dziecięcych awansował MiniMini+. Największym wzrostem pochwalić się mógł
kanał BBC CBeebies, z kolei najwięcej stracił Disney XD.
Liderujący w rankingu kanałów dziecięcych MiniMini+
zanotował w 2013 roku wzrost udziału względem poprzedniego roku o 22,22
proc. do poziomu 0,77 proc. – wynika z danych Nielsen Audience
Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. W 2012 roku stacja
ta była trzecia, przy czym w ub.r. dostęp do niej dostali wszyscy
abonenci nc+ (wcześniej była tylko w Cyfrze+).
W grupie komercyjnej liderem też był kanał MiniMini+ (0,78 proc.
udziału; wzrost o 32,20 proc.), który rok wcześniej był trzeci. Z
pierwszej na drugą lokatę spadł Disney Junior (0,62 proc.; w dół o 7,46
proc.). Natomiast z drugiej na trzecią pozycję spadł Disney Channel
(0,52 proc., w dół o 22,39 proc.).
Największym wzrostem (o 54,55 proc.) pochwalić się mógł kanał BBC
CBeebies. Z kolei najwięcej również i tutaj stracił Disney XD – było to
35,71 proc.
Na drugą pozycję spadł Disney Channel, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 18,75 proc. do 0,65 proc.
Natomiast na ostatnią lokatę podium (z miejsca szóstego) awansował
Nickelodeon, którego wynik w zeszłym roku wzrósł o 10,71 proc. i
uplasował się na poziomie 0,62 proc.
Na wysokich pozycjach (ósmej i dziewiątej) znalazły się nadające
dopiero od 2011 roku, a monitorowane od lutego ub.r. roku stacje Nick Jr
i Nickelodeon HD. Pierwszy z tych kanałów miał 0,27 proc. udziału, a
drugi – 0,25 proc.
Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 70 proc., pochwalić
się mógł zajmujący dziesiąte miejsce kanał BBC CBeebies, który rok
wcześniej był ósmy. Średni roczny udział tej stacji w 2013 roku wyniósł
0,17 proc.
Z kolei największy spadek odnotował Disney XD, który spadł z miejsca
czwartego na szóste. W badanym roku wynik tego kanału zmniejszył się
bowiem o 33,33 proc. do 0,42 proc.