• Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
czwartek, 14 sierpnia, 2025
  • Login
Na Licencji
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Na Licencji
Brak wyników
Zobacz wszystkie

Polski rynek gier w 2012 roku osiągnie wartość 400 mln dolarów | 26.06.2012 r.

20 maja 2014
w Aktualności
Czas czytania:2 mins read
A A

W 2012 roku Polacy wydadzą na gry od 350 do 450 milionów dolarów, a niemal dokładnie jedna trzecia narodu spędza czas na jakiejś formie elektronicznej rozrywki – wynika z badania rynku opublikowanego przez firmę Newzoo. Dla porównania Turcy, których jest dwa razy więcej, wydadzą na gry mniej więcej tyle samo.

Firma Newzoo, która dostarcza specjalistycznych analiz branży gier komputerowych, w tym roku po raz pierwszy zajęła się Polską. Kraj nad Wisłą znalazł się gronie takich państw jak USA, Wielka Brytania, Francja czy Niemcy, w których rynek elektronicznej rozrywki jest już silnie rozwinięty i o ugruntowanej pozycji. Trafienie na krótką listę badanych państw jest znaczące, ponieważ globalne koncerny zajmującie się grami ciągle przeważnie traktują polski rynek jako nie wart wielkiej uwagi. Polska funkcjonuje na obrzeżu takich potęg jak Ameryka Północna, Europa Zachodnia czy Daleki Wschód, gdzie gry komputerowe stają się szybko jedną z najpopularniejszych rozrywek.

W 2012 roku Polacy mają wydać na gry od 350 do 450 milionów dolarów. Dla porówniania dwa razy bardziej liczna Turcja ma wydać od 400 do 500 mln dolarów, która i tak, według analityków, rozwija się w tym zakresie bardzo dynamicznie.

Do tej pory brakowało analiz, które całościowo przedstawiałyby kondycję polskiego rynku gier. Teraz uległo to wreszcie zmianie za sprawą raportu opublikowanego przez firmę Newzoo.

Jak wynika z  raportu, aż 65 procent tej grupy gra, czyli Polska może się pochwalić, donosi firma, 11,8 milionami graczy. Wlicza się w to zarówno osoby siedzące kilka godzin dziennie przed komputerem lub konsolą, jak i takie, które spędzają kilkanaście minut przy prostej grze na Facebooku lub smartphonie. Co ciekawe 44 procent graczy to kobiety, co stoi w sprzeczności ze stereotypem gracza. Spośród 11,8 miliona graczy niemal dokładnie połowa z nich – 6,3 miliona wydaje na elektroniczną rozrywkę pieniądze. Reszta gra za darmo. Najwięcej pieniędzy, około 48 procent, wydają osoby grające na PC, czyli klasycznych komputerach, 25 procent wydają „konsolowcy”, czyli posiadacze różnego rodzaju konsoli podłączanych do telewizorów.Według Newzoo, Polacy spędzają statystycznie dziennie około 20 milionów godzin na graniu.

Poprzedni

Gra „Faras”

Następny

Children Fashion Cologne

redakcja_nalicencji

redakcja_nalicencji

Następny
Children Fashion Cologne

Children Fashion Cologne

Facebook

Produkty

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

8 września 2023
L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

29 sierpnia 2023
Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

25 sierpnia 2023

Aktualności

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

11 grudnia 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023
Powrót Littest Pet Shop

Powrót Littest Pet Shop

30 października 2023
Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

11 października 2023

Archiwa

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty

Tagi

Biznes centra handlowe centrum handlowe Deloitte dla dzieci działalność E-commerce ekologiczny figurka firma Gospodarka Gra planszowa Gry planszowe GUS Handel harry potter Inflacja Internet konsument krzysztof poznański Online pandemia polska rada centrów handlowych pracodawca pracownik prezes uokik przedsiębiorca przepisy Psi Patrol pzpn sieci handlowe sklep social media sprzedawca Sprzedaż sprzedaż detaliczna tomasz chróstny transakcja Transport ustawodawca Wiek: 3+ wzrost cen wzrost sprzedaży zabawka Świnka Peppa
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Na licencji

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes

Na licencji

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .