• Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
niedziela, 14 września, 2025
  • Login
Na Licencji
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Na Licencji
Brak wyników
Zobacz wszystkie

TM Toys – Stawiamy na rozwój

4 marca 2015
w Aktualności
Czas czytania:5 mins read
A A

Ten rok z pewnością należeć będzie do TM Toys. Doskonałe portfolio produktów wzbogaci się o nowe marki, a stałe linie zostaną rozszerzone o ciekawe wzory i bestsellerowe licencje. Rozwój firmy to także wiele nowatorskich rozwiązań dotyczących prowadzenia biznesu. Jakich? Zapytałam o to Magdalenę Duhanik, współwłaścicielkę TM Toys.

Anna Wakulak: W ubiegłym roku otworzyli Państwo w Warszawie piękny showroom. Na początku tego roku po raz pierwszy wzięli Państwo udział w targach Spielwarenmesse w roli wystawcy. To ogromne przedsięwzięcia i wielkie kroki w kierunku rozwoju nowoczesnej firmy, działającej na światowym poziomie. Czy w przypadku showroomu i stoiska na imprezie międzynarodowej udało się osiągnąć zamierzone cele?

Magdalena Duhanik: Głównym celem wzorcowni i prezentacji na targach w Norymberdze było ułatwienie klientom zapoznania się z naszą ofertą. Do tej pory tylko nieliczni kupcy odwiedzali nas w Szczecinie, a podczas Spielwarenmesse musieliśmy dosłownie biegać między stoiskami dostawców, których ekspozycje nie zawsze były spójne z naszymi planami i potrzebami. Prezentacja targowa i wzorcownia w Warszawie ułatwiają nam przedstawienie całych linii zabawek, a dodatkowo umożliwiają klientom zapoznanie się z propozycją ekspozycji w punktach sprzedaży.

Zważywszy na liczbę handlowców odwiedzających stoisko TM Toys w Norymberdze, Państwa obecność podczas przyszłorocznej edycji wydaje się przesądzona.

– Rzeczywiście, TM Toys planuje stoisko w kolejnej edycji targów, a jeżeli nic się nie zmieni, to również w następnych latach.

Oprócz hurtowni z Polski na stoisku pojawiali się przedstawiciele firm zagranicznych. Jakie inne rynki zaopatruje Państwa firma?

– Prawa do wielu dystrybuowanych przez nas linii dotyczą nie tylko Polski, ale też wszystkich krajów z regionu Europy Centralnej: Czech, Słowacji i Węgier. Dlatego na stoisku w Norymberdze spotykaliśmy się również z naszymi kooperantami z tych krajów. Dużym zainteresowaniem odbiorców z Europy Centralnej cieszą się między innymi zabawki z serii „Minecraft”, „Peppa Pig” i „Ugglys” czy interaktywne syrenki „Nixies”.

Czy obecne zawirowania walutowe, szczególnie te związane z dolarem amerykańskim, mają wpływ na politykę cenową Państwa firmy?

– Niestety zmiany kosztów dolara amerykańskiego wpłyną na cenę większości zabawek z naszej oferty. Najpierw z niedowierzaniem patrzyliśmy na kursy, ale już po kilku dniach, analizie trendów makroekonomicznych natychmiast przystąpiliśmy do negocjacji z dostawcami w celu zniwelowania podwyżek. Wsparcie, które otrzymaliśmy, czasami dotyczy jednej zabawki z serii, a czasem całej linii, ale na pewno nie rekompensuje w znaczący sposób różnic kursowych. W efekcie musieliśmy przygotować nowy cennik, który wejdzie w życie 1 kwietnia tego roku.

Dla TM Toys sprzedaż zabawek nie ogranicza się do wstawienia towaru na półki sieci czy hurtowni. To dopiero początek. Powodzenie i długość życia produktów w dużej mierze zależą od otoczki – mam tu na myśli wszelkie reklamy w prasie i telewizji, konkursy, materiały promocyjne dla sklepów etc. Jak będą Państwo wspierać sprzedaż swoich towarów?

– W naszej już prawie osiemnastoletniej historii wypromowaliśmy kilka dużych projektów. Proszę pozwolić mi wspomnieć chociażby o „Ben 10”, „Tamagotchi”, „Zhu Zhu Pets”, „Minecraft” czy puzzlach budynków 3D. Zawsze staramy się zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby właściwie dobrać intensywność i rodzaj promocji do konkretnego projektu. W 2015 roku, podobnie jak w poprzednich latach, będziemy reklamowali zabawki w telewizji, internecie i prasie. Mam również nadzieję, że lepiej niż dotychczas wesprzemy handel w punktach sprzedaży. Planujemy bowiem kilka dużych projektów z displayami. Nasz dział marketingu przygotowuje też ciekawe konkursy i największe w historii mistrzostwa, które mają wyłonić polskiego mistrza gry Rummikub.

Która marka otrzyma największe wsparcie reklamowe?

– Największe wsparcie trudno zdefiniować, bo linie produktów wymagają indywidualnego podejścia. Postaramy się skutecznie wesprzeć „Minecrafta”, „Schleicha” oraz absolutne nowości w naszym porfolio – łamigłówki „Smart Egg” i kostkę Rubika. Wśród gier dla dzieci będziemy promować takie tytuły, jak La Cucaracha (obecną i nową wersję), Kiki Ricky, Lotti Karotti i Kto to był. Duży budżet reklamowy przeznaczymy w tym roku na Rummikuba i nową wersję gry Postaw na milion, związanej z nowymi odcinkami bardzo popularnego teleturnieju.

W kategorii preschool nasze budżety zostaną skoncentrowane na liniach „Peppa” i „Maja”. Poziomy oglądalności tych bajek są bardzo wysokie, więc w obu przypadkach zastosujemy reklamę telewizyjną, aby pokazać konsumentom zabawki z licencji. Wśród chłopców, chociaż pewnie nie tylko, będziemy chcieli wywołać modę na zabawę „Hip Hoppersami” i nową, kolekcjonerską wersją „Ugglys”. Szykujemy ponadto dwa nowe projekty, ale na razie są one objęte tajemnicą.

Tegoroczna oferta to wiele nowości w stałych liniach produktów, ale też nowe marki, na przykład cała seria kostek Rubika. Czy w ciągu roku w Państwa portfolio pojawią się jeszcze inne nowe brandy?

– Tak, to prawda: czujemy się zaszczyceni, że mogliśmy rozszerzyć gamę swoich produktów o łamigłówki Rubika. Ponadto w tej kategorii wprowadzimy „Smart Egg”, zabawkę, która – podobnie jak Rubik – ma węgierskie korzenie. Absolutną nowością dla chłopców będzie kolekcjonerska linia „Ugglys” od Moose. Ma ona obecnie premierę na rynkach światowych i udowadnia, że może powtórzyć świetne wyniki „Trash Packa”. Myślę, że naszym klientom bardzo spodoba się nowa wersja gry La Cucaracha. W tym roku wprowadzimy także nowości w linii pluszowej na licencji „Gwiezdnych Wojen” i „Palace Pets”.

Rynek wymusza na dostawcach wprowadzanie coraz to nowych produktów. Jednocześnie nie zapewnia im dostatecznej ilości miejsc na półkach. Czy sklepom grozi „przegrzanie”? W końcu moce przerobowe konsumentów też są ograniczone.

– Czasy, gdy rynek był nienasycony, dawno się skończyły. Od wielu lat mamy do czynienia z sytuacją, w której podaż jest wyższa niż popyt. Każdy z dystrybutorów musi się zatem starać, aby to jego zabawki wybrał konsument.

Jaki procent Państwa asortymentu to nowości?

– Staramy się utrzymać balans. Generalnie jest to ok. 30 proc. oferty. Uważamy, że zbyt duża liczba nowości może być ryzykowna i powodować, że aktualnie rozwijane linie nie osiągną właściwego potencjału ze względu na koncentrację na nowych artykułach. Jednocześnie nie chcemy odrzucać ciekawych propozycji ani zabawek, które osiągnęły świetne wyniki na innych rynkach i mogłyby się okazać dobrą propozycją dla naszego regionu. Wieloletnie doświadczenia pomagają nam dokonać właściwego wyboru.

Co będzie tegorocznym wydarzeniem?

– W sensie PR-owym na pewno mistrzostwa Rummikuba i działania związane z kostką Rubika.

Z jakimi liniami wiąże Pani największe nadzieje?

– Może moja odpowiedź będzie zaskoczeniem, ale największe nadzieje wiąże ze „Schleichem”. Ogromny potencjał tej kategorii udowodniliśmy już w ostatnich latach. Teraz czas na kolejny wzrost i nareszcie dużą skalę w sprzedaży akcesoriów.

W tym roku po raz kolejny mają się odbyć mistrzostwa świata Rummikub. W naszym kraju również będą Państwo wyłaniać mistrza. Jak wygląda organizacja takiej imprezy? Czy myśleli Państwo o zaangażowaniu osoby z pierwszych stron gazet?

– Organizacja mistrzostw Polski w Rummikub to jedno z naszych większych przedsięwzięć zaplanowanych na ten rok. Eliminacje planowane są we wrześniu, a wielki finał odbędzie się 3 października br. Imprezę finałową poprowadzi ambasador gry Rummikub – Robert Moskwa. Obecnie dopinamy szczegóły organizacyjne związane z miejscem wydarzenia i patronatem medialnym. Z pewnością zadbamy o szeroki zakres działań marketingowych, informacja o mistrzostwach pojawi się w dużych portalach internetowych, portalach społecznościach, prasie, telewizji. Zwycięzca ogólnopolskich mistrzostw pojedzie do Berlina, gdzie będzie reprezentować nasz kraj w rywalizacji o tytuł mistrza świata.

Berliński finał zaplanowano na 7–10 listopada tego roku, a nagrodą główną jest wycieczka dookoła świata! Jest więc o co walczyć.

Zapraszamy do śledzenia bieżących informacji na temat mistrzostw na fanpage’u www.facebook.com/pl.rummikub.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała Anna Wakulak

Poprzedni

Wielkość eksportu w styczniu 2015 r.

Następny

Premierowy konkurs Best Gift Design 2015

redakcja_nalicencji

redakcja_nalicencji

Następny
Premierowy konkurs Best Gift Design 2015

Premierowy konkurs Best Gift Design 2015

Facebook

Produkty

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

8 września 2023
L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

29 sierpnia 2023
Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

25 sierpnia 2023

Aktualności

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

11 grudnia 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023
Powrót Littest Pet Shop

Powrót Littest Pet Shop

30 października 2023
Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

11 października 2023

Archiwa

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty

Tagi

Biznes centra handlowe centrum handlowe Deloitte dla dzieci działalność E-commerce ekologiczny figurka firma Gospodarka Gra planszowa Gry planszowe GUS Handel harry potter Inflacja Internet konsument krzysztof poznański Online pandemia polska rada centrów handlowych pracodawca pracownik prezes uokik przedsiębiorca przepisy Psi Patrol pzpn sieci handlowe sklep social media sprzedawca Sprzedaż sprzedaż detaliczna tomasz chróstny transakcja Transport ustawodawca Wiek: 3+ wzrost cen wzrost sprzedaży zabawka Świnka Peppa
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Na licencji

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes

Na licencji

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .