• Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
piątek, 19 września, 2025
  • Login
Na Licencji
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Na Licencji
Brak wyników
Zobacz wszystkie

Klienci hipermarketów chcą wysokiej jakości za coraz niższą cenę

21 maja 2014
w Aktualności
Czas czytania:2 mins read
A A

Od swojej ulubionej sieci hipermarketów konsumenci oczekują dużego wyboru produktów, niskich cen, jednak nie wpływających na jakość towarów, dobrze zorganizowanych alejek umożliwiających szybkie zakupy oraz wyraźnie wyeksponowanych cen.

Jednocześnie konsumenci hipermarketów odrzucają sieci, w których niskie ceny wiążą się z niską jakością produktów, a także takie, w których ceny nie są transparentne – wynika z międzynarodowego badania „Syndicated Price Image Study 2013″ firmy ARC Rynek i Opinia i Vocatus.

Klienci decydując o hipermarkecie pierwszego wyboru kierują się kilkoma czynnikami. Nie lubię efektu zaskoczenia. Dla klientów liczy wysokość cen, jakość produktów odpowiadająca ich cenie, niskie ceny produktów marki własnej, atrakcyjne promocje, ceny zgodne z ich oczekiwaniami.

Według ARC Rynek i Opinia i Vocatus dla osób robiących zakupy w hipermarketach ważna jest też transparentność, czyli dobrze wyeksponowane ceny i dostępność produktów oferowanych w promocji. Kupujący zwracają też uwagę na duży wybór produktów w różnych grupach, bardzo dobrą ofertę w gazetkach promocyjnych oraz serwis, czyli łatwość robienia zakupów poprzez odpowiednie zorganizowanie alejek i ruchu w nich.

Jednocześnie klienci hipermarketów w ramach badania wskazali czynniki, które mogłyby spowodować, że daną sieć odrzucą jako sieć pierwszego wyboru, m.in. niską jakość tanich produktów, brak pewności co do cen i konieczność ich porównywania, organizacja półek sklepowych uniemożliwiająca zrobienie szybko zakupów.

– W ramach międzynarodowego badania Syndicated Price Image Study 2013 pytaliśmy klientów, jakie cechy powinna mieć sieć hipermarketów, aby wybrali ją jako sieć pierwszego wyboru, pod warunkiem, że odległość do sklepu byłaby taka sama. Wyniki badania jasno pokazują, że konsumentom wprawdzie zależy na niskich cenach, jednak nie są zainteresowani jednoczesnym obniżeniem jakości produktów. Konsumenci podkreślają, że oczekują dobrze zorganizowanego sklepu, w którym szybko można zrobić zakupy, zaś ceny są dobrze widoczne, a polityka cenowa transparentna – mówi Maciej Gliński z ARC Rynek i Opinia.

W ramach badania respondenci oceniali 5 sieci supermarketów: Auchan, Carrefour, Kaufland, Real oraz Tesco. Zdaniem klientów głównym atutem supermarketów Auchan, Real i Kaufland jest duży wybór produktów, Tesco jest doceniane przede wszystkim za godziny otwarcia sklepu, zaś Kaufland za niskie ceny. Jakość produktów klienci docenili w Auchan, Kaufland i Real, a za obsługę wyróżnili Auchan i Tesco.

Źródło:reatailnet.pl

Poprzedni

Warszawskie Targi Książki

Następny

Kids&Shop 2/2014

redakcja_nalicencji

redakcja_nalicencji

Następny
Kids&Shop 2/2014

Kids&Shop 2/2014

Facebook

Produkty

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

8 września 2023
L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

29 sierpnia 2023
Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

25 sierpnia 2023

Aktualności

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

11 grudnia 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023
Powrót Littest Pet Shop

Powrót Littest Pet Shop

30 października 2023
Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

11 października 2023

Archiwa

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty

Tagi

Biznes centra handlowe centrum handlowe Deloitte dla dzieci działalność E-commerce ekologiczny figurka firma Gospodarka Gra planszowa Gry planszowe GUS Handel harry potter Inflacja Internet konsument krzysztof poznański Online pandemia polska rada centrów handlowych pracodawca pracownik prezes uokik przedsiębiorca przepisy Psi Patrol pzpn sieci handlowe sklep social media sprzedawca Sprzedaż sprzedaż detaliczna tomasz chróstny transakcja Transport ustawodawca Wiek: 3+ wzrost cen wzrost sprzedaży zabawka Świnka Peppa
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Na licencji

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes

Na licencji

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .