Strefa Marek to
nowa usługa serwisu Allegro.pl, która powstała po to, by promować najlepszej
jakości produkty. Dla kogo jest Strefa Marek i jakie korzyści daje producentom
i dystrybutorom opowiada Agnieszka Radczak, manager ds. Projektów
Strategicznych w Grupie Allegro.
„Świat Zabawek”:
– Od kiedy Strefa Marek istnieje w serwisie Allegro.pl?
Agnieszka Raczak:
– Strefa marek działa w ramach serwisu Allegro i na dobre wystartowała w
drugiej połowie sierpnia ub.r., więc jest to stosunkowo młody projekt, ale
doskonale się rozwija i szybko zyskuje na popularności. Średnia miesięczna
liczba transakcji w „Strefie” zwiększa się o 40 proc. Natomiast obroty aż o 30
proc. To pokazuje, jak dynamicznie rozwija się nasza współpraca z producentami.
Obecnie swoje artykuły oferują 93 marki, ale stale przybywają nowi
zainteresowani.
W jakim celu
powstała Strefa Marek?
– Z jednej strony chcieliśmy stworzyć przestrzeń, w której
właściciele marek mogą na dużą skalę prowadzić sprzedaż w sieci przy współpracy
i wsparciu Allegro, promując wysokiej jakości produkty i nie zatracając swojej
indywidualności. Z drugiej zaś, zależało nam na udostępnieniu miejsca, gdzie
kupujący, którzy cenią sobie markowe produkty, będą mogli z powodzeniem znaleźć
wyroby swoich ulubionych marek w jednym miejscu, bez konieczności
przeszukiwania wielomilionowej oferty na Allegro. Udało nam się połączyć te dwa
elementy i tak powstała „Strefa”, którą w miesiącu odwiedzą już ponad
1 300 000 unikalnych użytkowników, a wartość koszyka zakupowego jest dwa razy większa niż na Allegro.
Jakie korzyści
daje przedsiębiorcom, a jakie konsumentom?
– Kupujący mogą
wybierać markowe produkty już spośród 93 swoich ulubionych marek z 7 kategorii:
Moda, Elektronika, Dom i ogród, Dla dzieci, Sport i turystyka, Uroda, Sztuka.
Zaletą „Strefy” jest nie tylko markowość produktów. „Strefa” jest miejscem, w
którym użytkownik może spodziewać się wielu ciekawych ofert, bardzo
atrakcyjnych zestawów produktowych oraz przedsprzedaży, w jednym miejscu.
Jednym z przykładów takich akcji kierowanych do kupujących była m.in.
przedpremiera gry planszowej Angry Birds czy pojawienie się promocyjnych
zestawów Lego – dwa produkty + 1 za złotówkę. Użytkownicy będą mogli również
liczyć na wiele promocji i obniżek cen. Z kolei producenci dzięki obecności w
Strefie marek, mają możliwość prowadzenia własnych sklepów w towarzystwie
Allegro, największej platformy e-commerce w Polsce i tym samym dotarcia do
milionów potencjalnych kupujących. Producenci mają wpływ na prezentowaną ofertę
oraz na jakość obsługi użytkownika. W ramach „Strefy” oferujemy również
promocję i wsparcie marketingowe dla współpracujących z nami marek, zarówno w
wewnątrz Grupy Allegro, jak i na zewnątrz.
Ile marek zabawkarskich widnieje w Strefie Marek?
– Obecnie ze „Strefą” współpracuje 20 marek zabawkarskich, ale w najbliższym
czasie dołączą kolejne podmioty z tej branży.
Czy ta usługa
jest płatna?
– Z każdym partnerem
podpisujemy umowy o współpracy, w której określamy główne wytyczne takie, jak
prowizja od sprzedaży czy miesięczna wysokość obrotu.
Jak będzie się rozwijać ta usługa? Co nowego będzie oferować w najbliższym
czasie?
– W najbliższym czasie planujemy zwiększenie liczby marek w „Strefie” m.in. w
kategoriach Moda oraz Dom i Ogród. Zacieśniamy współpracę z producentami
odnośnie premier i przedsprzedaży, tak aby nasza oferta była bogatsza. Niedawno
w ramach Strefy marek powstała Strefa Sztuki, gdzie można kupić obrazy młodych,
dobrze zapowiadających się artystów. Poza tym już w tym miesiącu wprowadzamy
„Strefę kibica”, w której pojawią się najbardziej znane polskie kluby
piłkarskie.
Dziękuję za
rozmowę.
Rozmawiała Anna
Wakulak