1 października odbyło się spotkanie Spielwarenmesse Dialog 2014 zorganizowane przez firmę Meritum. Podczas spotkania Christian Ulrich, dyrektor Marketingu Spielwarenmesse
eG oraz Anna Talarek -przedstawiciel targów Spielwarenmesse w Polsce
przedstawili nowości, jakie czekają na wystawców i odwiedzających
podczas najbliższej edycji targów w Norymberdze, które odbędą się w
dniach 29.01-03.02.2014 roku.
Co nas czeka?
65 edycja targów wkracza w nowy wymiar: powiększona zostanie
powierzchnia wystawiennicza do 170.000 m2, poprzez wykorzystanie nowej
hali 3A, której inauguracja będzie miała miejsce podczas targów. Na
blisko 9000 m2 zaprezentowane zostaną: TrendGallery, ToyAword, Toy
Business Forum, New Exhibitor Center. Autorem projektu jest znana
architekt Zaha Hadid.
Trend Gallery
Trend Gallery to nowa inicjatywa tragów, której celem jest wskazanie
nadchodzących i obowiązujących trendów w branży zabawek. Wyniki tych
badań Spielwarenmeese zaprezentuje w Trend Gallery.
Nowi wystawcy
W sektorze New Exhibitor Center, które będzie mieściło się również w
hali 3A, będą miały możliwość zaprezentować się firmy, które wystawiają
się w Norymberdze po raz pierwszy, zobaczymy także stoiska Młodych
Innowacyjnych Przedsiębiorstw.
Nowy podział hal
Ważna informacja dla odwiedzajacych.
Spielwarenmesse 2014 to także zmiany w podziale hal. Czeka nas nowy rozkład firm.
-Grupa produktów zabawki drewniane częściowo zostaną przeniesione do nowej hali 3A
-Grupa produktów Artykuły Szkolne od 2014 roku będą prezentowane obok zabawek edukacyjnych w hali 4
-Artykuły świąteczne i karnawałowe poszerzą ofertę w całej hali 9
W 2014 roku zobaczymy halę 12.2 w nowej odsłonie. Została ona
wyremontowana, a część firm ( Playmobil, Mattel czy Hasbro) odnowiła
swoje stałe stoiska.
Wózki, foteliki, meble na Spielwarenmesse
W 2014 roku nowością targową stanie się poszerzenie oferty handlowej o
nowe kategorie produktów. W myśl, że konsument życzy sobie wszystko z
jednej ręki/ marki podczas targów zobaczymy po raz pierwszy: zabawki
dla niemowląt i małych dzieci, wózki dziecięce, foteliki, meble i
wyposażenie pokojów, akcesoria i dodatki dla dzieci.
W związku z poszerzeniem oferty produktowej hala 3 uzupełni produktowo
halę 1 i halę 2. Łącznie oferta artykułów dla niemowląt i dzieci zajmie
powierzchnię 12.200 m2!
Dodanie nowych kategorii produktowych w przyszłości może wpłynąć na
zwiększenie liczby wystawców na targach, jest to jednak również
zagrożenie dla targów Kind+Jugend w Kolonii, ponieważ prezentowana na
obu imprezach oferta zacznie się pokrywać.
Rzeczą, która będzie różnicować obie imprezy jest fakt, że w Norymberdze nie zobaczymy mody dziecięcej.
Toy Award
Jak co roku, zostaną przyznane nagrody Toy Award w 4 kategoriach:
Baby& Infant (0-2), PreSchool (3-5), SchoolKids (6-10),
Teenager&Family(od 11 lat). Nagrodzone produkty zostaną
zaprezentowane w nowej hali 3A.
Spielwarenmesse w skrócie:
Statystyki 2012:
2.747 wystawców z 60 krajów
72.595 odwiedzających ze 113 krajów
1 milion produktów
70 000 nowości
Wśród Top 10 odwiedzających na 8 pozycji uplasowała się Polska ( 1433 odwiedzających).