24 marca br. w Pałacyku Prymasowskim w Warszawie odbyła się konferencja Warner Bros. Consumer Products, organizowana przez European Licensing Company. Zaprezentowano zarówno plany wytwórni filmowej na najbliższe lata, jak i klasyczne marki WBCP takie, jak: Scooby-Doo, Looney Tunes czy Tom i Jerry.
W swoim wystąpieniu Francois Simonetta, wiceprezes WBCP ds. rynków agencyjnych Europy, Środkowego Wschodu i Afryki najwięcej uwagi poświęcił rozwojowi licencji z portfolio DC Comics, do których należą m.in.: Batman, Superman, Wonderwoman, Green Lantern, Flash, czy Arrow. Już teraz widać na świecie, a także w Polsce zwiększone zainteresowanie tymi postaciami, szczególnie w sektorze odzieżowym, ale nie tylko. Wiąże się to z ambitnymi planami studia filmowego Warner Bros. Pictures i New Line Cinema, które do 2020 roku mają wyprodukować przynajmniej 10 filmów o superbohaterach. Niewątpliwym hitem będzie zapowiadany na marzec 2016 „Batman vs Superman: Dawn of Justice”, w którym po raz pierwszy dwaj główni superbohaterowie pojawią się razem. Na konferencji przedstawiono także kluczowe formy wsparcia marek Warner Bros. na świecie oraz ich globalnych partnerów. Przedstawiciele ELC zaprezentowali szczegółowo lokalne firmy pracujące z licencjami DC Comics, Scooby-Doo, Looney Tunes oraz Tom i Jerry oraz ich asortyment.
Po raz pierwszy na konferencji wręczono WBCP Bugs Bunny Awards, nagrody dla najlepszych licencjobiorców. Wyróżnienia za rok 2014 otrzymali: Biedronka w kategorii Najlepsza Promocja w Sieci Handlowej, LPP jako Najlepszy Licencjobiorca w kategorii Odzież, Hortex jako Najlepszy Licencjobiorca w kategorii FMCG oraz wydawnictwo MSZ jako Najlepszy Licencjobiorca w kategorii Wydawnictwa. Wśród uczestników rozlosowano 3 koszulki Philippa Pleina, niemieckiego projektanta mody, który w swoich kreacjach wykorzystuje licencję Batmana.