Cartoon Network i Grupa LEGO ogłosiły, że pracują nad nowym globalnym projektem rozrywkowym.
Projekt Mixels, którego premiera zapowiadana jest na 2014, jako owoc pracy dwóch wiodących, światowych ekspertów w tworzeniu zintegrowanej rozrywki dla dzieci i rodziny, będzie łączył treści animowane (głównie krótkie formy, tak zwane „shorty”), rozbudowane gry online, serie kolekcjonerskich zabawek oraz wiele więcej.
Animowane shorty będą emitowane na antenie Cartoon Network oraz zostaną umieszczone na stronie www.cartoonnetwork.com. Pojawia się w nich Mixele – postaci, które mogą mieszać i łączyć się ze sobą na wiele różnych sposobów, dzięki czemu powstają kreatywne i zupełnie nieprzewidywalne historie. Niedrogie minizestawy do budowania kolekcjonerskich Mixeli zadebiutują w 2014 roku i będą wprowadzane w trzech etapach, dodatkowo mobilna aplikacja zaangażuje fanów w ekscytującą grę i odkryje przed nimi rozległy świat Mixeli.
Mixels zostały opracowane dzięki bliskiej współpracy miedzy Cartoon Network, wiodącą, globalna firma zajmującą się rozrywką dla dzieci, a Grupa LEGO, firma słynąca na całym świecie z jakości i uwalniania dziecięcej kreatywności poprzez pełną wrażeń zabawę. Firmy połączyły siły w momencie, gdy Cartoon Network Studios planowało stworzyć oryginalna animacje wykorzystującą wartości propagowane przez LEGO® , a Grupa LEGO właśnie pracowała nad nowym pomysłem wykorzystującym koncepcje małych postaci – tak narodziły się Mixele. Produkt został opracowany przez międzynarodowy zespół twórców, projektantów i animatorów pochodzących ze Stanów Zjednoczonych (od Los Angeles,przez Atlante do San Diego i Connecticut) oraz Danii. „To kolejny krok w ewolucji Cartoon Network Studios i sposobu w jaki rozwijamy oryginalne własności intelektualne” powiedział Rob Sorcher, dyrektor programowy Cartoon Network.- Połączenie na najwcześniejszym etapie kreacji sił światowej klasy animatorów i developerów gier z siłami zespołu LEGO, który zajmuje się tworzeniem i projektowaniem produktów, zaowocowało niezwykle energetyzująca współpraca, która prezentuje moc twórcza drzemiąca w obu markach – dodaje Sorcher. – Nasza współpraca z Cartoon Network bardzo ewoluowała. To świetny partner, który nas wspiera i dzieli naszą pasję – tworzenia dla dzieci – powiedziała Jill Wilfert, wiceprezes ds. licencji i rozrywki w Grupie LEGO. Mixels to nowy sposób na zainspirowanie młodych ludzi do zaangażowania się we wciągającą rozrywkę, która łączy realną zabawę z wirtualną. Fani i widzowie staną się twórcami i aktywnymi uczestnikami w procesie kreowania nowych postaci i treści. To wieloformatowe, wieloplatformowe doświadczenie, do którego dziecko może się przyłączyć w dowolnym miejscu i czasie.
Cartoon Network Studios będzie odpowiedzialne za tworzenie narracji, animacji i treści cyfrowych na potrzeby tego nowego, ekscytującego projektu, a Cartoon Network Enterprises będzie odpowiedziało za wszystkie produkty licencyjne związane z Mixelami, a niebędące zabawkami. Grupa LEGO skupi się na projektowaniu, produkcji i dystrybucji linii zabawek z serii Mixels oraz wydawnictwach je wspierających.