Właśnie rozpoczyna się kolejny rozdział w historii największego sukcesu rodzimego rynku gier planszowych – „Kolejki”. W ostatnich dniach rozstrzygnięty został przetarg ogłoszony przez Instytut Pamięci Narodowej na udzielenie licencji na produkcję gry. Zwycięską ofertę złożyła firma Trefl SA, lider wśród producentów gier planszowych i puzzli w Polsce. Oznacza to, że już niebawem rusza produkcja nowego wydania i „Kolejka” jeszcze w tym roku powróci na półki sklepowe. Tym samym skończy się „kolejka” do „Kolejki” – okres deficytu tego tytułu na rynku.
Premiera gry miała miejsce w 2011 roku. Jej sukces zaskoczył wszystkich. Nigdy wcześniej polska gra planszowa nie spotkała się z tak entuzjastycznym przyjęciem i nie mówimy tutaj tylko o ojczyźnie gry, ale o całym świecie. Informacja o premierze „Kolejki” ukazała się w najważniejszych globalnych mediach takich, jak: „Associated Press”, BBC, CNN oraz w niezliczonej liczbie mniejszych publikacji i mediach. O grze można było usłyszeć lub przeczytać w 150 krajach świata, od Japonii po Chile, od Kanady po Filipiny.
W 2012 roku gra zdobyła najważniejsze wyróżnienie w rodzimym świecie gier planszowych – tytuł „Gry Roku”. Nagroda przyznawana jest przez Gamesfanatic.pl – najstarszy i najbardziej opiniotwórczy serwis o grach planszowych i karcianych w Polsce. Kolejka to edukacyjna gra historyczna autorstwa Karola Madaja, opracowana przez Instytut Pamięci Narodowej. Gra przenosi nas w czasy PRL-u z jej czasowymi problemami z dostawami towarów. Cel gry, który stoi przed graczami, z perspektywy wolnorynkowej gospodarki wydawać się może prozaiczny, wręcz banalny. Jest nim zrobienie zakupów. Niestety, w czasach określanych jako „słusznie minione” nie było to zadanie łatwe, a czasem wręcz niemożliwe. Wymagało ono zaangażowania całej rodziny, sprytu, strategii i cierpliwości w staniu w wielogodzinnych kolejkach. Gra „Kolejka” doskonale oddaje te realia oraz klimat okresu Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej. Na uwagę zasługuje także oprawa graficzna gry: znajdziemy w niej całą masę zdjęć z epoki, a rysunki i kolorystyka idealnie pasują do czasów, w które przenosi nas „Kolejka”. Wisienką na torcie jest humor zawarty w tytułach i opisach na kartach, które gracze zagrywają w kluczowym etapie każdej rundy – „przepychankach kolejkowych”. I tak, jak gra bez zawartego w niej humoru byłaby w dalszym ciągu wciągającą rozrywką, tak życie w kraju o komunistycznym reżimie bez wentyla bezpieczeństwa w postaci śmiechu i dowcipu jest wyjątkowo przykrą perspektywą. Na szczęście na brak poczucia humoru wśród obywateli PRL-u, pomimo niewesołych okoliczności nie można było narzekać. Zwycięstwo w przetargu i możliwość kontynuowania sukcesu „Kolejki” to dla Trefla wyróżnienie i powód do zadowolenia. Jest to również wielkie wyzwanie, gdyż przed firmą pojawiła się doskonała szansa, aby w oryginalny i bardzo atrakcyjny sposób przybliżyć światu fragment historii Polski. Dla obywateli pozostałych państw byłego „bloku wschodniego” to także okazja do odbycia sentymentalnej podróży w przeszłość, którą w Polsce przemierzamy przy planszy „Kolejki” już od kilku lat.
Marką Trefl sygnowane są nie tylko produkowane przez Trefl SA w fabryce w Gdyni puzzle i gry planszowe. To również karty do gry i seria gier Joker Line, które powstają w nowo otwartej Fabryce Kart Trefl Kraków w podkrakowskich Niepołomicach. Fanom sportu Trefl kojarzy się przede wszystkim z trzema profesjonalnymi drużynami sportowymi: Trefl Sopot (koszykówka mężczyzn), PGE Atom Trefl Sopot (siatkówka kobiet) i Lotos Trefl Gdańsk (siatkówka mężczyzn). W sferze mediów, Trefl jest obecny poprzez interaktywną, regionalną telewizję Pomorska TV.