Zmiany w stacji skierowanej do dzieci i ich rodzin będą wprowadzane od jesieni tego roku. W programie znajdą się ikony animacji oraz znane regionalne i lokalne produkcje. Odświeżony Boomerang zadebiutował w Ameryce Łacińskiej 29 września, w Australii będzie miał premierę 3 listopada, w USA, w Europie, Afryce, na Bliskim Wschodzie oraz rejonie Azji i Pacyfiku w 2015 roku.
Turner Broadcasting ogłosił re-launch Boomeranga, swojego drugiego, flagowego kanału dla dzieci. Stacja kierowana będzie do młodych widzów i ich rodzin, a w jej ramówce, obok ponadczasowych animacji, znajdą się również współczesne kreskówki. Zmiany ogłosili Gerhard Zeiler, prezes Turner Broadcasting System International Inc. i Christina Miller, prezes i dyrektor generalna kanałów Cartoon Network, Adult Swim i Boomerang w USA. Kanał będzie czerpał z nieprzebranych zasobów największej na świecie biblioteki animacji, w której znajdują się produkcje Warner Bros., Hanna-Barbera, Cartoon Network i MGM. Obok znanych i popularnych seriali takich, jak: Tom i Jerry, Zwariowane Melodie, Atomówki i Scooby-Doo, w ramówce stacji znajdą się współczesne produkcje innych wytwórni z całego świata. Wraz z re-launchem zostanie też odświeżony wygląd stacji. Dodatkowo pierwszy raz w historii, w ramówce Boomeranga w 13 międzynarodowych pasmach znajdzie się własna, oryginalna produkcja stacji.
Zgodnie z zapowiedzią z początku roku w Stanach Zjednoczonych na antenie Boomeranga wprowadzone zostaną przerwy reklamowe, a czas antenowy stacji będzie oferowany reklamodawcom. Re-launch kanału oficjalnie rozpoczął się 29 września, pierwszym terytorium, gdzie widzowie mogą już oglądać Boomerang w odświeżonej formie jest Ameryka Łacińska. Następnie zmiany zostaną wprowadzone w australijskiej wersji kanału, 3 listopada. W kolejnych regionach zmiany będą przeprowadzane w 2015 roku. – Re-launch Boomeranga, który jest naszym drugim flagowym kanałem, to świadectwo jego globalnej popularności – powiedział Zeiler. „Jesteśmy dumni, z tego, że możemy zobaczyć tę stację w nowym wcieleniu, jej odświeżony wygląd i styl odzwierciedlają jej jakość i współczesny charakter. To kolejny krok w naszej strategii opartej na dalszym budowaniu sukcesu naszych międzynarodowych kanałów dla dzieci.
„Boomerang ze swoją ponadczasową ofertą zawsze był ulubioną stacją wielu pokoleń” dodała Miller. „To wyjątkowa okazja, nie tylko do przedefiniowania tego, czym jest rodzinne współoglądanie telewizji, ale też do rozwoju naszego globalnego portfolio kanałów dla dzieci i pozycjonowanie go na wszystkich platformach wraz z Cartoon Network – dodaje.
Boomerang, który dostępny jest w ponad 250 milionach gospodarstw domowych na świecie, zostanie odświeżony nie tylko na antenie, ale również online i na platformach mobilnych. Na nowej stronie internetowej kanału znajdą się ekskluzywne gry, zabawy i treści, które pozwolą fanom jeszcze głębiej zanurzyć się w świat stacji. Młodsi użytkownicy będą mogli cieszyć się odpowiednimi dla ich wieku grami z ich ulubionymi postaciami, starsi fani natomiast będą mogli dowiedzieć się więcej o swoich ukochanych bohaterach i serialach. Zgodnie z Harris Poll 2013, sondażem przeprowadzanym w Stanach Zjednoczonych, Boomerang jest najbardziej cenionym przez rodziców kanałem dla dzieci. We wrześniu tego roku, Nielsen Media Research włączył Boomerang do panelu badań oglądalności wśród abonentów wszystkich, podstawowych sieci kablowych. Pierwsze ratingi potwierdzają popularność stacji wśród widzów oglądających wspólnie telewizję.