The Walt Disney Company poszerza swój
najpopularniejszy chłopięcy program licencyjny „Auta” o nową linię – „Samoloty”.
Disney wprowadza nową gamę produktów we wszystkich kategoriach ze szczególnym naciskiem na zabawki i odzież.
Program
licencyjny „Samoloty” wspierany będzie w niemal wszystkich obszarach
działalności The Walt Disney Company, zaczynając od premiery animowanej, pełnej
akcji przygody „Samoloty” (w 3D), która trafi do kin 15 sierpnia, a wraz z nią
gromada nowych odlotowych bohaterów, których pokochają rodziny na całym
świecie.
Także w sierpniu pojawią się: gra komputerowa inspirowana „Samolotami”
Disneya oraz nowe czasopismo z postaciami z filmu. We współpracy
z licencjobiorcami (m.in. firmami Mattel, Dickie Toys, LEGO, Adidas, a także
Trefl czy St.-Majewski) Disney dba o najlepszą ekspozycję i zapewnia dodatkowe
wsparcie sprzedaży produktom na licencji „Auta” i „Samoloty” w okresie premiery
filmu, korzystając z sezonu „back to school” oraz w okresie przedświątecznym, kiedy zabawki
pojawiają
się na listach życzeń wielu chłopców. Produkty z „Samolotami” (tylko w Polsce
partnerzy licencyjni Disneya przygotowali ich ponad 300) będą wspierane
dedykowanymi akcjami promocyjnymi m.in. w sieciach Carrefour, Biedronka, Real,
Tesco, Empik, Smyk, Stokrotka i wielu innych. Disney przygotował też zintegrowaną strategię marketingową
wykorzystującą wszystkie możliwości firmy w celu podtrzymania zainteresowania „Samolotami”
w roku 2014 i w kolejnych latach.
– Samoloty, tak jak Auta, wywodzą się z tego, w
co lubią bawić się dzieci: z pojazdów i ruchu, a dodatkowo obdarzają bohaterów
osobowościami, w sposób, w jaki mógł tego dokonać tylko Disney – firma, w
której sercu jest opowiadanie historii. W połączeniu ze zintegrowanym
podejściem Disneya do budowania i podtrzymywania programów licencyjnych, daje to fantastyczne możliwości rozwoju biznesu oraz pozyskania licencjobiorców i
klientów, którzy z nami współpracują.” – powiedział Simon Philips, General Manager, Disney Consumer
Products, The Walt Disney Company EMEA.
Na
fali sukcesu dwóch filmów o „Autach” w 2006 oraz 2011 roku, Disney zintegrował
program licencyjny „Auta” ze wszystkimi liniami biznesu: rozrywką domową,
programem wydawniczym (książki i czasopisma), grami wideo, atrakcjami w parkach
tematycznych. Krótkometrażówki „Auta: Odcinki specjalne” emitowane są w Disney
Channel, Disney XD i Disney Junior. Pojawiają się także nowe, odświeżone linie stylistyczne:
m.in.: Cars Silver Racer Series. Aby „Auta” nie zostały w tyle za „Samolotami”
na wiosnę i lato 2014 Disney przygotowuję
serię „Cars Neon” – nową gamę produktów w neonowej odsłonie stylistycznej.Linia będzie wspierana specjalnym odcinkiem telewizyjnym.