• Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
środa, 6 sierpnia, 2025
  • Login
Na Licencji
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes
Brak wyników
Zobacz wszystkie
Na Licencji
Brak wyników
Zobacz wszystkie

Wpływ Internetu na biznes łagodzi kryzys | 16.02.2012 r.

20 maja 2014
w Aktualności
Czas czytania:3 mins read
A A

Gdy
trzy lata temu największe gospodarki europejskie, takie jak Wielka
Brytania czy Francja, notowały spadki PKB od 2,5 do prawie 10 proc.,
Polska jako jedyny kraj na Starym Kontynencie zachowała dodatnie tempo
wzrostu. Choć obecnie sytuacja nie jest już tak poważna, to z czołówek
telewizyjnych nie znika słowo „kryzys” odmieniany przez wszystkie
przypadki. Tymczasem, jak twierdzi Prezes platformy sprzedażowej Power
Price Piotr Skawiński – Przedłużający się kryzys gospodarczy dotknąłby
nas wszystkich w znacznie większym stopniu, gdyby nie powszechność
Internetu.

Zdaniem
Skawińskiego Internet chroni przed kryzysem zarówno przedsiębiorców,
jak i końcowych konsumentów, dzięki dostępności towarów i usług oraz
dużo większej niż w realnej gospodarce konkurencji cenowej między
dostawcami. Wykorzystanie rozwiązań zakupów zbiorowych, miało wpływ na
to, że różnice cenowe stały się jeszcze bardziej wyraźne.  Power
Price S.A., spółka, która prowadzi platformę e-commerce przeznaczoną do
wymiany handlowej pomiędzy producentami lub dystrybutorami, a klientami
końcowymi również wykorzystuje rozwiązania zakupów grupowych, dzięki
czemu oferuje jedna z najniższych cen na rynku, co potwierdził raport
opublikowany w ub. r. min. na portalu Money.pl na temat cen z którego
wynikało, że różnice w cenie koszyka podstawowych produktów dla biura
sięgają – w zależności od sklepu – nawet 40 procent.

Obok
eksportu (w ubiegłym roku polskie firmy sprzedały za granicę towary za
123 mld euro, czyli o 10 proc. więcej niż w 2010 roku) i popytu
wewnętrznego, specjaliści zwracają uwagę na dużo lepszą zdolność
polskich firm do redukcji kosztów i poprawy rentowności w trudnych
warunkach. Staje się to możliwe, właśnie dzięki Internetowi, a ściślej
możliwości obniżenia kosztów firm i gospodarstw domowych przy
wykorzystaniu możliwości jakie daje Sieć.- Przeciętny człowiek wydawałby o wiele więcej pieniędzy, gdyby po każdy towar musiał wychodzić z domu
– przekonuje Skawiński. Internet zwiększył konkurencyjność nawet
niewielkich, działających w małych miejscowościach firm, umożliwiając
im sprzedaż produktów klientom z całego świata. Według Prezesa spółki
Power Price rynek sprzedaży online nadal się kształtuje, zaś sprzedawcy
i klienci dopiero odkrywają jego możliwości. – Wydatki można zredukować jeszcze bardziej
– zapewnia Skawiński. Czy tak się stanie, zależy jednak od samych
właścicieli sklepów. To oni mogą bowiem obniżyć końcową cenę produktu,
czyli osiągnąć cel, który przyświecał  podczas tworzenia platformy
Power Price.

Zdaniem
Skawińskiego obniżenie cen jest możliwe, i to przy jednoczesnym
zwiększeniu marż producentów oraz dystrybutorów. Możliwość taką daje
wyeliminowanie z łańcucha dostaw kosztownych pośredników, czyli
hurtowników i detalistów.Power
Price, której pomysłodawcą i Prezesem jest Piotr Skawiński, to
platforma sprzedaży online łącząca rozwiązania sklepu internetowego,
giełdy towarowej oraz portalu zakupów grupowych. Na platformie Power
Price dostępnych jest blisko  26 tys. artykułów dedykowanych dla firm,
a to co wyróżnia ją na tle konkurencji oraz innych systemów zakupów
grupowych jest przekazywanie wszystkich wynegocjowanych od producentów
rabatów klientom końcowym, bez czerpania z tego faktu dodatkowej
korzyści – Power Price niezależnie od ceny produktu i przyznanych mu
rabatów, zawsze pobiera jedynie stałą opłatę technologiczną.

Poprzedni

Gra „Faras”

Następny

Children Fashion Cologne

redakcja_nalicencji

redakcja_nalicencji

Następny
Children Fashion Cologne

Children Fashion Cologne

Facebook

Produkty

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

LEGO® Harry Potter™ Gringotts Wizarding Bank™

8 września 2023
L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

L.O.L.Surprise! Swap! NOWA SERIA JUŻ DOSTĘPNA

29 sierpnia 2023
Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

Kylie Jenner zawitała do świata… lalek Bratz!

25 sierpnia 2023

Aktualności

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

AB S.A. połączy się ze spółką zależną REKMAN Sp. z o.o.

1 sierpnia 2024
Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

Tylko do 20 grudnia możesz zgłosić swój produkt, usługę lub miejsce w XXII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku

11 grudnia 2023
Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

Gwiazdy wybierały Zabawki Roku

7 listopada 2023
Powrót Littest Pet Shop

Powrót Littest Pet Shop

30 października 2023
Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

Spin Master nabywa firmę Melissa & Doug

11 października 2023

Archiwa

Kategorie artykułów

  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty

Tagi

Biznes centra handlowe centrum handlowe Deloitte dla dzieci działalność E-commerce ekologiczny figurka firma Gospodarka Gra planszowa Gry planszowe GUS Handel harry potter Inflacja Internet konsument krzysztof poznański Online pandemia polska rada centrów handlowych pracodawca pracownik prezes uokik przedsiębiorca przepisy Psi Patrol pzpn sieci handlowe sklep social media sprzedawca Sprzedaż sprzedaż detaliczna tomasz chróstny transakcja Transport ustawodawca Wiek: 3+ wzrost cen wzrost sprzedaży zabawka Świnka Peppa
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Biznes
  • Produkty
  • Strony partnerskie
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Na licencji

Brak wyników
Zobacz wszystkie
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Produkty
  • Biznes

Na licencji

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ta strona używa plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności i plików cookie .