcja_nalicencji

Następny
Czy Prime Day dał sprzedawcom detalicznym tak bardzo potrzebny zastrzyk energii?

Czy Prime Day dał sprzedawcom detalicznym tak bardzo potrzebny zastrzyk energii?

Facebook

Produkty

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

8 września 2023
L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

29 sierpnia 2023
Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

25 sierpnia 2023

Aktualności

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

11 grudnia 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023
Powrót Littest Pet Shop

Powrót Littest Pet Shop

30 października 2023
Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

11 października 2023

Archiwa

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty

Tagi

Biznes centra handlowe centrum handlowe Deloitte dla dzieci działalność E-commerce ekologiczny figurka firma Gospodarka Gra planszowa Gry planszowe GUS Handel harry potter Inflacja Internet konsument krzysztof poznański Online pandemia polska rada centrów handlowych pracodawca pracownik prezes uokik przedsiębiorca przepisy Psi Patrol pzpn sieci handlowe sklep social media sprzedawca Sprzedaż sprzedaż detaliczna tomasz chróstny transakcja Transport ustawodawca Wiek: 3+ wzrost cen wzrost sprzedaży zabawka Świnka Peppa
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Na licencji

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes

Na licencji

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .